نوشته شده توسط : خانم نویسنده

نکات مهم قبل از عمل پروتز

 

اگر سیگاری هستید، باید قبل از جراحی سیگار را ترک کنید. پزشکان به طور کلی توصیه می کنند که 4 هفته قبل از جراحی سیگار نکشید. زیرا مصرف تنباکو و نیکوتین می تواند بهبود زخم ها را دشوار کند. مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند مسکن ها و مکمل های گیاهی ممکن است باعث افزایش خونریزی پس از جراحی شود. این احتمال عفونت را افزایش می دهد.

سوابق پزشکی خود را حتما به جراح زیبایی اطلاع دهید.

هشدار:

اگر تبخال دهان دارید، ممکن است از شما خواسته شود که داروی ضد ویروسی مصرف کنید. پس از جراحی پروتز به مدت 1 تا 3 روز نیاز به استراحت خواهید داشت. برای چند روز برنامه ریزی کنید.

روند بهبود بعد از عمل پروتز لب چگونه است؟

 

زمان بهبودی جراحی پروتز لب در اصفهان  معمولاً 1 تا 3 روز است. پس از جراحی، پزشک توصیه می کند که از هرگونه فشار یا کشش روی لب ها به مدت حدود 7 تا 14 روز اجتناب کنید. باز شدن بیش از حد دهان می تواند باعث جابجایی پروتز شود. حدود 1 تا 2 هفته طول می کشد تا بافت لب به طور کامل بهبود یابد و ایمپلنت در جای خود ثابت شود.

در صورت لزوم می توان از مسکن ها استفاده کرد. استفاده از یخ برای کاهش تورم و التیام جای زخم نیز مفید است. در چند روز اول پس از جراحی پروتز، بهتر است سر خود را بالا نگه دارید. مصرف آب را افزایش دهید. آب آشامیدنی بهتر است با نی انجام شود. 3 تا 5 روز اول غذای نرم بخورید. غذایی که نیاز به جویدن زیاد دارد می تواند روی بخیه ها فشار بیاورد.

در هفته اول پس از جراحی، از انجام فعالیت های سنگین مانند خم شدن یا بلند کردن وزنه های سنگین باید اجتناب شود. لازم است 2 هفته به پشت دراز بکشید. در این مدت خوابیدن به پهلو توصیه نمی شود.

 

خطرات و عوارض جانبی پروتز لب چیست؟

 

از دست دادن پروتز لب بسیار کم و به طور کلی بی خطر است. اما مانند هر عمل جراحی احتمال عوارض جانبی وجود دارد. احتمال عوارض پروتز لب بسیار کم است. فعالیت های روزانه را می توان پس از بهبود زخم از سر گرفت. برخی از این عوارض عبارتند از:

خون ریزی
آلوده کردن
حساسیت به داروی بیهوشی (لیدوکائین)
حساسیت به مواد پروتز
در صورت مشاهده هر یک از عوارض جانبی زیر حتما با پزشک خود تماس بگیرید.

حالت تهوع شدید
خون ریزی بیش از حد
افزایش درد در محل برش
تنگی نفس
درد قفسه سینه
استفراغ
تورم پا
افزایش تخلیه چرک

اطلاعات بیشتر در اصفهان سیصد و شصت 





:: بازدید از این مطلب : 297
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 مرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: