نوشته شده توسط : خانم نویسنده

دندانپزشکان اطفال برای جذاب کردن محیط دندانپزشکی برای کودکان چه اقداماتی انجام می دهند؟
برای اینکه محیط دندان برای کودکان ترس ایجاد نکند و تجربه خوبی به ارمغان بیاورد وظیفه دندانپزشک است که محیط را ایمن کند. در اینجا مواردی وجود دارد که یک دندانپزشک اطفال باید انجام دهد تا تجربه دندانپزشکی برای کودکان بدون استرس باشد.

والدین را تشویق کنید که زودتر بچه ها را بیاورند


به عنوان یک دندانپزشک، می دانید که پیشگیری بهتر از درمان است. این به ویژه در مورد کودکان صادق است. اگر والدینی برای اولین بار کودک را به دلیل مشکل یا درد نزد دندانپزشک بیاورند، این احتمال وجود دارد که ویزیت با اضطراب و ناراحتی زیادی همراه باشد. اما اگر جلسه اول مثبت و عادی باشد، کودک با این روند آشنا می شود و احتمالا در جلسات بعدی نگرش بهتری خواهد داشت.

در صورت امکان، به والدین تاکید کنید که چقدر مهم است که فرزندانشان را در یک سالگی یا بلافاصله پس از رویش اولین دندانشان نزد دندانپزشک ببرند. این ویزیت نه تنها به منظور ارائه مراقبت های بهداشتی دهان و دندان در مراحل اولیه زندگی، بلکه در مورد سازگاری و عادت دادن کودک به کل فرآیند مراجعه منظم به دندانپزشک است.

 

دندانپزشک باید با دنیای کودکان آشنا باشد


دندانپزشکان اطفال می دانند که اغلب باید همانقدر که درباره اشعه ایکس و حفره ها می دانند، در مورد ملکه برفی و مرد عنکبوتی هم بدانند. ارتباط با کودکان بسیار مهم است. ارتباط یک دندانپزشک اطفال خوب با کودکان می تواند آنها را آرام کند و به راحتی آنها را از اقدامات دندانپزشکی منحرف کند. دندانپزشک اطفال باید فراتر از ویزیت دندانپزشکی نگاه کند. موضوعاتی مانند کارتون‌های مورد علاقه، فیلم‌ها، موضوعات مدرسه، سرگرمی‌ها، ورزش، غذا یا بازی‌هایی که می‌توانند علاقه کودک را برانگیزند.

در صورت امکان طوری بنشینید که هم سطح بچه ها باشید و ارتباط چشمی خوبی برقرار کنید. طبیعی است که ابتدا بخواهید با والدین صحبت کنید، اما ایجاد رابطه با بیمار جوان کلیدی است. سوال بپرسید و با دقت به پاسخ ها گوش دهید تا به ایجاد رابطه و اعتماد کمک کنید.

یافتن زمینه های مشترک می تواند کمک زیادی به کاهش استرس کودکان کند. بهتر است در پایان ملاقات چند نکته درباره علایق کودک یادداشت کنید تا در دیدارهای بعدی چیزی برای پرسیدن داشته باشید. کودکان احساس خوبی خواهند داشت که آنها را به خاطر بسپارید.

آروم باش
ارتباط نه تنها از طریق کلمات بلکه از طریق زبان بدن شما نیز انجام می شود. رفتار فرزندتان ممکن است شما را دچار استرس و عصبانیت کند، اما مهم است که با حفظ خونسردی اوضاع را کنترل کنید. کودکان حتی اگر شما ماسک زده باشید، حالات صورت را می خوانند. بنابراین، اگر احساس ناامیدی یا بی حوصلگی می کنید، فقط باعث افزایش اضطراب کودک می شوید. حتی اگر کودک شروع به بدرفتاری کرد، سعی کنید شرایط را آرام کنید و استرس خود را نشان ندهید. نگاه و زبان بدن دندانپزشک کودک از عناصر مهم در جلب اعتماد کودک و ایجاد یک ویزیت دندانپزشکی مثبت و بی نقص است.

محیطی مناسب برای کودک ایجاد کنید
احتمالاً شما و کارکنانتان دقت زیادی به خرج داده اید تا مطمئن شوید که میز جلو و محل انتظار دفترتان فضاهایی آرام و دوستانه است. اما چیدمان مطب و تجهیزات آن باید از دید کودک مناسب باشد. اتاق انتظار را با اسباب بازی های جالب، حیوانات عروسکی، کتاب و بازی پر کنید و حتی به فکر ایجاد فضای اختصاصی مناسب برای کودکان در اتاق باشید.

اتاق انتظار با تجهیزات سرگرمی می تواند حواس کودک را پرت کند و به نگه داشتن کودکان در اتاق انتظار کمک کند. وقتی کودک روی صندلی دندانپزشکی قرار می گیرد، چهره های ناآشنا می تواند برای او ترسناک باشد. بنابراین فقط به پرسنل دندانپزشکی که کاملاً نیاز دارید اجازه دهید در کنار کودک باشند. افراد زیادی که می آیند و می روند و به زبان پیچیده ای صحبت می کنند که کودک نمی فهمد ممکن است باعث اضطراب بیشتر شود.

در پایان ملاقات، رفتار خوب کودک را با تعریف و تمجید و جوایز کوچکی مانند برچسب یا سایر جوایز تشویق کنید. می توانید به کودک پیشنهاد دهید یکی از جوایز مختلف را انتخاب کند. با این روش می توانید به علایق کودک پی ببرید و برای جلسات بعدی از آن استفاده کنید. اگر دندانپزشک رفتار خوب کودک را تشخیص دهد و به او پاداش دهد، دندانپزشکی می تواند به یک تجربه خوشایند تبدیل شود. حتی تجربه ای که کودک به جای ترسیدن منتظر آن است.

 

کلینیک دندانپزشکی کودکان شبانه روزی اصفهان در سایت دکتر علی بهزادی 

 



:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

 

تا سن 7 سالگی مراقبت از دندان کودکان بر عهده والدین است. اما پس از آن باید مراقب نحوه مسواک زدن کودک باشید. دندان های کودک خود را دو بار در روز با حرکات دایره ای کوچک مسواک بزنید. دندان های آنها باید بعد از غذا خوردن و قبل از خواب تمیز شود.
از خمیر دندان حاوی فلوراید که برای کودکان مناسب است استفاده کنید. این به لایه بیرونی دندان کمک می کند و از پوسیدگی جلوگیری می کند.
به کودکان آموزش دهید که حداقل 2 دقیقه مسواک بزنند. به آنها یادآوری کنید که خمیر دندان را قورت ندهند.
سعی کنید روال روزانه مسواک زدن را به کودک آموزش دهید. وقتی کودک خود را به خوبی مسواک می زند، او را تشویق کنید.
برای مراقبت از دندان های کودکان، مسواک یا سر مسواک را هر 3 ماه یکبار تعویض کنید.
کودکان به محض داشتن 2 دندان در تماس با یکدیگر باید از نخ دندان استفاده کنند. شما باید نخ دندان خود را تا 10 سالگی کنترل کنید.
برای رشد دندان های قوی، مطمئن شوید که کودک شما یک رژیم غذایی سالم و متعادل دارد. از مصرف غذاهای حاوی قند اضافه شده مانند آب نبات، بیسکویت و نوشابه خودداری کنید.
به دندانپزشک مراجعه کنید و معاینات منظم داشته باشید. معاینات منظم دندانپزشکی از سن 1 سالگی مهم است. رفتن به دندانپزشک را به تجربه ای مثبت برای فرزندان خود تبدیل کنید. هرگز از دندانپزشک به عنوان تهدیدی برای عدم مسواک زدن یا رفتارهای دیگر استفاده نکنید.
می توانید درمان اصلاحی را از دوران کودکی شروع کنید. با رشد دندان های دائمی فرزندتان، در صورت مشاهده هر گونه ناهماهنگی دندان یا فک، با دندانپزشک وقت ملاقات بگذارید. پس از معاینه، دندانپزشک توصیه می کند که آیا درمان اصلاحی لازم است یا خیر.

 

کلینیک دندانپزشکی کودکان با بیهوشی در اصفهان

کودکان گاهی از دندانپزشک یا برخی اقدامات دندانپزشکی می ترسند. این ترس معمولاً به دلیل ماهیت ناشناخته و مبهم کار دندانپزشکی برای کودکان است. با این حال، برای کودکان مبتلا به فوبیای شدید دندان، آنهایی که بسیار جوان هستند و به کارهای دندانپزشکی زیادی نیاز دارند، یا کودکانی با نیازهای خاص که در روش های دندانپزشکی مشکل دارند، دندانپزشکی آرامبخش گزینه بسیار خوبی است.

آرام بخش می تواند به کودکان کمک کند در طول درمان خود احساس آرامش و راحتی کنند و به آنها این امکان را می دهد که با خیال راحت مراقبت های مورد نیاز خود را دریافت کنند. بسته به نوع آرامبخشی که استفاده می شود، ممکن است حتی کار دندانپزشکی را به یاد نیاورند. این می تواند از ایجاد اضطراب دندانی در آنها جلوگیری کند.

 

اطلاعات بیشتر در سایت دکتر علی بهزادی 



:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

دندانپزشکی کودکان چیست؟


دندانپزشکی کودکان با سلامت دهان و دندان کودکان از دوران نوزادی تا نوجوانی سروکار دارد. آنها تجربه و شرایط لازم را برای مراقبت از دندان، لثه و دهان کودک در مراحل مختلف کودکی تا نوزادی دارند. دندانپزشکی اطفال یک تخصص برای یک گروه سنی تعریف شده است که شامل اقدامات درمانی پیشگیرانه، اولیه و جامع است.

دندانپزشک عمومی چیست؟


آکادمی دندانپزشکان دندانپزشک عمومی را به عنوان ارائه دهنده مراقبت های اولیه دندانی برای بیماران در هر گروه سنی تعریف می کند. دندانپزشک عمومی وظیفه تشخیص، درمان، مدیریت و هماهنگی کلی خدمات مربوط به نیازهای بهداشت دهان و دندان بیماران را بر عهده دارد.

کدام دندان ها در دهان کودک بیشتر آسیب می بینند؟


شایع ترین آسیب دندان های شیری در کودکان، ثنایای مرکزی فک بالا، یعنی دندانی است که در جلوی فک بالا قرار دارد. این دندان بیشتر از همه دندان های دهان دیده می شود و بیشتر در معرض آسیب است.

نام دیگر دندانپزشک کودکان چیست؟


متخصص دندانپزشکی که در مراقبت از دندان های کودکان و بهداشت دهان و دندان تخصص دارد، متخصص دندانپزشکی کودکان یا متخصص اطفال نامیده می شود.

دندانپزشکی کودکان چقدر اهمیت دارد؟


ایجاد روتین دندانپزشکی کودک در سنین پایین زمینه را برای سلامت دهان و دندان در آینده فراهم می کند. حتی اگر دندان های شیری کودک شما در نهایت می ریزند، اما نقش مهمی در هدایت دندان های دائمی به سمت موقعیت مناسب دارند.

 

چگونه باید مراقبت های دندانپزشکی کودکان را شروع کنیم؟


لثه های کودک خود را بعد از هر وعده غذایی با یک پارچه مرطوب تمیز و پاک کنید. این مرحله باکتری ها و ذرات غذا را از لثه پاک می کند.

هنگامی که دندان ها شروع به در آمدن کردند، مقدار بسیار کمی (به اندازه یک دانه برنج) خمیر دندان حاوی فلوراید را روی یک پارچه مرطوب قرار دهید و به آرامی دندان های کودک خود را مسواک بزنید.

یکی از راه های مراقبت از دندان های کودکان این است که اجازه ندهید کودک با شیشه بخوابد. نوزادانی که با یک بطری شیر، شیر خشک، آبمیوه یا سایر نوشیدنی ها می خوابند ممکن است دچار پوسیدگی شدید دندان شوند. اگر مجبورید کودک خود را با شیشه بخوابانید، بطری را با آب ولرم پر کنید.

 

آیا فلوراید برای کودکان خطرناک است؟

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که آیا فلوراید موجود در خمیردندان کودکان برای سلامتی کودک مضر است؟ باید بگوییم که فلوراید هیچ خطری برای کودک شما ندارد.

فلوراید از دندان ها محافظت می کند و استفاده زود هنگام از دندان های در حال رشد محافظت بیشتری می کند.

 

چگونه از دندان های کودکان نوپا مراقبت کنیم؟


زمانی که کودکان نوپا هستند بهترین زمان برای آموزش مسواک زدن است. اجازه دهید فرزندتان از روش مسواک زدن شما تقلید کند. همچنین می توانید مسواک زدن دندان های یکدیگر را امتحان کنید. می توانید خودتان در حین بازی دندان های کودک را مسواک بزنید تا تمام سطح دندان تمیز شود.

 

چه زمانی کودکان می توانند از نخ دندان استفاده کنند؟


به محض اینکه دو دندان به هم رسیدند باید نخ دندان کشیدن را شروع کنید. روزی یک بار به آرامی بین دندان ها نخ دندان بکشید. کودکان معمولاً تا حدود 10 سالگی نیاز به استفاده از نخ دندان دارند.

 

قیمت دندانپزشکی کودکان در اصفهان در سایت دکتر علی بهزادی 



:: بازدید از این مطلب : 221
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده


اولین مراجعه به مطب دندانپزشکی کودکان و اطفال برای معاینه کودک معمولاً زمان زیادی نمی برد و اقدامات درمانی بسیار کمی را شامل می شود. این ملاقات به کودک شما این فرصت را می دهد که با پزشک خود به روشی غیر تهدیدآمیز و دوستانه ملاقات کند. برخی از دندانپزشکان ممکن است از والدین بخواهند که روی صندلی دندانپزشکی بنشینند و در حالی که دندانپزشک کار خود را انجام می دهد، کودک خود را در آغوش بگیرند. گاهی اوقات از والدین خواسته می شود که بخشی از زمان ویزیت را در محل پذیرش بگذرانند تا رابطه دوستانه و صمیمی بین کودک و دندانپزشک برقرار شود.

در طول معاینه، دندانپزشک اطفال تمام دندان های کودک شما را از نظر وجود پوسیدگی معاینه می کند. همچنین چینش صحیح دندان های کودک را بررسی می کند و هرگونه مشکل احتمالی در لثه، فک یا بافت های دهان را بررسی می کند. در صورت شناسایی، متخصص دندانپزشکی یا بهداشتی هر دندان را به طور کامل تمیز می کند و تعیین می کند که آیا دندان ها به فلوراید نیاز دارند یا خیر. همچنین آموزش های لازم را به والدین در مورد اصول مراقبت از بهداشت دهان و دندان برای کودکان ارائه می دهد. او همچنین در مورد مسائل مربوط به رشد مراقبت های دندانی بحث می کند و به سوالات شما پاسخ می دهد.

 

اولین مراجعه به دندانپزشکی اطفال در اصفهان چه زمانی باید باشد؟


در 6 ماه اول زندگی کودکان، دندان های آنها شروع به رشد می کند و در سن 7-6 سالگی باید این دندان های شیری بیفتند و با دندان های دائمی جایگزین شوند. به گفته برخی از دندانپزشکان اطفال، کودکان باید از 1 تا 6 ماه اول زمانی که اولین دندان در می آید معاینه شوند.اما در کل اگر مشکلی برای دهان و دندان کودک وجود دارد بهتر است از ۴ سالگی کودک را برای اولین بار نزد دندانپزشک اطفال ببرید در ۶ سالگی حتما به دندانپزشک متخصص مراجعه کنید. برای ارزیابی الگوی صحیح رشد صورت و گاز گرفتن کودک و روند اولین دندان دائمی. از آن به بعد مراجعه منظم به دندانپزشک به سلامت و پیشرفت دهان کودک هر 6 ماه تا یک سال بستگی دارد.

 

دندانپزشکی کودکان چیست؟


دندانپزشکی اطفال یا پدودنتیکس متخصصان بهداشت دهان و دندان کودکان هستند. این دندانپزشکان به درمان انواع بیماری های دندانی در نوزادان، کودکان و نوجوانان می پردازند. امروزه بسیاری از کودکان در معرض بیماری های مختلف دهان و دندان قرار دارند و پوسیدگی دندان در آنها بسیار شایع است. دندانپزشکان کودکان تکنیک های مسواک زدن و نخ دندان کشیدن را به کودکان آموزش می دهند. دندانپزشکی کودکان بهترین انتخاب برای رفع نیازهای دهان و دندان کودک و دادن اطلاعات لازم به والدین است.

 

وظایف دندانپزشک اطفال در برخورد با کودک چیست؟

کار با کودکان به خصوص آنهایی که درد دارند کمی سخت است. کودکان نوسانات خلقی دارند و رفتار آنها کاملاً متفاوت از حالت عادی است. دندانپزشکان باید صبر زیادی از خود نشان دهند و تکنیک های موثری برای رسیدگی به کودکان و از بین بردن درد آنها داشته باشند. به همین دلیل، دندانپزشکان اطفال برای هر کودک با توجه به شرایط خود، تکنیک های مدیریت رفتار خاصی را در نظر می گیرند.

در ابتدا دندانپزشک در مورد رفتار، ترس و سلامت دندان های کودک با والدین صحبت می کند. او باید والدین را از مراحل مربوط به عمل دندانپزشکی کودکان آگاه کند. همچنین باید از آنها بخواهد که ذهن کودک را در مورد این روش آماده کنند. دندانپزشکان اطفال و کودکان برای درمان موثر و کارآمد کودکان باید با یکدیگر رابطه قوی داشته باشند.



:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

دندانپزشکی کودکان در اصفهان یکی از شاخه های تخصصی دندانپزشکی است که به طور خاص به مراقبت، پیشگیری و درمان مشکلات دهان و دندان در کودکان و کودکان می پردازد. مهم ترین چیزی که سلامت دهان و دندان را تضمین می کند، مراجعه منظم و منظم کودک به دندانپزشک اطفال با تجربه و خوب در اصفهان است. برای جلوگیری از هر نوع مشکل احتمالی در آینده بهتر است از سنین پایین به مطب دندانپزشکی کودکان مراجعه کنید.

برای رفع نیازهای این گروه سنی، جراح دندان باید دوره دکتری دندانپزشکی عمومی را بگذراند. سپس اقدام به ادامه تحصیل، کار بالینی و کسب تجربه در شاخه تخصصی دندانپزشکی کودکان نمایید. از این طریق می تواند آمادگی لازم را برای پاسخگویی به نیازهای این گروه سنی از جامعه کسب کند.دندانپزشکی کودکان اهمیت ویژه ای به پوسیدگی دندان در کودکان می دهد. تحقیقات مختلف نشان داده اند که بهداشت نامناسب دهان و دندان در کودکان منجر به عملکرد ضعیف تحصیلی در مدرسه و همچنین روابط اجتماعی ضعیف می شود. بنابراین در رابطه با تقویت دندان ها، متخصصان اطفال عادات غذایی سالم را به خانواده ها توصیه می کنند که از بیماری های دهان و دندان جلوگیری می کند.

در این مقاله قصد داریم شما را با دندانپزشکی کودکان آشنا کنیم و اهمیت مراجعه به این دندانپزشکان را بررسی کنیم. علاوه بر این، تمامی خدمات و روش های ارائه شده توسط دندانپزشکان اطفال را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

دندانپزشکی کودکان چیست؟


دندانپزشکی کودکان و اطفال شاخه ای از دندانپزشکی است که مراقبت های بهداشتی و درمانی را با تاکید بر مشکل پیشگیری و درمان کودکان ارائه می دهد. اقدامات انجام شده در این زمینه توسط دندانپزشک اطفال شامل موارد زیر است:

بررسی مشکلات جسمی مرتبط با ناتوانی های رفتاری و پزشکی
بررسی رشد دهان و دندان کودکان یا نوجوانان
پیشگیری از برخی آسیب ها
راهنمایی رفتاری کودکان و نوجوانان مانند آموزش مسواک زدن و نخ دندان کشیدن و...

دندانپزشک اطفال یا متخصص اطفال یا دندانپزشک اطفال دندانپزشک متخصصی است که دندانپزشکی کودکان را از دوران نوزادی تا نوجوانی ارزیابی، تشخیص و درمان می کند. این متخصص توانایی مقابله با مشکلات مراجعین با نیازهای خاص مانند سندرم دان یا ... را دارد.در واقع دندانپزشک اطفال مانند یک متخصص اطفال است که همه چیز مربوط به سلامت کودک را مدیریت می کند.هر یک از دندانپزشکان کودکان پس از گذراندن دوره عمومی دندانپزشکی 2 تا 3 سال را در یک دوره تخصصی سپری می کنند. در این بین روانشناسی کودک را نیز مطالعه می کنند تا بتوانند با کودکان ارتباط برقرار کرده و مشکلات آنها را تشخیص دهند.

 

تفاوت بین دندانپزشک عمومی و دندانپزشک اطفال چیست؟


دندانپزشکی عمومی اغلب به عنوان دندانپزشکی خانواده شناخته می شود، به ویژه زمانی که دندانپزشکان بیماران در هر سنی را معاینه می کنند. اکثر دندانپزشکان عمومی در زیر شاخه ها و شاخه های تخصصی دندانپزشکی تخصص خاصی ندارند. شما می توانید دندانپزشک عمومی را به عنوان یک پزشک عمومی تصور کنید که متخصص نیست و فقط می تواند مشکلات عمومی بدن را شناسایی و با دارو درمان کند. دندانپزشکان عمومی اکثر اقدامات دندانپزشکی مانند پرکردن دندان، دندانپزشکی زیبایی و سایر خدمات دندانپزشکی را انجام می دهند. اما ممکن است تخصص، دانش و تجربه دندانپزشکان را نداشته باشند.

به همین ترتیب، دندانپزشکان عمومی تخصص خاصی در دندانپزشکی کودکان ندارند. دندانپزشکان عمومی قادر خواهند بود خدمات دندانپزشکی عالی را به بیماران در هر سنی ارائه دهند. اما عمق دانش آنها یا آموزش هایی که دیده اند با دندانپزشک اطفال یکسان نخواهد بود.بیماران کودک نسبت به بزرگسالان به خدمات دندانپزشکی متفاوتی نیاز دارند. علاوه بر همه اینها، این دندانپزشکان ممکن است نیازهای رفتاری و دندانی بسیار خاصی داشته باشند که فقط برای کودکان و سنین پایین تر است. بر این اساس و برای پیشگیری، درمان و رفع مشکلات خاص کودکان در زمینه دندانپزشکی، متخصص دندانپزشکی کودکان ایجاد شد. بنابراین، هر زمان که کودک شما مشکل دندانی داشت، باید او را مستقیماً نزد دندانپزشک اطفال ببرید و هرگز به دندانپزشک عمومی مراجعه نکنید.



:: بازدید از این مطلب : 200
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

 چربی در واقع تجمع چربی در گردن و زیر خط فک است که می تواند صورت شما را گردتر و پیرتر نشان دهد. اما چگونه می توان از شر این شرور خلاص شد؟ چگونه از شر لخت خلاص شویم؟ شاید انواع روش های زیبایی راه حل باشد.

گاهی اوقات یک رژیم غذایی مناسب و ورزش در باشگاه برای از بین بردن چربی اطراف چانه کافی نیست. چربی شکم یکی از آن چربی های انباشته شده در بدن ما است که به سختی می توان از شر آن خلاص شد. یک راه خوب و سریع برای از بین بردن چربی های شکم، برداشتن این چربی هاست، یعنی جراحی زیبایی چربی های شکم. در این مطلب از مجله سلامت دکتر با ما همراه باشید تا با عمل زیبایی قابغاب بیشتر آشنا شویم.

می توانید با یک جراح پلاستیک برای برداشتن خال به پزشک مراجعه کنید. متخصص پوست، مو و زیبایی نیز می تواند در این راه به شما کمک کند. در دکترتو به راحتی می توانید به صورت آنلاین یا تلفنی با پزشکان مربوطه مشورت کنید و هر زمان که تصمیم به انجام عمل های زیبایی قابغاب گرفتید از آنها نوبت بگیرید.

 

جراحی رفع غبغب در اصفهان 

چربی که به آن چربی زیر ذهنی نیز گفته می شود، می تواند با استفاده از چندین روش پزشکی زیبایی از بین برود. جراح پلاستیک خطوط چانه و گردن را با دقت طراحی می کند تا خط چانه مشخص تری به شما بدهد. لیپوساکشن سابمنتال روشی ایده آل برای خلاص شدن از شر نقرس است زیرا از جراحی های پلاستیک تهاجمی ایمن تر است و فقط از بی حسی موضعی برای بی حس کردن ناحیه استفاده می کند.

 

انواع جراحی زیبایی رفع غبغب چیست؟

روش های مختلفی برای انجام عمل زیبایی غبغب  وجود دارد. این روش ها به دو دسته کلی تقسیم می شوند:

عمل زیبایی غبغب با جراحی

عمل زیبایی غبغب بدون جراحی.

 

ایمنی و ماندگاری لیفت غبغب با نخ

همانطور که گفتیم از نظر ایمنی لیفت باسن با نخ به عنوان یک روش کم خطر با دوره نقاهت کوتاه شناخته می شود. به طور کلی این روش درمانی غیر تهاجمی است و بیماران نباید نگران مواردی مانند باقی ماندن جای زخم باشند، اما گاهی اوقات این روش باعث ایجاد عوارضی مانند قرمزی، کبودی و التهاب در نواحی تحت درمان می شود.

از نظر راحتی روش درمانی می توان گفت که این روش تقریباً 45 دقیقه انجام می شود و بلافاصله پس از اتمام آن می توانید کارهای روزانه خود را انجام دهید. پیدا کردن یک متخصص آموزش دیده و دارای گواهی راز یک بالابر با نخ راحت و ایمن است.

در مورد ماندگاری این روش می توان گفت از آنجایی که این روش شامل قرار دادن نخ های PDO می شود، همانطور که گفتیم این نخ ها به راحتی جذب پوست می شوند و به مرور زمان به آرامی جذب می شوند. بنابراین عمر مفید روش بالابر غوغا با نخ به طور کلی بین 1 تا 3 سال است.

 

اطلاعات بیشتر در سایت دکتر میلاد اعتمادی 



:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

جراحی فک و صورت چیست؟

جراحی فک و صورت در اصفهان یکی از دوره های تخصصی دندانپزشکی است که زمینه اصلی فعالیت این بخش شامل تشخیص و درمان بیماری های جراحی، غیر جراحی و محیطی، ضایعات، جراحات، ناهنجاری ها و عیوب مادرزادی و اکتسابی زیبایی و عملکردی می باشد. عفونی، تروماتیک، نئوپلاستیک و بازسازی. بافت نرم و سخت و جراحی های زیبا. این رشته از سال 1348 در کشور شروع به کار کرده است.طول دوره تخصصی این رشته 5 سال است که 1 سال آن در دانشکده دندانپزشکی برای انجام جراحی های دهان سپری می شود.

 

جراح فک و صورت چه نوع دندانپزشکی است؟

پس از گذراندن دوره آموزشی پزشکی این رشته، فارغ التحصیلان باید توانایی های زیر را کسب کرده باشند:

تشخیص بیماری ها، ضایعات و جراحات، ناهنجاری های عفونی مادرزادی و اکتسابی، تروماتیک دهان و فک و صورت

درمان جراحی و غیر جراحی موارد فوق

بازسازی بافت نرم و سخت جراحی های زیبایی و عملکردی دهان، فک و صورت

همچنین این کارشناسان توانایی تدریس و تحقیق در زمینه های فوق را به دست می آورند

 

فعالیت ها و درمان ها در زمینه تخصصی جراحی دهان، فک و صورت

درمان مشکلات بافت نرم و شکستگی فک و صورت

جراحی تومورها، کیست ها و بیماری های خوش خیم و بدخیم فک و صورت

جراحی جراحات ترومایی در فک و صورت ناشی از حوادث، جنگ، تومورها و غیره.

درمان التهاب فک و صورت و عفونت های فک و صورت

جراحی های مفصلی در ناحیه فک و صورت

جراحی نقایص مادرزادی و اکتسابی

برداشتن دندان عقل با جراحی

کشیدن انواع دندان های مخفی و نیمه پنهان

برداشتن دندان های آسیب دیده و ریشه های پیچیده دندانی

جراحی ترمیمی و زیبایی فک، صورت، جمجمه و گردن

جراحی ایمپلنت دندان و قرار دادن پروتز در ناحیه فک و صورت

کمک به درمان اختلالات خواب مانند خروپف

 

چه افرادی به جراحی فک نیاز دارند؟

مشکلات مادرزادی در ناحیه فک.

فک بیرون زده و ورم فک دارند.

درد شدید فک یا درد مزمن مفصل فک دارند.

تنفس دهانی غیرارادی دارند.

صورت آنها از جلو و پهلو متقارن نیست.

آنها در جویدن و گاز گرفتن مشکل دارند.

تومور فک دارند.

آنها نمی توانند لب های خود را روی هم بگذارند.

آنها بر اثر تصادف از ناحیه فک یا صورت آسیب دیده اند.

 

اطلاعات بیشتر در سایت دکتر میلاد اعتمادی 



:: بازدید از این مطلب : 215
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

رینوپلاستی چیست؟

جراحی بینی در اصفهان باعث تغییر شکل و ظاهر بینی می شود. تاثیر عمل بینی در زیبایی بسیار زیاد است و به همین دلیل محبوبیت زیادی دارد. جراحی زیبایی بینی به منظور تناسب بینی با صورت انجام می شود. رینوپلاستی نیز برای رفع اختلالات تنفسی و رفع عیوب ساختاری بینی انجام می شود. سپتوپلاستی یا جراحی انحراف بینی یکی از این جراحی هاست. به طور کلی معایب و مشکلات زیر را می توان با جراحی بینی برطرف کرد:

 

هماهنگی بین اندازه بینی و صورت

کاهش پهنای بینی و اصلاح موقعیت سوراخ های بینی

قوز روی تیغه بینی یا فرورفتگی آن

اصلاح نوک بینی بزرگ یا افتاده

کاهش اندازه سوراخ های بزرگ بینی

اصلاح عدم تقارن بینی

رینوپلاستی یک جراحی رایج است که توسط جراح پلاستیک یا متخصص گوش و حلق و بینی انجام می شود. این روش نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارد و می توانید صبح ها جراحی بینی را انجام دهید و تا بعد از ظهر به خانه برگردید. در حین جراحی بینی، بیمار تحت بیهوشی عمومی است. به همین دلیل فرد هیچ دردی را در حین جراحی بینی احساس نمی کند.

 

آیا جراحی بینی انواع مختلفی دارد؟ (انواع جراحی بینی)

برای انجام رینوپلاستی باید استخوان های صورت و بینی کاملا بالغ باشند (جراحی بینی آقایان). رینوپلاستی برای بهبود ظاهر یا بازسازی بینی انجام می شود و می تواند اندازه بینی و همچنین طول و عرض آن را تغییر دهد. نوک بینی، سوراخ های بینی و تقارن بینی نیز ممکن است تغییر کند. گاهی در حین جراحی، غضروف های پیوند شده از سایر نواحی بدن مانند گوش ها یا دنده ها ممکن است برای تقویت ساختار بینی استفاده شود. در ادامه این مقاله به بررسی انواع جراحی بینی می پردازیم.

 

1. جراحی بینی

تفاوت رینوپلاستی و جراحی بینی چیست؟ قسمت بالایی ساختمان بینی استخوانی و قسمت تحتانی آن غضروفی است. رینوپلاستی یا جراحی بینی می تواند استخوان، غضروف، پوست یا هر سه را تغییر دهد. روش های مختلفی برای رینوپلاستی وجود دارد، اما رایج ترین روش شامل ایجاد برش کوچک روی ریشه تیغه بینی و بین سوراخ های بینی است. این برش به جراح اجازه می دهد تا پوست را از استخوان ها و غضروف های زیرین آزاد کند و سپس تغییرات لازم را در استخوان و غضروف بینی ایجاد کند. بعد از عمل بینی می توان پوست را در جای خود قرار داد.

 

2. جراحی زیبایی بینی شکسته و جراحی زیبایی بینی کج

رینوپلاستی برای ترمیم شکستگی بینی نیز انجام می شود. هدف از این عمل ترمیم شکستگی ها و بازگرداندن ظاهر بینی قبل از آسیب است.

 

3. سپتورینوپلاستی

این روش برای بیمارانی که دارای انسداد یا انحراف بینی هستند استفاده می شود. سپتورینوپلاستی نه تنها ظاهر بینی را بهبود می بخشد، بلکه انسدادها و ساختارهای داخلی که مانع تنفس می شوند را نیز از بین می برد.

 

4. جراحی پولیپ بینی

همه جراحی های بینی جراحی زیبایی نیستند و برخی با هدف درمانی انجام می شوند. به عنوان مثال یکی از جراحی های انجام شده برای پولیپ بینی است. عمل پولیپ بینی برای کسانی که در تکلم یا تنفس مشکل دارند می تواند درمانی باشد. پولیپ ها می توانند باعث ایجاد مشکل در عبور هوا در راه های هوایی شوند. اما پولیپ چیست؟ می توانید تصور کنید که کیسه ای پر از خلط در داخل بینی شما گیر کرده و نفس کشیدن را برای شما دشوار می کند.

برای جراحی پولیپ باید به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید. این متخصص می تواند پولیپ شما را با یک جراحی ساده از بین ببرد. پولیپ ها به دلایل مختلفی ایجاد می شوند که یکی از شایع ترین آنها حساسیت و آلرژی است. یکی از درمان های اصلی پولیپ جراحی است

 

7. جراحی بینی بسته بهتر است یا باز؟

جراحی بینی به دو صورت انجام می شود. جراحی باز و بسته دو رویکرد متفاوت در جراحی بینی هستند. در روش جراحی بسته، برش ها در داخل بینی پنهان می شوند. در روش جراحی باز یک برش خارجی روی کلوملا (قسمت گوشتی بین سوراخ های بینی) ایجاد می شود و سوراخ های بینی از هم جدا می شوند.

در مواردی که دسترسی آسان تر و افزایش دید مورد نیاز است، جراحی بینی باز توصیه می شود. در این روش جراح به ساختار بینی به خصوص نوک بینی دسترسی دارد. رینوپلاستی بسته برای اصلاحات جزئی و تغییرات جزئی در شکل بینی انجام می شود. این روش کمتر تهاجمی است و روند بهبودی سریعتر است. از آنجایی که برش ها در داخل بینی ایجاد می شوند، هیچ جای زخم قابل مشاهده ای وجود نخواهد داشت.

 

اطلاعات بیشتر در سایت دکتر میلاد اعتمادی 



:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

جراحی پلک یا بلفاروپلاستی در اصفهان چیست؟

جراحی پلک یا بلفاروپلاستی روشی برای از بین بردن پف، پوست اضافی، چین و چروک و افتادگی پلک است. در واقع رایج ترین کاربرد جراحی پلک، جوانسازی چشم است. به طور کلی افزایش سن و وراثت می تواند مشکلات افتادگی پلک را ایجاد کند که در هر دو مورد با استفاده از بلفاروپلاستی برطرف می شود. البته جراحی پلک همیشه جنبه زیبایی ندارد و گاهی جنبه درمانی دارد. در واقع گاهی اوقات افتادگی پلک ها آنقدر آن ها را سنگین می کند که باز نگه داشتن کامل چشم ها دشوار است و در نتیجه دید افراد را مسدود می کند.

به طور کلی اگر جراحی پلک زیر نظر پزشک حاذق و در کلینیک تخصصی انجام شود نتایج بسیار خوب و عوارض بسیار کم و زودگذر خواهد بود.

 

عوامل موثر در تعیین هزینه های جراحی پلک

تعیین هزینه جراحی پلک به عوامل متعددی بستگی دارد که هر کدام می تواند تاثیر زیادی در هزینه داشته باشد. در ادامه این عوامل را ذکر می کنیم تا بتوانید برآورد درستی از هزینه جراحی پلک خود داشته باشید.

 

ویژگیهای فردی برای بلفاروپلاستی 

یکی از مهم ترین عوامل تعیین کننده هزینه بلفاروپلاستی ویژگی های پلک های فرد زیباست. میزان افتادگی پلک، میزان چین و چروک، میزان پوست و چربی اضافی، نیاز به جراحی پلک بالا یا پایین یا هر دو و ... از جمله عواملی هستند که باعث می شوند هزینه های بلفاروپلاستی در افراد مختلف متفاوت باشد.

از طرفی در کنار جراحی پلک، ممکن است نیاز به عمل های زیبایی دیگری نیز وجود داشته باشد که پزشک ترجیح می دهد با هم انجام شود تا در هزینه های زیبایی صرفه جویی شود. از جمله این عمل های زیبایی می توان به فیکس کردن ابرو، لیفت ابرو، تثبیت غدد اشکی، پیوند چربی، بوتاکس و ... اشاره کرد که در واقع با انجام یکباره عمل های زیبایی چشم و ابرو، هزینه اتاق عمل تنها یک بار محاسبه می شود. اما در این صورت زمان جراحی افزایش می یابد.

 

اطلاعات بیشتر در سایت دکتر میلاد اعتمادی 



:: بازدید از این مطلب : 221
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

آیا شما هم به‌مصرف سیگار عادت دارید؟ بارها قصد ترک سیگار را داشته‌اید اما ناموفق بوده‌اید؟ دلیل این موضوع را می‌دانید؟ می‌خواهید با راه‌های رهایی از این مشکل و عوارض اعتیاد به مصرف دخانیات آشنا شوید؟ این مقاله دقیقا مناسب شماست. با ما همراه باشید.

 

براساس آمار انجمن ریه آمریکا، تنها در ایالات متحده آمریکا، مصرف سیگار جان ۴۸۰ هزار نفر را می‌گیرد. این آمار در سطح جهانی بیش از ۸ میلیون نفر در روز بوده که با همه‌گیری بیماری کرونا و ضعف ریوی افرادی که سیگار می‌کشند، بیشتر شده است. آیا می‌دانستید در هر ۳ دقیقه یک نفر بر اثر سیگار کشیدن جان خود را از دست می‌دهد؟ دلیل این موضوع چیست؟ بهتر است بدانید افرادی که عادت به‌ مصرف انواع دخانیات دارند بیش از سایرین در معرض مرگ هستند. اطلاع از عوارض سیگار کشیدن طولانی‌مدت، آشنایی با راه‌های ترک اعتیاد موثر و بسیار موارد دیگر می‌تواند نجات‌بخش زندگی فرد و اطرافیان او باشد.

 

مصرف دخانیات نه‌تنها خود فرد را درگیر مشکل می‌کند، بلکه اطرافیان نیز با مشکلات ریوی مانند آسم و بوی نامطبوع و غیره نیز دست‌وپنجه نرم می‌کنند. بنابراین بهتر است هرچه سریع‌تر به فکر ترک سیگار باشید. ترک سیگار، یک رویداد منحصر به فرد است که در یک روز رخ می‌دهد. فرد در یک لحظه تصمیم به‌ترک گرفته و وارد دوره ترک می‌شود. در دوره ترک سیگار، شما سلامت خود و کیفیت و طول عمر خود، و همچنین زندگی کسانی که در اطراف شما هستند، را بهبود خواهید بخشید. برای ترک سیگار، شما نه تنها نیاز به تغییر رفتار و مقابله با علائم ترک نیکوتین دارید، بلکه باید راه‌های دیگری برای مدیریت حالات خود پیدا کنید با برنامه مناسب، می‌توانید از اعتیاد نیکوتین آزاد شوید و عادت خوبی را شروع کنید. برای ترک سیگار با روانپزشک مشورت کنید.

 

ترک سیگار دقیقا به چه معنایی است؟

ترک سیگار در زبان عامیانه تعریف ساده‌ای است. اما در پزشکی عبارت است از روند قطع مصرف دائم دخانیات حاوی نیکوتین مانند تنباکو و نیکوتین موجود در سیگار و قلیان. رهایی و سم‌زدایی نیکوتین از بدن روندی طولانی و سخت است. فرد در این راه باید اراده بالایی داشته باشد، چرا که ترک مصرف سیگار با کاهش دوپامین در مغز همراه است که احساس افسردگی، کلافگی و حتی افکار منفی همراه است. مصرف دخانیات یکی از اصلی‌ترین عوامل مرگ‌ومیر در جهان است. ترک سیگار و تنباکو می‌توان خطر بروز بیماری‌هایی از جمله موارد زیر را کاهش دهد:

 

بیماری سرخرگ کرونری

سرطان ریه

سرطان پستان

مشکلات نعوظ و زناشویی

سکته قلبی

آلزایمر

تنگی نفس

اغلب سیگاری‌هایی که خودسرانه اقدام به ترک سیگار می‌کنند تنها سه تا شش درصد موفق به ترک طولانی‌مدت هستند. افراد برای ترک سیگار و دوران پس از مراحل سختی را گذرانده و باید با وسوسه بازگشت به مصرف آن مقابله کنند. به علت اعتیادآور بودن نیکوتین، ترک سیگار باعث علائمی از جمله اضطراب، بی‌تابی؛ افسردگی و چاقی می‌شود. به‌همین دلیل فرد باید به کمک یک تراپیست و مشاور و تحت‌نظر پزشک اقدام به ترک کند.

 

ترک سیگار دشوار است.

ترک سیگار موجب سلامتی‌ست.

چه چیز باعث اعتیاد به مصرف سیگار میشود؟

براساس تحقیقات ۴۳ درصد از زنانی که سیگار را در طول دوران زایمان ترک کرده‌اند کمی بعد از زایمان دوباره سیگار کشیدن را شروع کرده‌اند. چرا تعداد تا این اندازه زیاد است؟ اعتیادآور بودن نیکوتین موضوع جدیدی نیست اما چه اتفاقی در مغز می‌افتد که اشتیاق به سیگار کشیدن را ایجاد می‌کند و در نهایت ترک کردن سیگار را دشوار می‌کند؟

 

نیکوتین از طریق «گیرنده‌های نیکوتینی» جذب مغز می‌شود. گیرنده‌های مشابهی مثل «گیرنده کانابینویید» و «گیرنده اوپیوئید» هم در بدن وجود دارند که مشابه گیرنده نیکوتین در مغز عمل می‌کنند و در جذب مواد مخدر گیاهی مثل ماری‌جوانا تاثیر قابل توجهی دارند.البته تکامل و ایجاد این گیرنده‌ها در بدن انسان جهت معتاد کردن انسان‌ها نیست. اما این گیرنده‌ها برای مواد مخدر گیاهی راه مستقیمی به مغز ایجاد می‌کنند. در طول زمان افراد سیگاری به وجود نیکوتین در بدن عادت می‌کنند که به اشتیاق برای سیگار کشیدن منجر می‌شود.

 

این موضوع به این معنی است که اعتیاد به نیکوتین بسیار بنیادی‌تر و شیمیایی‌تر از اعتیاد به اینترنت یا شکلات اتفاق می‌افتد. چرا که در مغز هیچ گیرنده‌ای برای اینترنت یا شکلات وجود ندارد در نتیجه وابستگی به شکلات و اینترنت از راه‌های غیر مستقیمی شکل می‌گیرد که به سیستم پاداش و لذت مربوط است.

 

اگر چه هر فردی که سیگار می‌کشد به آن اعتیاد پیدا نمی‌کند اما گیرنده‌های مغزی که راه مستقیمی به مغز ایجاد می‌کنند ترک کردن سیگار را بسیار دشوار می‌کنند.

 

تاثیر مصرف سیگار بر مغز و اعتیاد به آن

با مصرف توتون و تنباکو و جذب نیکوتین از طریق شش‌ها در بدن، این ماده به‌سرعت وارد جریان خون می‌شود. نیکوتین با تاثیر بر مغز سایر اندام‌ها را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. مدت زمان تاثیر نیکوتین بر بدن و حالات سرخوشی و سرگیجه ناشی از آن طی ۱۰ تا ۱۵ ثانیه خود را نشان می‌دهد. نیکوتین می‌تواند از طریق دهان و جویدن، بینی (سیگار کشیدن) یا حتی از طریق برچسب‌های حاوی نیکوتین از طریق پوست وارد جریان خون شود.

 

نیکوتین با تاثیرات محرکی که بر بدن داشته بلافاصله بعد از ورود به گردش خون باعث افزایش ناگهانی قند خون، ضربان قلب، فشار خون، اختلال تنفس یا حتی رعشه و افت فشار می‌شود. نیکوتین مستقیما یک ماده مخدر محسوب نمی‌شود اما میزان اعتیاد به آن بسیار بالا است. نیکوتین با آزادسازی دوپامین در مغز باعث ایجاد سرخوشی، سستی و لذت می‌شود. بسته به میزان نیکوتین یا قطران سیگار و تنباکو این اثرات می‌توانند متفاوت باشند. دقت کنید، هرچه نیکوتین سیگار بالاتر باشد اثرات مخرب‌تری بر شش‌ها و سایر اعضای بدن دارد.



:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

آیا جراحی گوش دردناک است؟

جراحی گوش (اتوپلاستی)؛ با بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی و در بیمارستان یا مرکز جراحی به صورت سرپایی انجام می شود.بنابراین باعث ایجاد ناراحتی برای بیمار نمی شود و بیمار در حین جراحی زیبایی گوش دردی را احساس نخواهد کرد.انتخاب نوع بیهوشی می تواند به سابقه پزشکی و اضطراب بیمار برای انجام این عمل بستگی داشته باشد.در بیشتر موارد از بیهوشی عمومی استفاده می شود.

 

انواع جراحی زیبایی گوش در اصفهان 

تقویت گوش: برخی از افراد ممکن است گوش های کوچکی داشته باشند که به طور کامل رشد نکرده باشند. در این موارد جراحی زیبایی گوش برای افزایش سایز گوش خارجی آنها انجام می شود.

سنجاق کردن گوش ها: این تکنیک در واقع نزدیک کردن گوش ها به سر است و در افرادی انجام می شود که گوش هایشان در دو طرف سر برجسته است.

کاهش اندازه گوش: اختلال ماکروتیا زمانی است که گوش های شما بزرگتر از حد طبیعی باشد. افرادی که ماکروتیا دارند جراحی گوش را با هدف کاهش سایز گوش انتخاب می کنند.

 

چه کسانی کاندید جراحی زیبایی گوش هستند؟

افرادی که تحت عمل جراحی گوش قرار می گیرند؛ آنها باید از سلامت جسمانی خوبی برخوردار باشند و بیماری های تهدید کننده زندگی یا عفونت های مزمن گوش درمان نشده نداشته باشند.

این افراد باید حداقل 5 سال سن داشته باشند و زمانی که رشد غضروف گوش تمام شد و تغییر شکل آن برطرف شد، این جراحی را انجام دهند.

کاندیدهای مناسب برای جراحی زیبایی گوش باید دستورالعمل های قبل و بعد از جراحی را به خوبی رعایت کرده و همکاری لازم را برای انجام این جراحی داشته باشند.

نوجوانان و بزرگسالانی که کاندید جراحی گوش هستند باید دید مثبت و اهداف واقع بینانه ای برای جراحی گوش داشته باشند.

 

بهترین سن برای جراحی زیبایی گوش چه زمانی است؟

اتوپلاستی محدودیت سنی ندارد.

اما به طور کلی جراحی زمانی انجام می شود که گوش به اندازه کامل خود رسیده باشد.

اگر جراحی قبل از رشد کامل گوش انجام شود. تغییرات اعمال شده در حین جراحی به مرور زمان و با ادامه روند رشد گوش ها مختل شده و دچار تغییرات منفی می شود.

 

اطلاعات بیشتر در سایت دکتر میلاد اعتمادی 



:: بازدید از این مطلب : 218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

ماندگاری چربی باکال چقدر است؟

در افرادی که صورت گرد دارند یا اضافه وزن دارند. و از فرم صورت چاق خود راضی نیستند. برداشتن پدهای چربی گونه در داخل گونه ها با جراحی روشی عالی برای خلاص شدن از شر چربی های ناخواسته صورت است. حذف چربی باکال بهترین راه برای خلاص شدن از شر این چربی ها است. این یک جراحی نسبتا سریع و ساده است که با بی حسی موضعی انجام می شود و جای زخم خارجی باقی نمی گذارد.

به طور کلاسیک، در چهره‌های جذاب‌تر، صورت تقریباً شبیه یک قلب یا مثلث وارونه به نظر می‌رسد که گونه‌ها بزرگترین قسمت هستند و سپس تا استخوان فک باریک می‌شوند. هنگامی که فردی دارای پد چربی باکال بیش از حد است، شکل صورت ممکن است یک مثلث معکوس باشد. در این افراد امتداد قسمت پایین صورت نسبت به قسمت بالایی پهن تر است.

لایه چربی باکال توده ای گرد از چربی در وسط گونه است که بین عضلات صورت و در ناحیه توخالی زیر استخوان گونه قرار دارد. همه افراد در ناحیه باکال چربی دارند و اندازه لایه این نوع چربی بر فرم صورت آنها تأثیر می گذارد. برخی از افراد، به هر دلیلی، ممکن است مقدار زیادی چربی گونه داشته باشند، که باعث می شود صورت آنها بیش از حد گرد یا پر شود. در این مواقع اگر فردی تصمیم به حذف چربی از صورت خود داشته باشد می تواند روش حذف چربی با چربی باکال را امتحان کند.

این روش در واقع برای کاهش پهنای صورت های گرد انجام می شود و اگر افراد این کار را با بهترین جراحان چربی باکال انجام دهند، نتیجه مطلوبی خواهند داشت. اگر شما یکی از کسانی هستید که چربی گونه دارید، به خواندن ادامه دهید تا در مورد روش و عوارض جانبی احتمالی حذف چربی باکال بیشتر بدانید.

 

بیشتر بخوانید: جراحی بوکال فت در اصفهان 

 

چربی باکال چیست؟

بهتر است ابتدا چربی باکال را بشناسید. چربی باکال چربی عمیقی است که در صورت بیرون زدگی باعث پری و گوشتی شدن ناحیه زیر گونه تا گوشه بیرونی لب می شود که لایه ای جدا از چربی زیر استخوان گونه است. به طور دقیق می توان گفت که باکال توده ای در ناحیه عضله صورت به نام باکالاتور و ماهیچه های سطحی است. میزان چربی باکال در افراد مختلف متفاوت است. ممکن است در برخی افراد کمتر و در برخی افراد بیشتر باشد. اگر این لایه چربی بیشتر از حد معمول باشد، بر زیبایی فرد تأثیر منفی می گذارد. بوکالفت به عنوان حذف چربی دهان نیز شناخته می شود زیرا در این روش مقداری از چربی داخل دهان برداشته می شود. دلایل زیادی وجود دارد که باعث ایجاد چربی در صورت و تجمع چربی در ناحیه گونه می شود. از جمله این دلایل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

استفاده از رژیم های غذایی غلط و نامناسب: امروزه به دلیل افزایش مشغله ها، توجه مردم به تغذیه سالم کمتر شده است، روی آوردن به فست فودها و غذاهای آماده یکی از عوامل چاقی است. او خواهد داشت که صورت چاق و گوشتی مورد پسند کسی نیست.

ابتلا به برخی بیماری ها: گاهی اوقات چاقی افراد ربطی به تغذیه آنها ندارد و ناشی از برخی بیماری ها مانند کم کاری تیروئید، بیماری های کلیوی و غیره است، مصرف الکل و سایر نوشیدنی های ناسالم نیز می تواند باعث چاقی شود.

 

اطلاعات بیشتر در سایت دکتر میلاد اعتمادی 



:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

آیا من کاندیدای خوبی برای پروتز چانه در اصفهان هستم؟

یکی از راه‌های ارزیابی نامتقارن بودن چانه این است که به نمایه خود در آینه نگاه کنید. یک خط نامرئی مستقیم از لب بالا به سمت پایین بکشید. اگر چانه شما پشت این خط باشد، نشانه آن است که چانه شما از بین رفته است.

 

روند جراحی پروتز چانه

جراحی کاشت چانه تقریباً 30 تا 45 دقیقه طول می کشد. برش های مورد نیاز برای پروتز چانه به دو روش انجام می شود:

ایجاد بریدگی در ناحیه داخلی دهان (منطقه لب پایین در تماس با لثه)

ایجاد برش در پوست خارجی صورت (بین چین های زیر چانه)

فضایی برای قرار دادن ایمپلنت مستقیماً روی استخوان در امتداد فک پایین ایجاد می شود. ایمپلنت های سیلیکونی جامد را می توان از طریق یک برش کوچک زیر چانه قرار داد.

بخیه ها به بستن برش ها کمک می کنند و از پانسمان ها برای کمک به مراقبت از ناحیه درمان استفاده می شود. برخی از بخیه ها قابل جذب هستند و پس از چند هفته خود به خود ناپدید می شوند. بقیه باید توسط جراح برداشته شوند.

پس از انجام عمل، باید از یکی از دوستان یا خویشاوندان بخواهید که در 24 ساعت اول با شما بمانند. اگر برش داخل دهان باشد، در چند روز اول پس از جراحی باید غذاهای نرم بخورید. پس از صرف غذا، باید داخل دهان خود را به خوبی بشویید تا محل برش و بخیه ها تمیز بماند.

 

دوره نقاهت پروتز چانه

دامنه دوره نقاهت پروتز چانه به دستاورد جراحی مورد استفاده بستگی دارد.

به طور کلی دوران نقاهت جراحی پروتز چانه طولانی نیست و افراد تنها به مدت کوتاهی برای استراحت نیاز دارند و پس از انجام آن می توانند به فعالیت های روزانه خود بپردازند.

اطلاعات بیشتر در سایت دکتر میلاد اعتمادی 



:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

روش های افزایش پروتز گونه در اصفهان 

 

انتقال یا پیوند چربی (این چربی از بافت بدن خود بیمار تهیه می شود) به ناحیه مورد نظر یا استفاده از ایمپلنت از جمله روش های افزایش حجم گونه است. تزریق فیلر نیز یک روش غیر جراحی برای دستیابی به گونه های برجسته تر است.

 

افزایش اندازه گونه ها برای چه افرادی مناسب است؟

 

افزایش حجم گونه ها یک فرآیند کاملا شخصی است. این تکنیک می تواند تحولی در زندگی افرادی ایجاد کند که به دلیل ظاهر گونه شان فاقد اعتماد به نفس هستند. شما باید بدون توجه به نظر دیگران و تخیل ذهنی خود فرآیند افزایش اندازه گونه را انجام دهید.

 

به طور کلی موارد زیر می تواند شما را کاندیدای مناسبی برای افزایش حجم گونه ها کند:

سلامت جسمانی و ثبات وزن

انتظارات منطقی و واقع بینانه از این عمل

سیگار نکشیدن

اگر ظاهر گونه ها شما را آزار می دهد.

گونه ها بسیار صاف، کم حجم و افتاده هستند

اگر قصد انجام جراحی بزرگ کردن گونه را دارید، مدتی را صرف مشاهده نمونه هایی از این جراحی و جمع آوری اطلاعات در مورد آن کنید.

 

داشتن اطلاعاتی در مورد آنچه در طول دوره بهبودی باید انتظار داشت، مهم است. آمادگی قبل از بزرگ کردن گونه به بیماران کمک می کند تا انتظارات معقول تری داشته باشند و دوره نقاهت را راحت تر طی کنند.

 

در جلسه مشاوره بهتر است در مورد موارد زیر با پزشک خود مشورت کنید:

هدف از جراحی

شرایط پزشکی، آلرژی ها و درمان های دارویی

مصرف هر گونه ویتامین، داروی گیاهی، الکل و تنباکو

جراحی های قبلی

سایر وظایفی که در جلسات مشاوره انجام می شود عبارتند از:

ارزیابی وضعیت سلامت عمومی و هر موردی که خطر جراحی را افزایش دهد.

صورت خود را بررسی کنید

گرفتن عکس برای مقایسه قبل و بعد از عمل

بحث در مورد گزینه های خود و تجویز دوره درمانی مناسب

بحث در مورد نتیجه نهایی افزایش اندازه گونه ها و عوارض احتمالی این عمل

 

اطلاعات بیشتر در سایت دکتر میلاد اعتمادی 



:: بازدید از این مطلب : 226
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

امروزه تکنیک های جراحی زیادی برای زیبایی لب وجود دارد و جراح پلاستیک صورت بسته به شکل و فرم لب های شما، تکنیک مناسبی را برای شما انتخاب می کند. لازم به ذکر است که اگرچه پروتز لب رایج ترین جراحی زیبایی لب است، اما دامنه جراحی های زیبایی لب به پروتز محدود نمی شود. برخی از بیماران به جای حجم دادن به لب ها، باید سایز لب ها را کاهش دهند. برخی از افراد برای رسیدن به فرم ایده آل لب نیاز به جراحی لیفت لب بالایی دارند. برخی دیگر از افتادگی گوشه لب خود (معمولاً به دلیل سن) شکایت دارند. طبیعتا در چنین مواردی نوع جراحی متفاوت است.

 

3 نوع ایمپلنت مورد استفاده در پروتز لب در اصفهان 

 

بر اساس تحقیقات به دست آمده از ایمپلنت های خاصی برای پروتز لب استفاده می شود که در ادامه با آن ها آشنا می شویم:

 

پروتز لب GORE-TEX

این نوع ایمپلنت در ابتدا احساس سختی و سفتی در ناحیه لب برای افراد ایجاد می کند اما به مرور زمان از بین رفته و حالت طبیعی به لب ها می دهد.

 

پروتز لب نرم SOFT FORM

پروتز لب نرم SOFT FORM از دیگر انواع پروتزهایی است که پس از مرگ جذب لب شده و خال مصنوعی لب را از بین می برد.

 

ایمپلنت آلودرم

یکی از نرم ترین انواع ایمپلنت ها، ایمپلنت آلودرم است. وجود سلول های انسانی در این ایمپلنت دلیل اصلی نرم شدن آن است.

 

روش های مختلف برجسته سازی لب

1) تزریق چربی

تزریق چربی لب که به انتقال چربی نیز معروف است، با استفاده از لیپوساکشن ذخایر چربی از بدن بیمار خارج می شود. این چربی های جمع آوری شده تصفیه شده و با سرنگ های کوچک به لب ها تزریق می شوند. پزشک مقدار دقیق ترمیم بافت چربی را اندازه گیری می کند و ژل و فیلر تزریقی صورت را به آرامی به لب ها تزریق می کند تا لب ها را مطابق با نیازهای زیبایی شناختی بیمار تغییر شکل دهد.

 

2) تزریق ژل

تزریق ژل لب یک روش رایج برای پروتز لب غیر جراحی است. ژل ها از موادی که به طور طبیعی در بدن یافت می شوند، مانند اسید هیالورونیک یا حلال های مبتنی بر کلاژن ساخته می شوند. ژل ها ظاهر زیبایی روی لب ها ایجاد می کنند اما نتایج کوتاه مدت هستند و باید هر 6 ماه یکبار تکرار شوند. روند درمان فقط نیم ساعت طول می کشد. نتایج تزریق ژل لب در کمتر از 2-3 روز قابل مشاهده خواهد بود و 6-9 ماه ماندگاری دارد.

 

اطلاعات بیشتر در سایت دکتر میلاد اغتمادی 



:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

لیفت ابرو و پیشانی در اصفهان 

جراحی لیفت ابرو و پیشانی به رفع افتادگی ابرو و پیشانی و سفت شدن آنها کمک می کند. در اثر گرانش زمین، ابروها و پیشانی، بسیاری از بافت های بدن دچار افتادگی می شوند. جراحی لیفت ابرو می تواند ظاهر جوان ابروها را بازگرداند و تناسب بهتری برای صورت فراهم کند. روش های مختلفی برای لیفت ابرو وجود دارد که شامل تکنیک برش در نواحی مختلف و با اندازه های مختلف می باشد.

ابروهایی با ظاهری جوانتر و با حالتی صحیح که دارای قوس مناسب هستند می توانند تاثیر زیادی در ظاهر فرد داشته باشند. اگر دم ابرو در موقعیت مناسب و بالاتر قرار گیرد، می تواند ظاهر فرد را به طور کلی تغییر دهد. با افزایش سن، ابروها افتاده و صاف می شوند. اگر ابروهای شل و افتاده انجام ژست های مختلف برای صورت را دشوار می کند، می توانید از روش لیفت ابرو استفاده کنید و یک سوم بالایی صورت را جوان سازی کنید. لیفت صورت نیاز به مهارت بسیار بالایی دارد که توسط جراح پلاستیک انجام می شود. سالانه هزاران نفر تحت عمل جراحی لیفت ابرو قرار می گیرند و نتیجه این جراحی بسیار موفقیت آمیز است.

 

روش های جراحی لیفت ابرو و پیشانی

جراحی لیفت پیشانی با تکنیک های مختلفی انجام می شود که هر یک از تکنیک های جراحی با توجه به شرایط و انتخاب صحیح می تواند با نتایج مطلوب همراه باشد. در اکثر موارد جراحی لیفت پیشانی برای افرادی که دارای ابروهای افتاده هستند انجام می شود که به دلیل افزایش سن و اثرات جذاب این اتفاق می افتد. لیفت ابرو از تکنیک های جراحی باز و بسته استفاده می کند و در برخی موارد از تکنیک آندوسکوپی برای انجام این جراحی استفاده می شود. در این جراحی معمولاً برش هایی در ناحیه خط رویش مو ایجاد می شود اما گاهی اوقات برش ها در پیشانی یا بالای پلک ها ایجاد می شود.

 

لیفت آندوسکوپی پیشانی

وقتی صحبت از بلفاروپلاستی می شود، جراح ارتباط بین پیشانی، ابرو و پلک بالایی را بررسی می کند. در بیشتر موارد، بیماران به جای افتادگی پلک، ابروهایشان افتاده است. به همین دلیل جراحی لیفت پیشانی توسط پزشک توصیه می شود. روش های مختلفی برای انجام جراحی لیفت پیشانی استفاده می شود، اما رایج ترین روش ها لیفت آندوسکوپی است. لیفت آندوسکوپی پیشانی با هدف لیفت پیشانی با کمترین جای زخم و تخریب بافت انجام می شود، علاوه بر این به رفع تمامی خطوط روی پیشانی کمک می کند.

 

اطلاعات بیشتر در سایت دکتر میلاد اعتمادی 



:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده
 
گزینه های جراحی مختلفی برای جوانسازی صورت و رفع چین و چروک های پوست وجود دارد که از جمله آنها می توان به جراحی لیفتینگ اشاره کرد. لیفتینگ صورت را بین 5 تا 10 سال جوان تر نشان می دهد.لیفتینگ (کشش پوست صورت) معمولا در افراد 40 تا 60 ساله انجام می شود که در این روش با از بین بردن چربی های اضافی، سفت شدن عضلات زیرین و کشش پوست صورت و گردن، چین و چروک های پوست کاهش می یابد. لیفت صورت معمولاً همزمان با سایر روش های زیبایی مانند لیفت گردن، بلفاروپلاستی، لیفت ابرو و لیفت پیشانی انجام می شود.سن متقاضی، نوع پوست او، میزان کشیده شدن پوست و عضلات زیر پوست، همگی در نتیجه عمل موثر هستند.در لیفت صورت، پوست نواحی گیجگاهی، گونه و گردن به سمت بالا و عقب کشیده می شود و عمل جراحی به گونه ای انجام می شود که جای زخم به خوبی پنهان شود.
علاوه بر این، جراح می تواند لایه های عضلانی زیر پوست را نیز به روشی مشابه بکشد. این باعث یک نتیجه طولانی مدت و ایجاد یک شکل طبیعی می شود. همچنین بدون ایجاد سفت و کشیدگی پوست، فرم صورت را بهبود می بخشد.
 
افراد مناسب برای لیفت صورت
 
به طور کلی افراد مناسب برای لیفت صورت کسانی هستند که دارای چین و چروک های زیاد و افتادگی پوست هستند. کاندیدای ایده آل برای لیفت صورت افرادی هستند که دارای پوست افتادگی در گردن و در امتداد خط فک هستند. سلامت عمومی آنها خوب است و انتظارات آنها واقع بینانه است.
عوامل دیگری نیز وجود دارد که به تعیین اینکه آیا شما کاندید مناسبی برای جراحی لیفت صورت هستید یا خیر وجود دارد، از جمله:
وضعیت پوست: پوست شما باید کمی انعطاف داشته باشد. لیفت صورت به گونه ای طراحی شده است که پوست صورت را کشیده و افتادگی پوست صورت را بلند کرده و چین و چروک های عمیق را از بین می برد.
ساختار استخوان: ساختار استخوانی زیرین مناسب در صورت شما، پشتیبانی لازم را برای تغییراتی که در طول لیفت صورت رخ می دهد، فراهم می کند.
سلامتی خوب: قبل از عمل جراحی باید در سلامت کامل و عاری از هرگونه بیماری مهم باشید. این عوامل کلیدی برای بهبودی کامل پس از این روش هستند.
 
اطلاعات بیشتر در سایت دکتر میلاد اعتمادی 


:: بازدید از این مطلب : 218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

انواع شکستگی دندان در کودکان


شکستن دندان های جلویی کودکان یکی دیگر از مشکلات است

این امر به ویژه برای کودکان بازیگوش و کودکانی که در مدرسه هستند صادق است.

معمولاً سه روش مختلف برای شکستن دندان جلو وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.


شکستگی دردناک (شکستن دندان کودک از داخل)


اگر کودک شما هنگام غذا خوردن از وضعیت دندان هایش شکایت دارد

یا حساسیت زیادی به دمای بالا و پایین غذاها و نوشیدنی ها نشان می دهد،

احتمالاً دندان کودک شما از داخل شکسته و از بافت دندان خونریزی دارد.

برای کودکان بالای 5 سال بهترین راه حل کشیدن آن دندان است

و اگر سن کودک کمتر بود بهتر است دندان را ترمیم یا پر کنید.

 

کج شدن دندان

 

این مشکل گاهاً در اثر ضربه خوردن یا جویدن غذاهای سفت بوجود می‌آید

و معمولا مورد نگران کننده‌ای نیست.

در بیشتر مواقع این مشکل بعد از گذشت چند روز حل میشود.

اگر این مشکل بعد از سن 5 سالگی افتاد و حتی به کنده شدن دندان کودک شما انجامید

نیازی نیست نگران چیزی باشید،

چرا که آن دندان شیری فقط زودتر از موعد افتاده است.

 

شکستگی جزئی

 

شکستگی جزئی مانند لب پر شدن دندان کودک تنها در مواردی دردسر ساز است

اگر فرزند شما هیچ شکایتی از دندان درد نمیکند بهتر است به این مورد اهمیتی ندهید.

 

اطلاعات بیشتر: دندانپزشکی کودکان در اصفهان 



:: بازدید از این مطلب : 218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده
کتاب یکی از ارزشمندترین و درعین‌حال مناقشه‌برانگیزترین ابداعات بشر است. در طول تاریخ، کتاب‌ها به همان اندازه که ستایش شده‌اند، محل بحث و درگیری هم بوده‌اند. همیشه کتاب‌هایی بوده‌اند که آموزنده، انسانی و مقدس در نظر گرفته‌شده‌اند و در مقابل تعدادی دیگر شیطانی و ضدانسانی دیده ‌شده‌اند. همین افراط‌وتفریط باعث شده که تندروها برخی کتاب‌هایی را که با ایدئولوژی‌شان همخوان است رسماً تبلیغ و ترویج کنند و برخی دیگر را که به نظرشان مخرب و غیراخلاقی است، ممنوع کرده یا حتی از بین ببرند؛ معروف‌ترین نمونه‌ی آن کتابسوزی نازی‌ها در سال ۱۹۳۳ است که گفته شده در یک روز حدوداً ۲۵۰۰۰ جلد کتاب را سوزاندند. اما اگر فکر می‌کنید این آخرین مورد بوده و در قرن بیست‌ویکم چنین اتفاقاتی نمی‌افتد سخت در اشتباهید.
کتاب های ممنوعه هم داستان‌هایی دارند برای خودشان. داستان ممنوع شدنشان، داستان پیدا کردن کتاب در آن تب‌وتاب ممنوعیت و موجود نبودنش، داستان چاپ‌شدن‌های پنهانی و دست‌به‌دست شدن بین خوانندگان، داستان رفع ممنوعیت و هزاران داستان بعدازآن. جالب اینکه فرقی نمی‌کند کجای جهان باشد و دلیل ممنوعیت در چه حوزه‌ای بگنجد، روال همین است و این‌همه ماجراهایی که به وجود می‌آیند هم اغلب مشابه هم هستند. همین حد از هیجان برای این دسته ازدلیل خوبی بود تا در یک پست به معرفی کتاب های ممنوعه بپردازیم. کتاب‌هایی که همچنان ممنوع هستند و یا آنهایی که شاید حتی ندانیم روزگاری ممنوع بوده‌اند.

ماشاءالله‌خان در بارگاه هارون‌الرشید

 

 

این کتاب از ایرج پزشکزاد هم مانند دایی جان ناپلئون سال‌ها در ایران چاپ نمی‌شد. اولین چاپ آن بر می‌گردد به سال ۱۳۳۷ و جدیدترین چاپ آن پس از سال‌ها در مرداد ۱۳۹۹ است. هنوز از اینکه این کتاب دستخوش سانسور شده یا نه، اطلاعی نداریم. اما نکته مهم این است که این نسخه تنها نسخه قانونی این کتاب است و حق تالیف آن به ایرج پزشکزاد پرداخت می‌شود. این کتاب ماجرای ماشالله خان دربان بانک است که اهل مطالعه کتاب‌های تاریخی است. به خاطر علاقه و اشتیاق زیادی که به این کتاب‌ها و به خصوص دوره تاریخی خلافت هارون‌الرشید دارد، آرزو می‌کند در این دوره زندگی کند. برای همین روزی پیش مرتاضی هندی می‌رود تا او را به این دوران منتقل کند و مرتاض هم همین کار را می‌کند…

 

موش‌ها و آدم‌ها

نویسنده: جان اشتاین‌بک

مترجم: سروش حبیبی

نشر ماهی

خواندن کتاب‌هایی که جوایز معتبر جهانی گرفته‌اند، انتخاب خوبی است. کتاب «موش‌ها و آدم‌ها» که جایزه نوبل ادبیات را از آن خود کرده است، یکی از همین کتاب‌هاست. «جان اشتاین‌بک» نویسنده‌ی شناخته‌شده آمریکایی در این کتاب به سراغ دنیای آدم‌ها رفته است و با روایت آرزوهای آنها، در قالب این داستان به مامنی می‌پردازد که افراد از تنهایی به آن پناه برده‌اند؛ یعنی همان آرزوهایشان. او به‌خوبی توانسته از پس پرداختن به ماهیت رویا و توانایی نیروهای بیرونی و دیگر اتفاقات در جلوگیری از رسیدن آدمی به رویاهایش بربیاید و زندگی، مشغولیات و تمنیات طبقه کارگر را به بهترین نحو در میان آنها بگنجاند. او با روایت زندگی دو کارگر و تصویر آرزوی آنها برای خرید یک مزرعه و در پی آن مستقل شدن و ایجاد تغییر در زندگی خود، قالب داستانی این کتاب را پیش برده است و در چهارچوب یک داستان ساده، نه‌تنها از قدرت رویا سخن می‌گوید که تلاش دارد به مفهوم پاینده بودن این عنصر در ذهن آدمی نیز اشاره داشته باشد.

 

پرتقال کوکی

نویسنده: آنتونی برجس

مترجم: فربد آذسن

ناشر مولف

کمدی سیاه پادآرمانشهری و خشن آنتونی برجس، داستان نوجوانی به نام الکس است که از آزار و شکنجه‌ی مردم لذت می‌برد. بعد از بازداشت، الکس می‌فهمد که دولت درمان جدیدی برای کنترل خشونت و آزارگری ابداع کرده. او تصمیم می‌گیرد تحت درمان قرار بگیرد، اما این درمان خود شکنجه‌ی بزرگ‌تری است.

برجس این رمان را در سال ۱۹۶۲ منتشر کرد و استنلی کوبریک در دهه‌ی ۱۹۷۰ اقتباس بسیار موفق و پرفروشی از روی انجام داد. کتاب اما به خاطر خشونت، مسائل جنسی و زبان «زننده»اش مخالفان سرسختی داشت که باعث شدند فروش آن در برخی ایالت‌های آمریکا تا اواخر دهه‌ی ۱۹۸۰ ممنوع شود. بعضی از مدارس و کتابخانه‌های عمومی هم هرگز اجازه ندادند این کتاب به آنجا وارد شود.
جالب اینجاست که در چند سال اخیر، این کتاب دوباره موردتوجه قرار گرفته. خشونت نسل جدید، آزارگری جنسی، بی‌پناهی کودکان و تروریسم که در عصر حاضر به‌شدت موردتوجه است، همگی درون‌مایه‌های این رمان بودند. به تعبیر دیگر، همان عواملی که باعث ممنوعیت کتاب شده بودند حالا دلیلی شدند که منتقدین داستان پیش‌گویی‌های کتاب و عمق نگرش‌اش را ستایش کنند.

سلاخ‌ خانه شماره پنج

نویسنده: کورت ونه‌گات

مترجم: بهاره رستمی

كارگاه فيلم و گرافيگ سپاس

کورت ونه‌گات جونیر در رمان سلاخ‌خانه شماره پنج یا جنگ صلیبی کودکان، داستان جوان عجیبی به نام بیلی پیلیگریم را روایت می‌کند که می‌تواند در زمان حرکت کند و آینده را ببیند. بیلی که سرباز ارتش آمریکاست از جنگ نفرت دارد و مخالف کشتار است. او در حین بمباران درسدن توسط متفقین، اسیر و زندانی آلمانی‌هاست و به چشم خود نابودی انسان‌ها و سوختن یک شهر را می‌بیند.

داستان سلاخ‌خانه شماره پنج در سال ۱۹۶۹ منتشر شد و به‌نوعی اتوبیوگرافی ونه‌گات است که خود در درسدن حضور داشت. داستان او گرچه خیالی و کمدی است ولی خشونت پایان‌ناپذیر انسان و وحشت جنگ را به شکلی عریان نشان می‌دهد.
کتاب بلافاصله با واکنش جامعه‌ی آمریکا مواجه شد و خیلی از ایالت‌ها توزیع آن را در کتابخانه‌ها و مدارس ممنوع کردند. یکی از قضات میشیگان این کتاب را به «فساد، بی‌اخلاقی، روان‌پریشی، ابتذال و ضدیت با مسیح» متهم کرد و آن را ممنوع نمود. یکی از مدارس دولتی داکوتای شمالی هم چندین جلد از آن را سوزاند. اما امروز این کتاب را به‌عنوان یکی از بهترین نمونه‌های ادبیات ضدجنگ می‌شناسند و نگاه اخلاقی‌اش را می‌ستایند.


:: بازدید از این مطلب : 218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

وکیل گرجیتان  مقصد به وی ملحق شود. در روش ازدواج واقعی بودن آن بسیار مهم است و در صورت صوری بودن عواقب بدی برای هر دو طرف خواهد داشت.
تولد
مردم عادی از دو سیستم برای تواد نوزاد استقاده می توانند؛ سیستم خاک و سیستم خون. که در سیستم خون فقط نوزادی تابعیت کشور مورد نظر را اخذ می کند که پدر و مادر وی تبعه ی آن کشور باشند. در سیستم خاک به دنیا آمدن نوزاد در خاک کشور مورد نظر حتی در صورتی که پدر و مادر طفل تبعه ی کشور دیگری باشند می توانند به اخذ پاسپورت کشور مورد نظر تبدیل شوند. در برخی کشورها ممکن است پاسپورت با توجه به متولد شدن طفل در خاک کشور مورد نظر برای والدین نیز وجود داشته باشد مانند کشور برزیل که پدر و مادر پس از 12 ماه از تولد فرزند می تواند تابعیت برزیل را کسب کند که این کشور را راحت ترین کشور برزیل می کند. کشور برای گرفتن شهروندی می توان به شماره آورد. اما عموم مردم در این روش فقط به طفل اجازه اخذ پاسپورت را خواهند داد.
پناهندگی
پناهندگی روشی می باشد که افرادی که از نظر نژاد، قومیت، عضویت در گروه های سیاسی، گرایش های جنسی و … در کشور مبداء تحت فشار باشند و از نظر جانی و خطرات مالی بسیاری از آن ها را تهدید کند، می تواند در منطقه ای که عضو اتحادیه ژنو باشد. هستند پناهنده می شوند. این زندگی باید بستر مناسب جهت اقامتگاه و این افراد را ایجاد کند. اما با توجه به خطرات این روش به هیچ عنوان آن را پیشنهاد نمی کنم و موسسه حقوقی امپریال( سازمان مهاجرتی بین المللی ) هیچ گونه خدماتی در این زمینه ارائه نمی دهد.

بررسی بهترین مقاصد مهاجرتی در جهان


فردی که به مهاجرت فکر می کند و سپس با توجه به ریسک هایی که می پذیرد عمل می کند باید بهترین مقصد را برای مهاجرت خود و همچنین بهترین کشور را برای شهروندی در نظر بگیرد. شناخت بهترین مقصد می تواند نتیجه عوامل مختلفی باشد که برای هر فرد می تواند متغیر باشد، اما به طور کلی برای مهاجرت عواملی را باید در نظر گرفت که با توجه به اهمیت آن عامل برای فرد، می توان مقصد مناسبی را از بین آن ها انتخاب کرد. عواملی که فرد باید به آنها توجه کند عبارتند از: آب و هوا، دموکراسی کشور، سطح علمی کشور و ثبات اقتصادی آن از مهم ترین عواملی است که برای انتخاب بهترین مقصد مهاجرتی باید در نظر گرفت. در زیر فهرستی از مقاصد مهاجرتی ذکر شده است که سالانه افراد زیادی را از سراسر جهان جذب می کند:
_بوقلمون
_انگلستان
_کانادا
آمریکا
گرجستان

دسته بندی مهاجرت


امروزه مهاجرت نسبت به گذشته بسیار پرطرفدارتر شده است و متقاضیان مهاجرت در اقصی نقاط جهان در حال افزایش هستند. اما چگونگی یافتن بهترین راه های مهاجرت و مهاجرت بدون کمترین احتمال شکست، نیازمند کارشناسان خبره و توانمندی مانند موسسه حقوقی امپریال (سازمان بین المللی مهاجرت) است. ما بهترین راه های مهاجرت را به شما پیشنهاد می کنیم.
اگر به دنبال شرایط مهاجرت به بهترین و بهترین کشورهای دنیا مانند مهاجرت به آمریکا، کانادا، مهاجرت به انگلستان، اخذ اقامت کشورهایی مانند ترکیه، گرجستان و امثال آن هستید و اگر به دنبال کم -راههای ریسکی، صحیح و آسان برای مهاجرت، اگر قصد اقامت قانونی در اروپا را دارید، در خدمت شما هستیم. موسسه حقوقی امپریال (سازمان بین المللی مهاجرت) هیچ گونه خدمات غیرقانونی ارائه نمی دهد. کلیه خدمات ما بر اساس اصول قانونی و صحیح بدون ریسک طراحی شده است. در صفحه مذکور می توانید اطلاعات حقوقی هر کشور را از کلیدواژه قوانین کشور اعم از تولد، اخذ اقامت از طریق ازدواج، اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری، تحصیل و یا ویزای کار بیابید.
کار در خارج از کشور
کمبود نیروی انسانی ماهر در کشورهای خارجی در کنار وجود امکانات رفاهی و درآمد بالا باعث مهاجرت متخصصان رشته های مختلف به کشورهای دیگر شده است. این کشورها هر ساله نیروی انسانی مورد نیاز خود را اعلام می کنند و افراد می توانند برای کار در این کشورها اقدام کنند. موسسه حقوقی امپریال (سازمان بین المللی مهاجرت) به عنوان بهترین موسسه حقوقی ایران در زمینه بین المللی، ارائه دهنده انواع خدمات مشاوره ای در خصوص قوانین مربوط به مهاجرت کاری و کاری به سایر نقاط جهان می باشد. اگر در مورد اقامت کاری آمریکا، اقامت کاری کانادا، اقامت کاری انگلستان یا ترکیه و گرجستان، قوانین مربوط به آنها و شرایط مربوط به مهاجرت از طریق کار به کشورهای دیگر سوالی دارید، کافیست اطلاعات خود را در صفحه تماس واتساپ ارسال کنید. . ثبت نام کنید تا کارشناسان ما پس از بررسی شرایط به صورت رایگان از طریق واتساپ با شما تماس بگیرند. فرقی نمی کند که در کدام کشور هستید، اگر می توانید فارسی یا انگلیسی صحبت کنید، مشاوران ما به صورت رایگان با شما تماس خواهند گرفت. مشاوره های ما تا ده دقیقه رایگان است و تمامی نکات مربوط به کار، ویزای کار، اقامت مرتبط با کار، شرایط همراه، ویزای کار همراه، تحصیل فرزندان شما و مواردی از این قبیل به صورت رایگان در اختیار شما قرار می گیرد.
سرمایه گذرا در خارج از کشور
اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری و سرمایه گذاری در خارج از کشور نیازمند مشاوره مناسب در خصوص سرمایه گذاری می باشد. قطعاً قبول دارید که سرمایه گذاری، آگاهی از استانداردهای سرمایه گذاری، نحوه سرمایه گذاری در خارج از کشور، تسهیلات سرمایه گذاری مانند اخذ اقامت سایر کشورها نیاز به افراد متخصص و ماهر دارد. ما آماده ارائه مشاوره تخصصی در زمینه سرمایه گذاری در کشورهایی مانند آمریکا، کانادا، انگلستان، ترکیه و گرجستان و همچنین بسیاری از مقاصد دیگر به انتخاب شما هستیم. ما نه تنها گروهی از بهترین وکلا را گرد هم آورده ایم، بلکه ارتباطات قوی در سرتاسر جهان نیز داریم تا شما را از طریق قانون راهنمایی کنند. برای اطلاعات بیشتر می توانید از طریق صفحه تماس با ما تماس بگیرید یا وب سایت ما را مطالعه کنید.
اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری و سرمایه گذاری در خارج از کشور
یکی از بهترین راه های مهاجرت به کشورهای مدرن و پیشرفته سرمایه گذاری در این کشورهاست. سرمایه گذاری در یک کشور خارجی علاوه بر سودآوری بالا، امکان مهاجرت دائمی را نیز به شما می دهد. البته اینکه کدام کشور با توجه به شرایط و بودجه شما برای سرمایه گذاری مناسب است بسیار مهم است. برای انتخاب بهترین مقاصد برای سرمایه گذاری می توانید از مشاوره رایگان کارشناسان موسسه حقوقی امپریال (سازمان بین المللی مهاجرت) بهره مند شوید.



:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

مزایای خرید ملک در گرجستان


چرا گرجستان؟ اولین مزیت خرید ملک در گرجستان اخذ اقامت در این کشور است!! مهمترین قانونی که دولت برای افزایش معاملات املاک و مستغلات گرجستان وضع کرده است، قانون اقامت برای خریداران املاک گرجستان است.

طبق این قانون هر شخصی می تواند با خرید ملکی به ارزش بیش از 100000 دلار اقامت یک ساله دریافت کند و در صورتی که متقاضی در مدت اقامت در گرجستان مشکل قانونی نداشته باشد می تواند اقامت خود را تمدید کند.

سپس پس از 5 سال تمدید اقامت، مالک تابعیت گرجستان می شود که علاوه بر دریافت پاسپورت گرجستان، حق رای در این کشور را نیز به دست می آورد.

1- خریدار ملک محدودیت سفر برای اخذ اقامت گرجستان ندارد.

این بدان معناست که هنگام خرید ملک و پس از اخذ اقامت، مجبور نیستید تا چند سال آینده در گرجستان بمانید، می توانید سفر کنید و حتی می توانید ملک خود را در هر جایی (محل تجاری، زمین، آپارتمان و ...) بفروشید. ) اجاره دادن.

2- اقامت گرجستان علاوه بر خریدار برای همسر، فرزندان و حتی پدر و مادر نیز صادر می شود.

3- سرمایه گذاری دلاری

همانطور که می دانید نرخ دلار در بسیاری از کشورهای مختلف به دلیل مشکلات اقتصادی هر ساله افزایش می یابد.

وقتی در گرجستان سرمایه گذاری می کنید، در اصل دلار سرمایه گذاری می کنید و می توانید کارهای دیگری را بدون نگرانی در مورد کاهش ارزش اموال و سرمایه خود انجام دهید.

4- احتمال پیوستن گرجستان به اتحادیه اروپا وجود دارد.

شما به خوبی می دانید که اگر این اتفاق بیفتد، ارزش ملک شما چندین برابر می شود.

 

سرمایه گذاری در املاک و مستغلات گرجستان


دولت گرجستان به دنبال جذب سرمایه خارجی در مناطق مختلف این کشور است. به همین دلیل مقررات را تا حد امکان برای سرمایه گذاری در گرجستان آسان کردند.

یکی از مهمترین اقدامات دولت در این زمینه معافیت خریداران ملک از پرداخت هرگونه مالیات است.

در این فرآیند فروشنده مسئولیت پرداخت کلیه مالیات ها را بر عهده دارد. این قانون در عمل به افزایش تمایل به خرید خانه در گرجستان کمک می کند



:: بازدید از این مطلب : 241
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

بورسیه تحصیلی گرجستان


یکی از مزایای تحصیل در گرجستان اعطای کمک هزینه و بورسیه تحصیلی به دانشجویان بین المللی جهت تحصیل در رشته های مختلف دانشگاهی می باشد. میزان بورسیه تحصیلی در دانشگاه ها متفاوت است و برای دریافت اطلاعات دقیق در مورد میزان کمک هزینه و بورسیه دانشگاه های گرجستان باید به سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه کنید.

بورسیه های تحصیلی در گرجستان به دو بخش دولتی و خصوصی تقسیم می شوند: بورسیه های دولتی توسط دانشگاه ها و موسسات دولتی و بورس های تحصیلی خصوصی توسط شرکت ها، موسسات و موسسات خصوصی برای آموزش نیروی کار مورد نیاز ارائه می شود. بودن. اکثر بورسیه های ارائه شده در گرجستان برای دانشجویان تمام وقت کارشناسی ارشد در موسسات آموزش عالی گرجستان است که تحصیلات خود را در ترم پاییز آغاز می کنند.

اقامت پس از تحصیل در گرجستان


هدف از اقامت پس از تحصیل این است که دانشجویانی که از این کشور فارغ التحصیل می شوند، بتوانند شهروندی خارجی را برای خود امکان پذیر کنند. البته لازم به ذکر است که اتباع خارجی نیز می توانند برای فردی خارج از گرجستان دعوت نامه صادر کنند.

برای اخذ اقامت گرجستان، متقاضیان بین المللی تحصیل در گرجستان باید از طریق نماینده مجاز اداره مرکزی سازمان توسعه خدمات عمومی اعزام شوند. درخواست ها و اسناد محرمانه ای که افراد مجاز باید ارسال شوند باید به زبان انگلیسی یا روسی پردازش شوند. گذرنامه اتباع خارجی ممکن است بدون ترجمه به زبان گرجی ارسال شود.

 

مزایای تحصیل در گرجستان


تحصیل در گرجستان دارای مزایایی است و از مزایای تحصیل در گرجستان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کیفیت آموزشی مطابق با استانداردهای اروپایی
هزینه های مقرون به صرفه زندگی و تحصیل در گرجستان
مدرک تایید شده برای دانشگاه های کشورهای درجه یک اروپا
امکان اخذ اقامت و مهاجرت به اروپا پس از فارغ التحصیلی
امکان پذیرش بدون نیاز به آیلتس
ویزای تضمینی گرجستان
مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی گرجستان
برای تحصیل در گرجستان مدارکی دارد و مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی گرجستان عبارتند از:

ارائه پاسپورت فرد متقاضی تحصیل در گرجستان
دو قطعه عکس پاسپورت متقاضی تحصیل در گرجستان
مدارکی که نشان دهنده اقامت قانونی فرد در گرجستان باشد.
ارائه گواهی صادره از دانشگاه در گرجستان
ارائه حمایت مالی برای هزینه تحصیل و زندگی در گرجستان



:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

استانداردهای سرمایه گذاری و شاخص های اقتصادی در گرجستان


اقامت گرجستان با خرید ملک اگر تصمیم به مهاجرت از طریق خرید ملک در گرجستان دارید باید به این نکته توجه داشته باشید که داشتن امنیت سرمایه گذاری و نرخ مصادره املاک با ریسک سلب مالکیت کمتر باعث اطمینان بیشتر سرمایه گذاری در این کشور می شود. خطر سلب مالکیت شامل تمام اقدامات تبعیض آمیز دولت میزبان است که سرمایه گذار را از سرمایه گذاری خود بدون هیچ گونه غرامت کافی محروم می کند. به منظور تحلیل خطر سلب مالکیت، رویدادهای تحریم، تغییر رژیم (قانونی) و نفی عدالت نیز به این خطر اضافه می شود. برای ارزیابی ریسک سلب مالکیت، نه تنها ریسک مربوط به سلب مالکیت را ارزیابی می کند، بلکه عملکرد نهادهای قانونی کشور میزبان و احتمال تغییر منفی نگرش نسبت به سرمایه گذاری های خارجی را نیز ارزیابی می کند. نرخ سلب مالکیت یک عدد بین 1 تا 7 است. هر چه کمتر باشد، میزان ریسک کمتر است. مقدار این ضریب برای گرجستان 3 است که عدد نسبتا خوب و قابل قبولی است.

یکی از موارد مهم برای مهاجرت به گرجستان از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک بررسی شاخص های اقتصادی موثر در این کشور می باشد. رشد اقتصادی در گرجستان و سایر کشورها با درصد تغییر تولید ناخالص داخلی از یک سال به سال دیگر محاسبه می شود. اندازه گیری افزایش یا کاهش تولید و میزان آن. با نگاهی به بسیاری از کشورها و در دوره های طولانی، متوسط نرخ رشد اقتصادی حدود 2 تا 3 درصد در سال است. این امر از سال به سال تغییر می کند زیرا اقتصاد در رکود و انبساط حرکت می کند. با این حال، اگر اقتصاد با نرخ 5 درصد یا بیشتر در سال به صورت روزانه رشد کند، این میزان رشد اقتصادی قابل توجهی است. رشد اقتصادی ۷ تا ۸ درصدی فوق العاده است. تغییرات نرخ تولید ناخالص داخلی در گرجستان شاخص خوبی از رشد اقتصادی این کشور است.

 

واجد شرایط خرید ملک در گرجستان


خرید ملک در گرجستان برای سرمایه گذاران خارجی محدودیتی ندارد و دولت گرجستان از سرمایه گذاران خارجی استقبال می کند. طبق مقررات جدیدی که از 5 جولای 2019 اجرایی شد، حداقل قیمت مورد نیاز ملک به 100000 دلار (جایگزین 35000 دلار قبلی) افزایش یافته است. با خرید ملک، اجازه اقامت موقت گرجستان برای مدت 6 ماه تا 6 سال صادر می شود. معمولا اولین بار برای یک دوره 6 ماهه یا 1 ساله است.

پس از اینکه متقاضی کارت اقامت گرجستان خود را دریافت کرد، همسر و فرزندان وی نیز واجد شرایط اقامت هستند. پس از 10 سال اقامت مداوم و قانونی در گرجستان، در صورت داشتن شرایط خاصی از جمله دانستن زبان، تاریخ و آداب و رسوم محلی و افزایش سرمایه به 300000 دلار، می توانید واجد شرایط درخواست تابعیت گرجستان شوید.

 

مراحل قانونی خرید ملک در گرجستان


گرجستان حداقل سرمایه گذاری خود را برای اخذ اقامت در سال گذشته از 35000 دلار به 100000 دلار افزایش داد. مراحل قانونی برای خرید ملک به این صورت است که حداقل سرمایه گذاری مورد نیاز برای اجازه اقامت 100000 دلار است. این ملک در دادگاه تفلیس به نام شما ثبت می شود. یک ارزیاب باید ارزش واقعی ملک را حداقل برابر یا بیشتر از این مقدار تخمین بزند. پس از خرید ملک و مالکیت رسمی ملک، می توانید برای اقامت گرجستان اقدام کنید. شما باید با یک کپی از فرم تایید شده ارزش ملک خود، پاسپورت و دو عکس به اداره مهاجرت مراجعه کنید. هزینه پردازش درخواست شما بین 90 تا 180 دلار است. پس از اعطای اقامت، کارت اقامت الکترونیکی دریافت خواهید کرد. این کارت مدرک شناسایی شما در گرجستان است. کارت اقامت الکترونیکی یک کارت شناسایی است که برای خارجیان مقیم گرجستان صادر می شود و محل اقامت فرد را مشخص می کند. در ابتدا برای مدت یک سال حق اقامت موقت خواهید داشت و در صورت نگهداری ملک، این اقامت تمدید می شود. روند تمدید اقامتگاه بسیار ساده است و باید کارت الکترونیکی خود را به همراه دو قطعه عکس به اداره وظیفه ارائه دهید. برای دریافت اقامت خانواده نیز باید سند ازدواج ارائه دهید.



:: بازدید از این مطلب : 241
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

صفر تا صد اقامت در گرجستان


اخذ ویزای گرجستان از روش های مختلفی امکان پذیر است. در سال های اخیر توجه بسیاری از مردم جهان از جمله ایرانی ها به گرجستان جلب شده است. این کشور از نظر تاریخی و گردشگری مقصد بسیار خوبی برای گردشگران است و نکته جالب این است که سالانه بخش زیادی از گردشگرانی که وارد گرجستان می شوند را گردشگران ایرانی تشکیل می دهند. همین موضوع زمینه را برای ورود بسیاری از ایرانیان به گرجستان برای زندگی، کار، تحصیل یا سرمایه گذاری فراهم کرده است. دولت گرجستان همواره تلاش کرده است تا شرایط مناسبی را برای ورود مهاجران به این کشور فراهم کند.

قبل از اینکه در مورد شرایط مهاجرت به گرجستان صحبت کنیم، باید بدانید که صرف نظر از کشور مقصد، ابتدا باید هدف خود را از مهاجرت مشخص کنید. شما باید بدانید که دقیقا هدف شما از مهاجرت چیست، آیا می خواهید کار و سرمایه گذاری کنید؟ یا هدف شما ادامه تحصیل است؟ طبیعتا با توجه به هدف شما، نحوه مهاجرت و ادامه سفرتان متفاوت خواهد بود. افرادی که به گرجستان مهاجرت می کنند می توانند به منظور کار، تحصیل، سرمایه گذاری و ... وارد این کشور شوند.

این اتفاق گرجستان را مجبور به دریافت وام و کمک از بانک های جهانی کرده و این موضوع بر اقتصاد این کشور نیز تاثیر گذاشته است. در واقع گرجستان از نظر اقتصادی و فرصت های شغلی وضعیت خوبی ندارد. اما این کشور می تواند فرصت خوبی برای سرمایه گذاری در برخی زمینه ها باشد. اگرچه تاکنون دولت گرجستان نتوانسته در جذب سرمایه گذار خارجی موفق باشد. در ادامه این مقاله شما را با تمامی روش های مهاجرت و اخذ اقامت دائم گرجستان آشنا می کنیم تا با بررسی شرایط خود و شرایط مهاجرت به این کشور آگاهانه تری تصمیم گیری کنید.

 

شرایط اخذ اقامت گرجستان


یکی از سوالاتی که مهاجران همیشه می پرسند شرایط اخذ اقامت کشور مورد نظرشان است. مهاجرت به کشورهایی مانند گرجستان در سال های اخیر رونق گرفته است و افراد زیادی در کشور ما درخواست ویزا برای این کشور کرده اند. از نظر هزینه زندگی گرجستان کشور خوبی است و افراد زیادی با حقوق کم و متوسط می توانند هزینه های خود را در این کشور تامین کنند.

اگرچه اقتصاد گرجستان اقتصاد پررونق و بزرگی نیست، اما در سال های اخیر در حال رشد بوده است. اگر شما هم جزو کسانی هستید که قصد مهاجرت به گرجستان را دارید باید از شرایط آن مطلع باشید. این شرایط برای همه روش های مهاجرتی یکسان نیست، اما بسته به اینکه کدام روش را برای مهاجرت به گرجستان انتخاب کنید، متفاوت خواهد بود. اگر می خواهید از شرایط اقامت در این کشور مطلع شوید، حتما با ما همراه باشید تا از تمامی شرایط مهاجرت مطلع شوید.

شاید بپرسید چرا موضوع مهاجرت به کشوری مانند گرجستان در سال های اخیر داغ شده است؟ پاسخ این موضوع را باید در مزایای اخذ اقامت این کشور جستجو کنیم. مهمترین مزایای اخذ اقامت دائم گرجستان عبارتند از:

امنیت بالای این کشور
دسترسی آسان به کشورهای شینگن
هزینه کم زندگی
داشتن دانشگاه های با کیفیت و پیشرفته
امکان کار و زندگی در اقتصاد رو به رشد
داشتن بیمه درمانی گسترده



:: بازدید از این مطلب : 241
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

درباره سرمایه گذاری در گرجستان


در نظر بگیرید که چرا شروع سرمایه گذاری در گرجستان می تواند برای شما مناسب باشد.

جمعیت این کشور 4 میلیون نفر است و در مرز اروپا و آسیا قرار دارد و از روابط اقتصادی خوبی با اتحادیه اروپا، آمریکا، چین، ترکیه و ایران برخوردار است.
خرید ملک در گرجستان و سرمایه گذاری در املاک گرجستان باعث اقامت تمامی اعضای خانواده می شود.
گرجستان از نظر سهولت تجارت در بین 190 کشور در رتبه نهم قرار دارد.
گرجستان در سال 2014 توافقنامه تجارت عمیق و جامع را با اتحادیه اروپا امضا کرد و در حال حاضر در حال مذاکره با چین برای تجارت آزاد است.
علاوه بر این، جامعه تجاری این کشور امیدوار است که در سال های آینده معامله مشابهی با ایالات متحده انجام دهد.
شرکت هایی مانند Hualing Group چین با استفاده از گرجستان به عنوان مرکز حمل و نقل کالا بین دو قاره، از رژیم تجاری لیبرال گرجستان بهره می برند.
گرجستان دارای بخش های گردشگری و املاک و مستغلات پر جنب و جوش است. این کشور متخصصان و بینندگانی را از سراسر جهان جذب کرده است.
گرجستان یکی از مراکز اصلی حمایت های بین المللی مانند صندوق بین المللی پول در اتحادیه اروپا است که منجر به دسترسی آسان به تجارت بین المللی می شود.
بخش گردشگری و املاک و مستغلات یکی از محرک های اصلی اقتصاد این کشور است. هیچ محدودیتی برای مالکیت املاک و مستغلات وجود ندارد و گرجستان پتانسیل قابل توجهی را برای توسعه مقاصد تفریحی و سرگرمی، پیست‌های اسکی زمستانی، استراحتگاه‌های ساحلی، مقصدهای چهار فصل و امکانات بازی ارائه می‌دهد.
در سال های اخیر، گرجستان شاهد رشد پویای بازدیدکنندگان بین المللی بوده است. این کشور در سال 2010 تنها 2 میلیون بازدید کننده بین المللی داشت، اما در سال 2018 به رکورد 8.7 میلیون نفر (رشد 10 درصدی) رسید.
بر اساس گزارش UNWTO (سازمان جهانی گردشگری) در سال 2019، گرجستان پنجمین مقصد گردشگری در جهان و همچنین در اروپا بود.
گرجستان یکی از بالاترین نرخ های رشد ورود بازدیدکنندگان بین المللی را در 10 سال گذشته داشته است. میانگین سالانه مسافران بین المللی از سال 2009 تا کنون "22% سالانه" افزایش یافته است.
گرجستان یک مرکز منطقه ای است که در کوتاه ترین مسیر بین اروپا و آسیا قرار دارد. بازدیدکنندگان بین المللی از دسترسی آسان به سه فرودگاه بین المللی (تفلیس، باتومی و کوتاویسی)، سیستم راه آهن مدرن و سیستم بدون ویزا بهره مند می شوند.
گرجستان یک برنامه بدون ویزا برای شهروندان ۱۱۶ کشور جهان دارد و علاوه بر این، دارندگان مجوزهای معتبر چند بار ورود یا اقامت ۵۰ کشور جهان می توانند به مدت ۹۰ روز در یک سال وارد گرجستان شده و در آن اقامت داشته باشند.
کنوانسیون های سرمایه گذاری دوجانبه امضا شده توسط گرجستان کنوانسیون های دوجانبه سرمایه گذاری مستقیم با 33 کشور جهان امضا کرده است.

 

سرمایه گذاری در گرجستان و استانداردهای سرمایه گذاری در گرجستان


در امر سرمایه گذاری در کشورهای خارجی، سالم بودن فضای اداری و دولتی امنیت سرمایه گذاران خارجی را تضمین می کند. نحوه برخورد دولت با سرمایه گذاران خارجی و تبعیض قائل شدن بین این افراد و شهروندان خود در زمینه سرمایه گذاری از اهمیت بالایی برخوردار است و دولت گرجستان در این رتبه بندی در رده متوسط قرار گرفته است.

یکی از مولفه های مهم سرمایه گذاران در گرجستان برای سرمایه گذاران ایرانی تامین امنیت اقتصادی است که گرجستان با اجرای قوانین اقتصادی مناسب و دریافت مالیات کم شرایط مناسبی را برای سرمایه گذاران فراهم می کند. بسیاری از سرمایه‌داران ایرانی حاضر به سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری در گرجستان از جمله کشاورزی، ساختمان، گردشگری و صنایع غذایی هستند و تاکنون سرمایه‌گذاری‌های زیادی انجام داده‌اند.



:: بازدید از این مطلب : 242
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

لباس هایی برای خوش تیپی در پاییز

در فصل زیبای پاییز که هوا متغییر است و گاهی سرد و گاهی معتدل است ، باید لباس هایی را به تن کنید که مناسب این نوع آب و هوا است . هر فصلی اصول لباس پوشیدن متفاوتی دارد و در فصل پاییز نیز مانند سایر فصل ها باید لباس های مخصوص خودش را به تن کنید.

اگر می خواهید به عنوان یک خانم شیک پوش با ست کردن و حساب و کتاب لباس هایتان و در نظر گرفتن رنگ های مناسب این فصل در هر جمعی بدرخشید ، ادامه این مطلب از دنیای مد را از دست ندهید.

ایده های خوش تیپی در پاییز

ژاکت و کت مناسب ترین نوع پوشش برای پاییز

به جای پوشیدن لباس های سنگین و گرم در پاییز لباس های لایه لایه بپوشید تا در صورت گرم و سرد شدن دمای هوا یا در مکان های متفاوت با تغییرات دمایی بتوانید لباس های خود را از تن خارج نمایید و پوشش خود را تغییر دهید. پس بهتر است یک لباس نازک بپوشید و روی آن یک ژاکت تک دکمه ای، جلیقه یا کت جین به تن کنید.

خوش تیپی در پاییز

مانتوهای بافتنی

فصل پاییز بهترین زمان برای پوشیدن مانتوهای بافتنی هستند . این نوع مانتوها در رنگ های متنوعی در بازار موجودند که بهتر است رنگ آن را با بقیه لباس هایتان هماهنگ کنید . اگر بافت بلند میپوشید آن را با شلوار جین جذب ست کنید.

شنل

شنل (پانچو) یکی از پوشش های زیبا و شیک برای فصل پاییز است. یک بلوز جذب با یک شنل تک دکمه ای بپوشید تا زیبا و جذاب به نظر برسید. اگر کمی چاق هستید از پوشیدن شنل خودداری کنید زیرا اندام شما را بزرگتر نشان می دهد.

تیپ پاییزی 98

بهترین استایل زنانه برای خوش تیپی در پاییز

شلوار مناسب برای فصل پاییز

مناسب ترین نوع شلوار برای فصل پاییز شلوارهای جین و مخمل کبریتی هستند . این شلوارها رنگ های متنوعی دارند و می توانید با تمام لباسهایتان آنها را ست کنید . شلوارهای جین با رنگ های تیره و متمایل به آبی نفتی برای این فصل مناسب تر هستند.

پلیور بهترین انتخاب برای فصل پاییز

پلیورهایی که از الیاف طبیعی مانند پشم، کشمیر و کتان تهیه شده اند، به این علت که جابجایی هوا در آنها خوب انجام می شود ، بهترین انتخاب برای فصل پاییزهستند. این نوع پلیورها حساسیت پوستی ایجاد نمی کنند ، دوام زیادی دارند و برای لایه لایه پوشیدن لباس مناسب اند.

ست پاییزی زنانه

جوراب پاییزی

جوراب یکی از پوشش های ضروری در این فصل است که از پای شما را در برابر سرما گرم نگه می دارد بنابراین یک جوراب جوراب محکم و ضخیم انتخاب نمایید.

کفش مناسب برای فصل پاییز

بهترین نوع پاپوش در این فصل چکمه است که از پای شما در روزهای بارانی محافظت می کند . خانم ها بهتر است در این فصل به جای انتخاب کفش نیم بوت چرم، سبک و با پاشنه متوسط بخرند. کفش هایی از جنس چرم محافظ گرمایی خوبی برای پاها هستند. رنگ کفش ها هم در گرم بودنشان تاثیر دارد، پس کفش های به رنگ تیره انتخاب کنید که بهتر نور خورشد رو جذب می کنند.

کفش مناسب پاییز

شیک پوشی و خوش تیپی در پاییز

کیف مناسب برای فصل پاییز

برای انتخاب کیف در فصل پاییز به جنس آن توجه نمایید . بهترین نوع کیف برای خانم ها در فصل پاییز کیف های چرم و جیر با رنگ های بین قهوه ای خاکی و قرمزهستند.

در خرید کیف دقت کنید اندازه آن با جثه تان متناسب باشد زیرا اگر جثه شما و کیف تان خیلی با یکدیگر هماهنگ نباشند، ریزی و درشتی شما بیشتر به چشم می آید.پس اگر ریزنقش هستید، کیف کوچک تر و اگر درشت هیکل هستید، کیفی بزرگ تر انتخاب کنید.

اکسسوری مناسب پاییزی

در فصل پاییز که هوا گاهی سرد و گاهی گرم است از اکسسوری هایی مثل شال گردن پشمی با طرح چهارخانه ، روسری و شال ضخیم، دستکش و کلاه پشمی، نمدی و یا کلاه های مدل خلبانی استفاده کنید زیرا هنگامی که هوا مناسب بود ، می توانید آنها را راحت در بیاورید .

استایل پاییزی دخترانه

رنگ های مناسب پاییزی

با سرد شدن هوا از رنگ های تیره و خنثی بیشتر استفاده کنید زیرا رنگ های تیره بیشتر نور خورشید رو جذب می کنند و باعث گرم شدن شما می شوند. بهترین رنگ ها برای فصل پاییز عبارتند از :

  • رنگ های تیره مثل رنگ شرابی، سرمه ایی و قرمز مایل به آبی(آلویی).
  • رنگ های خنثی مثل قهوه ایی، خاکستری و سیاه.
  • رنگ های با تن رنگ زمینی مثل بژ، سبز جنگلی، سبز تیره و زیتونی.
  • رنگ های گرم مثل رنگ قرمز تیره، نارنجی تیره، برنزی، طلایی، رنگ هایی با تن رنگ پوست (قهوه ایی مایل به زرد) و کرمی.

طرح های مناسب برای پاییز

لباس هایی را برای فصل پاییز انتخاب نمایید که طرح های مشخصی دارند و با حال و هوای فصل پاییز همخوانی دارند. پارچه هایی با طرح گل های روشن و زیبای گرمسیری، که تداعی کننده روز های گرم تابستانی در این فصل سرد است بسیار مناسب پاییز می باشد. پارچه های گلدار با زمینه تیره ، پارچه هایی با رنگ زمینه سیاه، سرمه ایی و یا شرابی با ترکیب گل های رز یا بنفشه بسیار زیبا و چشم نواز هستند.



:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 مهر 1402 | نظرات ()