نوشته شده توسط : خانم نویسنده

خطرات جراحی پروتز گونه در اصفهان :
پروتز گونه یک روش جراحی زیبایی ایمن، کم خطر و قابل توصیه را ارائه می دهد و هزینه پروتز گونه نسبتاً زیاد نیست. تاکنون میلیون‌ها پروتز صورت از مواد غیر سمی مانند سیلیکون و پلی‌تترا فلوئورواتیلن (PTFE) ساخته و اعمال شده‌اند، بدون اینکه گزارشی از واکنش آلرژیک داشته باشند. این پروتزها که به طور ویژه برای استفاده در ناحیه گونه بین صورت و چانه ساخته شده اند، در اشکال و اندازه های مختلف ارائه می شوند. این پروتزها به صورت سفارشی توسط جراح ساخته می شوند تا تناسب طبیعی تری داشته باشند.
انواع پروتز گونه
پروتز گونه به سه شکل مختلف وجود دارد:
نوع
این پروتزها مستقیماً در استخوان گونه کاشته می شوند و برجستگی بیشتری ایجاد می کنند.
یک زیرگونه
این پروتزها گونه های پرتر را ارائه می دهند و گونه های افتادگی یا نازکی را برطرف می کنند.
ترکیبی
پروتز ترکیبی وضعیت استخوان گونه و گونه را بهبود می بخشد.
برخی از پروتزها مانند پروتزهای ساخته شده از سیلیکون را می توان بعداً خارج کرد. سایر پروتزها با بافت استخوانی طبیعی ادغام می شوند و بخشی از ساختار گونه را تشکیل می دهند.
بهترین روش برای پروتز گونه استفاده از نوع سیلیکونی آن است. سیلیکون ها برای چندین دهه در بدن و در تجهیزات جراحی و پزشکی متعددی مورد استفاده قرار گرفته اند. وقتی سیلیکون روی استخوان قرار می گیرد، شبیه استخوان می شود. یکی از بزرگترین مزایای استفاده از پروتز سیلیکونی گونه این است که این نوع پروتز نرم است و به خوبی با آناتومی اندام تحتانی سازگار است و هرگز احساس نمی کنید که لبه تیز دارد. شاید بزرگترین مزیت استفاده از پروتز سیلیکونی گونه این باشد که در صورت نیاز به تعویض یا برداشتن پروتز، می توانید به راحتی این کارها را در این نوع پروتز گونه انجام دهید. برخی از پروتزها از پلی اتیلن متخلخل ساخته می شوند و در صورت نیاز به برداشتن یا تعویض این نوع پروتزها با مشکلات بزرگی مواجه خواهید شد. یکی از مشکلات دیگر پروتزهای سفت و سخت این است که به خوبی با بافت زیرین سازگاری ندارند و احتمال تورم زیاد است.

 

هنگامی که پروتز گونه همراه با عمل جراحی زیبایی صورت دیگر مانند لیفت صورت، لیفت ابرو، رینوپلاستی یا لیفت پلک انجام می شود، پروتزها را می توان از طریق برش هایی که عمل جراحی زیبایی انجام شده است قرار داد. هنگامی که جراحی زیبایی گونه همراه با سایر عمل های جراحی زیبایی انجام نمی شود، پروتزها به تنهایی از طریق برش های کوچکی که در دهان یا پلک پایین ایجاد می شود، انجام می شود. این پروتزها در بسته های کوچک ساخته شده توسط جراح در بافت گونه قرار می گیرند. بخیه هایی که برای بستن برش استفاده می شود ظرف 10 روز برداشته می شوند یا در صورت قرار دادن در همان بازه زمانی حل می شوند.
زمان نقاهت مورد نیاز برای جراحی پروتز گونه
اکثر بیماران می توانند در عرض یک هفته پس از جراحی پروتز گونه به سر کار برگردند و فعالیت های روزانه خود را از سر بگیرند و در عرض سه تا چهار هفته پس از جراحی زیبایی گونه می توانند ورزش و فعالیت های سنگین را از سر بگیرند. تا دو هفته پس از جراحی زیبایی گونه، کبودی و تورم خفیف مشاهده می شود. با این حال، با استفاده از کیسه یخ و کمی آرایش در وسط صورت، می توان آنها را به حداقل رساند.
در طول دوره نقاهت پس از جراحی پروتز گونه، برای کاهش درد و ناراحتی و جلوگیری از عفونت، تمام مسکن ها و آنتی بیوتیک ها را طبق دستور پزشک مصرف کنید. اگرچه بخیه‌ها در عرض چند هفته حل می‌شوند و نیازی به باز کردن توسط پزشک ندارند، اما همچنان باید برای مراقبت‌های بعدی به پزشک مراجعه کنید تا نتایج را ببینید و بهبودی خود را ارزیابی کنید.
پس از اتمام دوره نقاهت اولیه جراحی پروتز گونه، نتایج نهایی به تدریج ظرف چند هفته بیشتر نمایان می شود. شش ماه پس از جراحی زیبایی گونه، گونه های شما پرتر و متقارن تر شده و پوست شما سفت تر می شود. هیچ جای زخم قابل مشاهده نیست و صورت شما ظاهری طبیعی و جوان خواهد داشت.

 

اطلات بیشتر در سایت دکتر میلاد اعتمادی 



:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

پروتز لب در اصفهان 

پروتز لب: لب های برجسته یکی از ملزومات اصلی یک چهره زیباست. بزرگ کردن لب با گذاشتن پروتز یا تزریق ژل و چربی، لب ها را برجسته می کند و بر جذابیت کلی صورت می افزاید. این روش مخصوصا برای افرادی که لب های نازکی دارند مفید است. دوره نقاهت پس از بزرگ کردن لب معمولا کوتاه است، به همین دلیل است که این روش یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای جذاب‌تر کردن لب‌ها است.


افراد مناسب برای استفاده از این روش
هر فرد بزرگسال در هر سنی می تواند کاندید مناسبی برای پروتز لب برای بزرگ کردن لب های خود باشد. باریکی لب ها یا کوچک شدن لب ها به دلیل افزایش سن انگیزه خوبی برای روی آوردن به این روش بزرگ کردن لب است. تمامی متقاضیان بزرگ کردن لب باید از وضعیت بدنی خوبی برخوردار بوده و انتظار معقولی از نتایج برجسته سازی لب داشته باشند. جراح زیبایی اغلب عکس های قبل و بعد از بیماران قبلی را نشان می دهد تا نتایج برجسته سازی لب با تزریق فیلر یا ژل، انتقال چربی و پروتز لب را ارزیابی کند. زیباسازی صورت و افزایش اعتماد به نفس از جمله مزایای بزرگ کردن لب است. تزریق ژل، انتقال و تزریق چربی و پروتز لب روش هایی هستند که برای از بین بردن علائم پیری، عدم تناسب یا باریکی لب ها استفاده می شود و تنها با یک جلسه لب های جوان تر، برجسته تر و نرم تر را برای بیمار به ارمغان می آورد.

روش های هایلایت و حجم دهنده لب ها
پروتز لب
پروتز لب یکی از روش های برجسته سازی لب است که نتایج آن در مقایسه با تزریق ژل در لب ها دائمی و ظریف تر است و به همین دلیل گزینه مناسبی برای افراد با لب های نازک به حساب می آید. Goretex، Softform و AlloDerm سه پروتز لب رایج و محبوب هستند. هر کدام تأثیر کمی متفاوت در ایجاد لب های صاف تر و برجسته تر دارند. اطلاعات بیشتر در مورد هر یک از این پروتزها در زیر ارائه شده است.

عمل پروتز لب
جراحی بزرگ کردن لب نسبتا ساده است و حدود یک ساعت طول می کشد. جراح ابتدا برش های کوچکی روی لب ایجاد می کند. این برش ها اغلب در گوشه های دهان ایجاد می شوند، اگرچه محل برش بسته به روش مورد استفاده می تواند هر جای دیگری روی لب باشد. سپس جراح یک شکاف باریک برای قرار دادن پروتز ایجاد می کند. مهارت جراح در ایجاد این شکاف در محل مناسب برای قرار دادن پروتز و حصول نتیجه طبیعی و یکنواخت حیاتی است. در مرحله بعد، جراح پروتز را وارد لب کرده و با احتیاط آن را داخل لب پیش می برد. در پایان پروتز لب به دقت دستکاری می شود تا طول مناسب پیدا شود و در نهایت برش ها بخیه می شوند.

 

اطلاعات بیشتر در سایت دکتر میلاد اعتمادی 



:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

جراحی لیفت پیشانی در اصفهان؟
جراحی لیفت پیشانی اغلب برای جوانسازی صورت انجام می شود. این جراحی را می توان همزمان با سایر جراحی های صورت انجام داد تا سایر قسمت های صورت (که از تغییرات ناشی از افزایش سن در امان نیستند) نیز به همان نسبت پیشانی جوان سازی شوند. جوانانی که به طور طبیعی دارای ابروهای کم پشت یا پیشانی چروکیده یا خطوط اخم عمیق هستند نیز می توانند از جراحی لیفت پیشانی بهره مند شوند.

 

آیا شما کاندید مناسبی برای لیفت پیشانی هستید؟
اگر یکی از ویژگی های زیر را دارید، کاندیدای مناسبی برای این جراحی محسوب می شوید:
1. ابروها در موقعیتی کمتر از ایده آل قرار دارند و چهره شما را غمگین یا خسته نشان می دهند.
2. چین و چروک های عمیق افقی روی پیشانی شما وجود دارد.
3. پیشانی شما دارای خطوط اخم عمیق در ناحیه بین ابروها است. اولین نشانه های پیری معمولا در صورت ظاهر می شود و اولین ناحیه ای از صورت که پیری را نشان می دهد پیشانی است. زوال بافت های زیر جلدی به دلیل افزایش سن و همچنین به دلیل جاذبه زمین باعث تغییر شکل ابروها، افتادگی آنها و پیری پیشانی می شود. اکثر بیمارانی که به دنبال جراحی لیفت پیشانی هستند، احساس می کنند که چهره آنها نمی تواند روحیه جوان و سطح انرژی بالای آنها را به درستی منعکس کند. با کمک این جراحی می توانید زمان را به عقب برگردانید و جوانی و شادابی درونی خود را بر چهره خود نشان دهید.
جراح پلاستیک صورت شما را برای جراحی لیفت پیشانی چگونه ارزیابی می کند؟ در طول مشاوره قبل از عمل جراح صورت شما را از نظر وضعیت ابروها، زیبایی چشم و پلک، وضعیت استخوانی، ساختارهای زیر پوستی، ضخامت پوست و ساختار چین و چروک ارزیابی می کند. در دست بررسی، بررسی و ارزیابی است. از این اطلاعات در برنامه ریزی جراحی استفاده می شود و جراح بر اساس آنها تکنیک مناسب را برای شما انتخاب می کند.

 

آمادگی قبل از عمل شامل چه مواردی است؟
اگر موهای کوتاهی دارید، بهتر است آنقدر بلند کنید که بریدگی ها را بپوشاند (تا زمانی که از بین بروند). اگر تصمیم به رنگ کردن موهای خود دارید، حتما چند روز قبل از عمل این کار را انجام دهید، زیرا انجام این کار تا حدود یک ماه بعد از عمل ممنوع است. حداقل ده روز قبل از عمل از مصرف ویتامین E، آسپرین و سایر مسکن ها خودداری کنید. اگر به مسکن نیاز دارید، فقط می توانید از استامینوفن استفاده کنید. در این دوره قبل از مصرف هر دارویی با پزشک خود مشورت کنید.
اگر سیگار می کشید، چهار هفته قبل از عمل سیگار را ترک کنید و برای تسریع روند بهبودی سیگار را قطع کنید. سیگار خطر عوارض جراحی را چند برابر می کند و بهبود زخم را به تاخیر می اندازد. باید بدانید که ضرر قلیان کمتر از سیگار نیست. تا دو ماه بعد از عمل الکل مصرف نکنید. بعد از عمل به مدت سه روز به استراحت مطلق نیاز دارید. برای این دوره سرگرمی هایی مانند مجلات، کتاب، موسیقی، فیلم و ... را آماده کنید.
اگر قبل از عمل سرماخوردگی، گلودرد، تبخال یا هر بیماری دیگری دارید، پزشک خود را در جریان قرار دهید. هشت ساعت قبل از زمان تعیین شده برای عمل چیزی نخورید یا ننوشید. قبل از رفتن به بیمارستان حتما حمام کنید. فرم دادن به صورت مردانه و کوتاه کردن ناخن و پاک کردن لاک و آرایش صورت برای زنان ضروری است. قبل از مراجعه، اشیاء فلزی مانند انگشتر، گردنبند، گوشواره، سربند و ... را بردارید. برای بازگشت به خانه یک بالش و یک پتو در ماشین بگذارید.
دفترچه بیمه، نتایج آزمایشات و تمامی مدارک پزشکی خود را به همراه داشته باشید.
از بستری شدن تا 24 ساعت بعد از عمل، داشتن یک نفر برای مراقبت از شما ضروری است.

 

اطلاعات بیشتر در سایت میلاد اعتمادی 



:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

جراحی لیفت صورت چیست؟


مهمترین هدف جراحی لیفت صورت، جوانسازی است. بسیاری از افرادی که دارای پوست افتادگی و چین و چروک در صورت خود هستند، احساس خوبی نسبت به آن ندارند و حتی ممکن است اعتماد به نفس آنها کاهش یابد. شادابی و جوانی چهره بیش از هر چیز به حفظ نشاط و روحیه خود شخص کمک می کند.

همه انسان ها به طور طبیعی به دنبال حفظ زیبایی و جوانی هستند. به همین دلیل روش های جوانسازی قدمتی طولانی دارد و روش های زیادی برای آن پیشنهاد شده است. از روش های خانگی، دارو، ماساژ گرفته تا جراحی لیفت صورت یا روش های کمتر تهاجمی. روش های کمتر تهاجمی دیگری برای رفع افتادگی و افتادگی پوست صورت ارائه شده است و جراحی لیفت صورت نسبت به روش های دیگر موثرتر و ماندگارتر است زیرا روش های دیگر به طور موقت مشکل افتادگی و افتادگی پوست صورت را برطرف می کند. در نتیجه ممکن است پس از مدتی پوست دوباره شل و شل شود. در حالی که می توانیم جراحی لیفت صورت را یک عمل دائمی بدانیم. در جراحی لیفت صورت با توجه به میزان افتادگی و افتادگی پوست صورت از تکنیک های مختلفی مانند مینی لیفت و لیفت کلاسیک استفاده می شود.

در جراحی لیفت صورت، پوست اضافی اطراف گونه ها، اطراف گردن و پیشانی به سمت بالا کشیده می شود. بدون شک کشیدگی پوست این نواحی باعث تغییر وضعیت چشم و ابرو می شود. در واقع جراحی لیفت صورت باعث کشیدگی پوست می شود که در نهایت منجر به جوانسازی و شادابی صورت می شود. جراحی زیبایی لیفت صورت می تواند شامل مواردی مانند لیفت صورت، لیفت پیشانی، لیفت ابرو، لیفت گونه یا لیفت فک باشد. به علاوه در صورت لزوم می توان همزمان با لیفت گردن انجام داد.

 

کاربردهای اساسی جراحی لیفت صورت در اصفهان


جراحی لیفت صورت تغییرات شگفت انگیز و قابل توجهی در صورت ایجاد می کند. تمام تغییرات ناشی از افزایش سن، آسیب های محیطی از جمله نور مستقیم خورشید، افتادگی و از بین رفتن بافت چربی صورت را می توان با لیفت صورت کاهش داد و حتی به طور کامل از بین برد.

البته عوامل دیگری نیز در پیری پوست نقش دارند که می توان به کاهش وزن، اضطراب و استرس های درونی، عوامل ارثی و ژنتیکی اشاره کرد.

مهمترین نتایج به دست آمده از لیفت صورت عبارتند از:

افتادگی گونه ها را از بین ببرید
سفت شدن پوست صورت
حفظ برجستگی گونه در محل اصلی
رفع افتادگی گوشه های خارجی لب و دهان
برداشتن پوست اضافی در خط فک پایین
رفع چین و چروک های عمیق پوست از کناره های بینی، خط خنده و خطوط زیر گونه ها
رفع افتادگی پوست و تجمع چربی اضافی در گردن (اگر همراه با لیفت گردن انجام شود)

 

اطلاعات بیشتر در سایت دکتر میلاد اعتمادی 



:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

لیفت ابرو به چه معناست؟
همانطور که می دانید ابروها به دلیل جاذبه زمین می ریزند. به طور خاص، چیزی که اتفاق می افتد این است که ماهیچه ای که پلک ها و ابروها را در جای خود نگه می دارد، تحت فشار قرار می گیرد یا بیش از حد فعال می شود. این حالت باعث می شود که ابرو و پلک شروع به ریزش کنند. اگرچه تغییرات صورت با افزایش سن طبیعی است، اما با اقدامات ساده می توان این تغییرات را کاهش داد. یکی از این اقدامات لیفت ابرو است. لیفت ابرو به معنای بالا بردن ابروها و حتی پیشانی برای جوانتر نشان دادن صورت است. وقتی ابروها و پیشانی بالا می روند، چشم ها جوان تر به نظر می رسند و طراوت چهره دو چندان می شود.

 

آیا راه طبیعی برای بلند کردن ابرو وجود دارد؟
یک روش طبیعی و موثر برای بالا کشیدن ابرو در خانه استفاده از ژل تقویت کننده ابرو زیما است. ژل ابرو زیما یک محصول گیاهی است که ضمن بالا بردن ابروها باعث تقویت و پرپشت شدن آنها می شود. ژل تقویت کننده ابرو حالت دهنده و فرم دهنده و تقویت کننده فولیکول های ابرو است.

علاوه بر آن ورزش هایی که به طور خاص برای تقویت عضلات اطراف چشم طراحی شده اند، می توانند به افزایش ابروهای افتاده کمک کنند. این تمرینات فقط چند دقیقه در روز طول می کشد و از همه مهمتر هزینه آن ها یک ریال هم نیست.

یوگای صورت یک راه عالی برای بلند کردن طبیعی ناحیه ابرو و پلک است. تنها با استفاده از انگشتان خود می توانید چشمان خود را به آرامی بلند کرده و احساس سنگینی را کاهش دهید. روش لیفت ابرو که به شما پیشنهاد می شود روشی موثر، طبیعی و کم هزینه است.

 

مراحل لیفت ابرو در منزل
مراحل لیفت ابرو در خانه به شرح زیر است:

1. تمیز کردن ابرو و اطراف آن:
مراحل لیفت ابرو

قبل از هر کاری لازم است ابروها و نواحی اطراف آن را با فوم شستشوی صورت تمیز کنید. البته دقت کنید که قبل از لیفت ابرو از مواد لایه بردار برای پوست اطراف ابرو استفاده نکنید. کافی است ابروها و نواحی اطراف آن را از هرگونه مواد آرایشی، چربی طبیعی پوست، آلودگی و میکروب پاک کنید.

2. شستن انگشتان:
در این مرحله باید دست و انگشتان خود را به خوبی بشویید تا هیچ گونه چربی، کثیفی و میکروب در آن باقی نماند.

3. استفاده از ژل تقویت کننده ابرو زیما:
در این مرحله لازم است ژل تقویت کننده ابرو زیما را روی ابرو بزنید. برای این کار انگشت خود را به ژل تقویت کننده ابرو زیما آغشته کرده و روی ابرو قرار دهید. این محصول علاوه بر تقویت و پرپشت شدن ابروها، آنها را نیز بالا می برد.

4. انجام تمرینات لیفت ابرو:
مراحل مختلف یوگا یا تمرینات ابرو برای بالا بردن ابروها انجام می شود. 5 تمرین موثر لیفت ابرو عبارتند از:

تمرین شماره 1:
انگشتان میانی هر دو دست را زیر هر دو ابرو قرار دهید.
اطمینان حاصل کنید که کف دست های شما رو به صورت شما باشد.
پس از انجام این کار ابتدا ابروهای خود را به سمت بالا و سپس به سمت خارج حرکت دهید تا چشمانتان کاملا باز شوند.
حالا 5 ثانیه دیگر در همان حالت بمانید.
این کار را تا 6 بار در روز تکرار کنید.
تمرین شماره 2:
تمام مدت چشمان خود را بسته نگه دارید.
حالا تا جایی که می توانید به پایین نگاه کنید تا چشمانتان کاملا بسته شود. در این مرحله باید کمی کشش احساس کنید.
5 ثانیه در آن وضعیت بمانید.
اکنون چشمان خود را بسته نگه دارید و سعی کنید تا جایی که می توانید به بالا نگاه کنید. باید دوباره کمی کشش احساس کنید.
دوباره به مدت 5 ثانیه در همان حالت بمانید.
این تمرین را 6 بار تکرار کنید.
تمرین شماره 3:
در این تمرین باید هر دو چشم را باز نگه دارید.
سر خود را صاف نگه دارید و به جلو نگاه کنید.
اکنون سر خود را تا جایی که می توانید بی حرکت نگه دارید و سپس برای چند ثانیه آینده به بالا نگاه کنید.
همانطور که به پایین نگاه می کنید تکرار کنید.
تمرینات لیفت ابرو

این تمرین را در مجموع 6 بار تکرار کنید.
وقتی نگاه کردن به بالا و پایین را تمام کردید، سعی کنید به چپ و راست نگاه کنید.
تمرین شماره 4:
در این تمرین باید ماهیچه های صورت خود را طوری منقبض کنید که انگار در حال اخم هستید.
همانطور که خود را در آن وضعیت نگه می دارید، سعی کنید ابروهای خود را پایین بیاورید. ابروها باید به چشمان شما نزدیکتر باشند.
حالا هر دو چشم خود را باز کنید و هر دو ابرو را تا جایی که می توانید بالا بیاورید.
این تمرین را حداقل 6 بار تکرار کنید.
تمرین شماره 5:
چشمان خود را تا جایی که می توانید محکم ببندید.
حالا هر دو ابروی خود را تا حد امکان بالا ببرید.
چند ثانیه نگه دارید و مطمئن شوید که چشمان شما بسته باقی می مانند.
این تمرین را 10 تا 15 بار تکرار کنید.
برای تاثیر کامل این کار را سه بار در روز انجام دهید.



:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

 

اصل اول: اهمیت ضمیر ناخودآگاه در موفقیت
ضمیر ناخودآگاه به عنوان بخشی از وجود انسان نقش بسیار مهمی در رسیدن یا نرسیدن به اهداف دارد. «زیگموند فروید» ذهن را به کوه یخی تشبیه کرد که بخش خودآگاه و خودآگاه آن نوک کوه یخی است که بیرون از آب است. او می گوید بخش بزرگی از ذهن ما پنهان است. ضمیر آگاه کل مسئله را تحلیل و بررسی نمی کند و به نکات مخفی آن دسترسی ندارد.

مثلاً اگر به او بگویید «خسته نباشید»، «خسته نباشید» را نمی فهمد، اما «خسته» را محاسبه می کند. این کلمات را حتما بارها از گویش دورو و باری شنیده اید: «نمی خوام برم اونجا!»، «دستی برای امضای این قرارداد ندارم!» یا اینکه «از اولش این حس رو داشت که من نمیتونم» و جملاتی از این دست که حتما به گوش شما رسیده است.

به عبارت دیگر، اینها توافق یا عدم توافق ضمیر ناخودآگاه یک فرد است. تکنیک های زیادی برای کنترل بخش بزرگی از ناخودآگاه شما وجود دارد. اگر بتوانید به ضمیر ناخودآگاه فشار بیاورید، احتمال موفقیت شما دو برابر خواهد شد. در حالی که بیشتر اوقات به طور پیش فرض، ضمیر ناخودآگاه (ضمیر نیمه خودآگاه) بیشتر به سمت منفی گرایی تمایل دارد تا چیزهای مثبت.

 

تقصیر شما نیست که ضمیر ناخودآگاه اینگونه است، به خیلی چیزها بستگی دارد. به عنوان مثال، والدین ما می خواهند ما را در شرایط کاملاً ایمن بزرگ کنند و به ما اجازه ریسک نمی دهند. اما اگر آن را تغییر ندهید، تقصیر شماست.

نکته قابل توجه دیگر در مورد ضمیر ناخودآگاه این است که دوست دارد شما را از درد و سختی دور نگه دارد، بنابراین به شما اجازه نمی دهد ریسک های جدیدی را بپذیرید یا خود را به دردسر بیاندازید. احتمالاً این ضمیر ناخودآگاه شماست که شما را دوست دارد. با این حال، این عشق برای شما فایده ای ندارد، پس دست به کار شوید و بر او غلبه کنید.

اصل دوم: راه حل همه مشکلات در خود شماست
این آیه از حضرت حافظ به وضوح بیان می کند که چگونه انسان ها می توانند به توقف خود منتهی شوند:

بین عاشق و معشوق هیچ حائلی نیست، خودت حجاب محافظی

راه حل همه مشکلات در درون خودتان است

آشنایی با فرآیند حل مسئله می تواند تاثیر بسزایی در رشد کسب و کار شما داشته باشد. آنچه برای موفقیت در یک تجارت و غلبه بر مشکلات آن اهمیت اولیه دارد، توانایی شما در درک زمینه، تعریف صحیح، یافتن راه حل و انتخاب مناسب ترین راه حل از بین روش های موجود است.

اصل سوم: برای انجام هر کاری نیاز به برنامه دارید
داشتن یک نقشه خیالی باعث می شود که ذهن بداند چگونه داده ها را واقعا پردازش و به خاطر بسپارد. نقشه ها را می توان در تمام جنبه های معیشتی، برای بهبود یادگیری، تفکر دقیق تر و بهبود عملکرد انسان استفاده کرد.

 

اطلاعات بیشتر در سایت ناهید نایتی 



:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

آیا هیپنوتیزم در اصفهان  واقعی است؟
درک این سوال به درک فرآیند هیپنوتیزم بستگی دارد.

هیپنوتیزم فرآیندی است که می تواند باورها و الگوهای رفتاری را تغییر دهد. اگر خوب فکر کنید، خواهید دید که این روند هر روز بدون اطلاع شما در حال انجام است.

به عنوان مثال، اگر مدتی در خلوت فکر کنید، مطمئناً به یاد خواهید آورد که چه زمانی و چگونه باورهای خود را توسط شخص یا افرادی تغییر دادید. اینطور نیست؟

تبلیغات تلویزیونی شما را مجبور می کنند ساندویچی بخورید که می دانید برای سلامتی شما مضر است.

آیا رفتار مزاحم دوستانتان شما را به انجام کاری که فکر می‌کردید اشتباه است، سوق نداده است؟

آیا فیلم ها، کتاب ها، داستان ها و مجلات هالیوودی احساسات شما را جریحه دار نمی کند و باور شما را نسبت به چیزی تغییر نمی دهد؟

می بینید که هر روز بدون اینکه بدانید هیپنوتیزم می شوید.

ما به این نتیجه می رسیم که فرآیند تغییر الگوهای رفتاری می تواند هر لحظه توسط اطرافیان ما اتفاق بیفتد و هیپنوتیزم درمانی در این زمینه فقط سعی می کند از آن به نحو مثبتی به نفع شما استفاده کند.پ

دو زن در این تصویر قابل مشاهده هستند. پیرزن به پایین نگاه می کند و به سمت چپ شما خم می شود. و زن جوانی که پشتش به شماست و گردن و موها و نیمی از صورتش را از پهلو می بینید. اگر دقت کنید متوجه می شوید که گردنبند زن جوان در واقع دهان پیرزن است.

هدف من از نشان دادن این تصویر چه بود؟

پیرزن در واقع تمام باورهای ماست که ذهن ما را پر می کند و قدرت زیادی دارد و این باورها اجازه نمی دهد چیز دیگری ببینیم. در این عکس همان زن جوان است.

باورهای ما می توانند درست یا غلط، خوب یا بد باشند. هر چه که هستند، ریشه در ضمیر ناخودآگاه ما دارند و دیدن چیزی غیر از آنها برای ما غیر ممکن یا بسیار دشوار است.

اینجاست که هیپنوتیزم وارد عمل می شود و با تکنیک های خود جایگزین هایی را به ما نشان می دهد و این فرصت را به ما می دهد که این بار حالت های دیگر را با دقت بیشتری بررسی کنیم. با دیدن آنها می توانیم مواردی را که برای ما بهتر هستند بپذیریم و دیدگاه خود را تغییر دهیم.

این بار به این عکس خیره شوید و زن جوان را در ذهن خود مجسم کنید. بعد از چند دقیقه پیدا کردن پیرزن برای شما سخت خواهد بود.

حالا من همین جا در پاراگراف بعدی شما را هیپنوتیزم می کنم و هر چقدر هم که بخواهید نمی توانید جلوی من را بگیرید. (خط بعدی را بخوانید)
احتمالاً تا قبل از خواندن این مطلب موارد زیر را احساس نکرده اید.

همینطور که دارم حرف میزنم، میخوام جایی رو که تکیه دادی حس کنی. یا به صندلی یا دیوار تکیه دادی یا روی تختت دراز کشیدی. به جایی که تکیه می کنید فکر کنید. آن را احساس کنید. این یک احساس امنیت است، درست است؟

حالا در مورد پیراهن یا ساعت خود فکر کنید که چگونه آنها را روی پوست خود احساس می کنید. دقت کردی؟

اکنون که توجه شما به این موارد معطوف شده است، از آنها آگاه هستید و آنها را احساس می کنید. اما به طور معمول، ذهن ما این احساسات دریافتی را از آگاهی ما مسدود می کند.

اگر تمرینات بالا باعث می شود شما احساس حماقت کنید، نگران نباشید. این تمرینات ثابت می کند که ذهن شما درست همانطور که طراحی شده است به درستی کار می کند و من آنها را کمی تحریک یا هیپنوتیزم کردم.

 

اطلاعات بیشتر در سایت ناهید عنایتی 



:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

بوی بد دهان ناشی از چیست؟

بوی دهان نشانه چیست؟
چرا افراد به بوی دهان مبتلا می شوند؟
آیا می شود بوی بد دهان را از بین برد؟
بوی دهان در کودکان و بزرگسالان چگونه درمان می شود؟
آیا استفاده از قرص برای بوی بد دهان مفید است؟ دلایل بوی بد دهان در صبح ها چیست؟ چه موقع بوی دهان خطرناک است؟
علت بوی بد دهان از نظر طب سنتی چیست؟
سوالات دیگری که ممکن است ذهن شما را به خود مشغول کرده باشد به همین دلیل به این محتوا رسیده باشید. با ما باشید تا پاسخ تمامی سوالات شما را درباره بوی بدی که از دهان شنیده می شود بدهیم.

بوی بد دهان چیست؟

تشخیص بوی بد دهان توسط خود فرد امکان پذیر است. بوی نامطبوع دهان در طول زندگی برای هر کسی ممکن است اتفاق بیفتد.
به طور کلی از هر چهار نفر یک نفر به این مشکل دچار می‌شود. این مشکل یکی از دلایل استرس و اضطراب و مشکل در برقراری ارتباط با دیگران می‌شود.
زیرا اصلی ترین راه برقراری ارتباط با دیگران سخن گفتن است. زمانی که حس کنید افراد به دلیل بوی نامطبوع دهان شما از شما دوری می کنند بسیار آزار دهنده است. بنابراین قطعا به دنبال راه حلی برای از بین بردن بوی نامطبوع دهان خود می کنید.
با ما باشید تا راه های رسیدن به بوی خوش دهان را به شما نشان دهیم.

بررسی دلایل بوی بد دهان

قبل از اینکه اقدام درمان بوی دهان و خوشبو کردن دهان خود کنید باید دلیل یا دلایل آن را کشف کنید.
زمانی که علت به وجود آمدن این مشکل را بدانید برطرف کردن آن بسیار راحت تر است.
دلایل زیادی برای بویی که از دهان استنشاق می شود وجود دارد. اما یکی از شایع ترین دلایل بوی نامطبوع دهان رعایت نکردن بهداشت و دندان است. خرابی دندان و بوی بد دهان نیز با هم رابطه مستقیم دارند. این مشکل می تواند دلایل دیگری از جمله: بیماری‌های قلبی، بیماری‌های معده و مشکلاتی که برای معده شما وجود دارد، مصرف داروهای خاص، مصرف دخانیات و نوشیدنی‌های الکلی، سوء هاضمه، خشکی دهان، مصرف غذاهایی با بوی تند مثل سیر یا پیاز و… را داشته باشد.
اما به طور کلی برای اینکه بتوانید علت این مشکل را بشناسید و در برطرف کردن آن اقدام کنید باید به پزشک متخصص آنلاین دهان و دندان مراجعه کنید و از پزشک خود بخواهید علت را بررسی کند. زیرا برخی مواقع بوی نامطبوع دهان نشانه بیماری‌های درونی و خطرناک است.
در شرایط فعلی کرونا که باید از رفتن به مراکز درمانی پر خطر پرهیز کرد شما می‌توانید در هر زمان از شبانه رو در هرکجای ایران که هستید با دکتر متخصص دهان و دندان تلفنی صحبت کنید و از ایشان غیرحضوری مشاوره بگیرید.

درمان بوی بد دهان

بعد از اینکه علت بوی بد دهان را متوجه شدید نوبت به درمان بوی نامطبوع دهان می رسد. با توجه به علت بوی بد دهان است که درمان آن تجویز می‌شود. در برخی موارد درمان این مشکل در خانه و توسط خود شخص قابل انجام است. به عنوان مثال زمانی که بوی نامطبوع دهان به دلیل رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان باشد درمان آن بسیار ساده است. برای درمان بوی نامطبوع دهان ناشی از عدم رعایت بهداشت فردی دهان و دندان تنها کافی است:

  • حداقل سه بار مسواک زدن در روز را فراموش نکنید.
  • زمانی که غذایی با بوی تند میل می کنید مانند: سیر یا پیاز و یا سبزیجات حتما پس از صرف غذا مسواک بزنید.
  • مسواک را درست و اصولی استفاده کنید. بسیاری از افراد مسواک می زنند اما اشتباه مسواک می‌زنند.
  • استفاده از دهانشویه و نخ دندان ضمن استفاده از مسواک را نیز در نظر داشته باشید.
  • مسواک خود را حداقل دو تا سه ماه یکبار عوض کنید. زیرا در برخی موارد مسواک کهنه باعث بوی نامطبوع دهان و دندان می‌شود.
  • حتما قبل از خواب مسواک بزنید.

راه‌های دیگری نیز برای بوی دهان وجود دارد از جمله مصرف قرص مترونیدازول برای بوی بد دهان که بهتر است قرص برای رفع بوی بد دهان توسط پزشک تجویز شود.

 

بوی نامطبوع دهان چه زمانی خطرناک است؟

علت بوی بد دهان همیشه هم از بهداشت دهان و دندان نیست. گاهی اوقات مشکل کمی جدی‌تر می‌شود. باید مشکل را ریشه‌یابی و از ریشه برطرف کنیم. در زیر به برخی بیماری ها که ممکن است خود را به شکل بوی نامطبوع دهان نشان دهد اشاره می کنیم:

  • علائم سرطان معده
  • علائم سرطان ریه
  • مشکلات قلبی از جمله سکته قلبی
  • بیماری دیابت
  • مشکلات نارسایی کلیه
  • مشکلات کبد از جمله نارسایی کبد
  • و …

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

بهتر است زمانی که با بوی بد دهان و دندان روبرو شدید قبل از هر چیز بهداشت فردی خود را رعایت کنید و به طور مرتب از مسواک، دهانشویه و نخ دندان استفاده کنید. اما اگر این مشکل برطرف نشدن حتما به دندانپزشک مراجعه کنید و از وی علت بوی بد دهان با وجود مسواک زدن را بپرسید. در صورتی که باز هم مشکل برطرف نشد و مشکل شما از دندان های شما نبود باید به پزشک خود نمایید و از وی کمک بخواهید. پزشک شما با معاینه شما و سپس تجویز چند آزمایش متوجه مشکل شما شده و در رفع مشکل به شما کمک می کند. اینگونه مشکلات پیش پا افتاده و به ظاهر ساده را جدی بگیرید. شاید همین بوی نامطبوع دهان نشانه یک بیماری خطرناک باشد. رفع بوی بد دهان ناشی از معده حتما باید توسط پزشک تشخیص داده شود و برطرف گردد.
در شرایط فعلی کرونا که باید از رفتن به مراکز درمانی پر خطر پرهیز کرد شما می‌توانید در هر زمان از شبانه رو در هرکجای ایران که هستید با دکتر متخصص دهان و دندان تلفنی صحبت کنید و از ایشان غیرحضوری مشاوره بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

سریع ترین راه رفع غبغب

 

(کاهش چربی زیر چانه) با روش های مختلفی امکان پذیر است. دو روش اصلی برای رفع خروپف عبارتند از:

تزریق فیلر: در این روش فیلرها معمولاً از اسید هیالورونیک تشکیل شده و به زیر پوست در ناحیه چانه تزریق می شوند. این پرکننده ها به پوست تنش و حجم می دهند و ظاهر پف کردگی را کاهش می دهند. این روش نتایج فوری دارد و نیازی به جراحی ندارد.

لیپوساکشن چانه: در این روش چربی زیر چانه با استفاده از لیپوساکشن (جذب چربی به کمک ساکشن کاپ) برداشته می شود. این یک جراحی زیبایی است و نیاز به بیهوشی عمومی دارد. این روش نیاز به بهبودی دارد و نتایج نهایی ممکن است مدتی به تعویق بیفتد.

لازم به ذکر است که هر دو روش نیاز به مشاوره و انجام توسط پزشک متخصص زیبایی دارد. انتخاب بهترین روش به میزان چربی زیر چانه، اهداف شخصی شما و توصیه های پزشک بستگی دارد.

 

جراحی رفع غبغب در اصفهان 

 

 

جراحی (چربی زیر چانه) یک عمل جراحی زیبایی است که به منظور کاهش چربی در ناحیه چانه و بهبود ظاهر این ناحیه انجام می شود. این جراحی معمولا به عنوان "لیپوساکشن لب" شناخته می شود و می تواند موقت یا دائمی باشد.

مراحل جراحی چربی زیر چانه معمولاً به شرح زیر است:

مشاوره: این مرحله شامل ملاقات با یک جراح پلاستیک برای بحث در مورد نیازها و اهداف شما است. پزشک به شما توضیح می دهد که چگونه عمل انجام می شود و چه نتایجی را باید انتظار داشت.

بیهوشی: جراحی ممکن است تحت بیهوشی عمومی یا موضعی انجام شود. این بیهوشی به شما کمک می کند تا در حین عمل هوشیار باشید و درد کمتری احساس کنید.

برش: پزشک برش های کوچکی در نواحی خاص زیر چانه ایجاد می کند.

لیپوساکشن: در این مرحله چربی زیر پوست تنظیم شده و از ناحیه مورد نظر جذب می شود.

بازسازی پوست: پس از لیپوساکشن، پوست اطراف ناحیه چانه ممکن است شاداب و بازسازی شود.

بانداژ و مراقبت های بعد از عمل: برای حمایت از روند بهبودی انجام می شود. برای بهبودی بهتر به مراقبت های پس از عمل جراحی نیاز دارید.

 

اطلاعات بیشتر در سایت دکتر میلاد اعتمادی 



:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

ویژگی های یک جراح فک و صورت خوب


جراح فک و صورت در اصفهان باید سلامت بیمار را در اولویت قرار دهد و فقط به فکر علایق شخصی او نباشد.
اگر بیمار قصد انجام جراحی های زیبایی صورت را دارد او را به درستی راهنمایی کنید و با توجه به آناتومی صورتش بهترین مدل را پیشنهاد دهید.
متخصص و جراح فک و صورت، در صورتی که بیمار انتظارات غیرمنطقی از جراحی زیبایی صورت داشته باشد. او را متقاعد کند و اگر بیمار قانع نشد از انجام عمل جراحی روی او خودداری کند.
صبور باشید و تمام نکات مربوط به مراقبت های قبل و بعد را برای بیمار توضیح دهید و از بیمار بخواهید که آنها را رعایت کند تا به نتیجه ایده آل برسید.
خدماتی که جراح فک و صورت ارائه می دهد:
درمان ضایعات پاتولوژیک فک و صورت
جراحی زیبایی فک
جراحی زیبایی پلک
جراحی پلاستیک بینی
جراحی زیبایی گوش
جراحی ایمپلنت دندان و پروتز گونه و چانه
لیفت صورت، پیشانی و ابرو
درمان شکستگی استخوان صورت
زاویه دار شدن صورت
تزریق ژل، بوتاکس و چربی
جوانسازی صورت
و غیره
در مورد هر یک از موارد فوق مقاله جامعی تهیه و در سایت موجود است که برای اطلاعات بیشتر می توانید به آن مراجعه کنید و در صورت داشتن سوال از طریق سایت یا اینستاگرام از دکتر سلمان شاکری بپرسید. پاسخ را دریافت کنید.

هدف از جراحی فک
امروزه جراحی فک به عنوان یکی از جدیدترین جراحی ها در زمینه زیبایی به شمار می رود و تعداد طرفداران آن به شدت در حال افزایش است.

در واقع جراحی فک باعث ایجاد هماهنگی بین فک بالا و فک پایین می شود و در نتیجه عدم تعادل بین استخوان های فک و صورت از بین می رود.

 

اطلاعات بیشتر در سایت دکتر میلاد اعتمادی 



:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

هدف از جراحی بینی چیست؟


هدف اصلی از انجام جراحی بینی بهبود ظاهر بینی و به دست آوردن ظاهری مطلوب تر و همچنین اصلاح مشکلات عملکردی بینی است که ممکن است شامل تنگی نفس، ناتوانی در تنفس بهتر در حین ورزش، بوی نامطبوع باشد. خشکی و التهاب مجرای هوا، سردرد و درد سینوسی و گاهی خونریزی مزمن. علاوه بر این، این جراحی ممکن است برای بهبود عملکرد و تعادل صورت، کاهش درد در گردن و سر، یا بهبود عملکرد تنفسی در بیماران مبتلا به بیماری هایی مانند کم بینایی، آرتریت روماتوئید و آرتریت روماتوئید استفاده شود.

متقارن و متعادل کننده ظاهر صورت با جراحی بینی
کوچک کردن بینی متناسب با سایر قسمت های صورت با جراحی بینی
افزایش اعتماد به نفس با نتیجه مثبت ناشی از جراحی بینی
باز کردن راه هوایی و توانایی تنفس راحت تر با جراحی بینی

 

تفاوت بین جراحی بینی باز و بسته چیست؟


رینوپلاستی باز و بسته دو نوع جراحی بینی هستند که بسته به نیاز و شرایط بینی، پزشک ممکن است یکی از آنها را برای بیمار انتخاب کند.

در جراحی بینی باز، پوست بینی از بالا به پایین باز می شود و پزشک به تمام ساختارهای داخلی بینی دسترسی دارد. این روش معمولاً برای موارد پیچیده تری مانند بازسازی بینی پس از تصادف یا برخی مشکلات ناشی از تنفس نزدیک استفاده می شود.
در جراحی بینی بسته پوست بینی از داخل بینی بریده می شود و پزشک به داخل بینی دسترسی دارد. این روش معمولا برای تغییر شکل بینی در صورتی که نیازی به تغییر ساختار داخلی بینی نباشد استفاده می شود. در هر دو روش رینوپلاستی بعد از جراحی بینی باید به دستورات پزشک عمل کرده و مراقبت و استراحت لازم را انجام دهید.

 

روش رینوپلاستی باز
در این روش جراحی از داخل بینی و همچنین از طریق یک برش کوچک در بینی انجام می شود. رینوپلاستی باز معمولاً در قسمت پایین بینی انجام می شود و به جراح این امکان را می دهد که به راحتی به ساختارهای داخلی بینی دسترسی پیدا کند و تغییرات لازم را اعمال کند. این روش برای مواردی که نیاز به تغییرات عمده داخلی و خارجی بینی وجود دارد استفاده می شود.

2- روش رینوپلاستی بسته
در این روش جراحی از داخل بینی انجام می شود و برش بینی به طور کامل در داخل بینی قرار می گیرد، بدون اینکه برشی در قسمت بیرونی بینی ایجاد شود. این روش برای مواردی استفاده می شود که نیاز به تغییرات کوچکتر و بهبود فرم بینی با استفاده از تکنیک های کمتری دارند.

 

جراحی بینی در اصفهان در سایت دکتر میلاد اعتمادی 



:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

بلفاروپلاستی پلک بالا بدون بخیه چگونه انجام می شود؟


بلفاروپلاستی در اصفهان گاهی به دلیل افزایش سن، چین و چروک های پوست، عوامل ارثی و آناتومی خاص صورت، افراد دچار افتادگی پلک می شوند. گاهی اوقات به دلیل اختلالات غدد اشکی و تجمع چربی زیر چشم افراد دچار پف زیر چشم می شوند که با استفاده از روش درمانی خاصی به نام بلفاروپلاستی می توان تمامی این مشکلات را برطرف کرد.

بسیاری از افراد از جراحی باز به خصوص جراحی پلک می ترسند. زیرا در ناحیه حساس و ظریف انجام می شود. این افراد اغلب به دنبال روش بلفاروپلاستی غیرجراحی هستند که بتواند ظاهر چشم ها و اطراف آن را بدون بیهوشی عمومی یا جراحی باز و خطرات آن بهبود بخشد. برای بلفاروپلاستی غیرجراحی از جراحی نرم با پلکسر استفاده می شود که یک نوآوری انقلابی و ثبت شده در علم پزشکی به ویژه در زمینه زیبایی است. این روش دریچه ای جدید و هیجان انگیز را در زمینه های زیبایی پزشکی باز کرده است. بلفاروپلاستی بدون برش غیر جراحی (Plasmajet) بدون برداشتن مستقیم پوست یا پلک اضافی انجام می شود.

بلفاروپلاستی بدون جراحی یک تکنیک کاملا جدید و به روز اروپایی است که برای برش از تیغ یا لیزر استفاده نمی شود. در واقع هیچ برشی ایجاد نمی شود بلکه برای این کار از پلاسما استفاده می شود و نیازی به بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی (تزریق) نیست، بلکه برای این عمل از کرم بی حس کننده استفاده می شود. در این روش از تیغ و قیچی برای برداشتن پوست یا چربی پلک استفاده نمی شود، بلکه لایه سطحی پوست با استفاده از پلاسما تصعید می شود (مستقیماً از حالت جامد به گاز تبدیل می شود) و این باعث جمع شدن لایه های زیرین پوست می شود. نتیجه فرآیند پلاسما درمانی بلافاصله پس از درمان قابل مشاهده خواهد بود.

 

علل افتادگی پوست پلک فوقانی


بالا رفتن سن و بالا رفتن سن یکی از شایع ترین علل افتادگی پلک است.
افتادگی پلک و ظاهر آن می تواند به ژنتیک مربوط باشد.
قرار گرفتن در معرض نور شدید خورشید و سیگار کشیدن می تواند این تغییرات را بدتر کند.
گاهی تورم پلک به دلیل عفونت یا حساسیت ایجاد می شود و باعث کشیدگی پوست این قسمت می شود.

 

اطلاعات بیشتر در سایت دکتر میلاد اعتمادی 



:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

یک عصر دل انگیز پاییزی را تصور کنید که دارید برای یک مهمانی خیلی مهم آماده می شوید؛ بدون شک یکی از مهم ترین عناصر کامل کننده استایل شما، به کارگیری یک عطر یا ادکلن جذاب پاییزی است. استفاده از عطرهای گرم و تند مانند رایحه های شرقی، ادویه ای، چرمی و... در فصل های سرد بسیار دلنشین و مسحور کننده می باشند. اگر به عنوان یک خانوم خوش پوش و خوش سلیقه به دنبال بهترین عطر زنانه پاییزی می گردید، حتما برندهای دیور، شنل، تام فورد و غیره را در لیست خرید خود قرار دهید. آیا می دانید در خرید عطر و ادکلن زنانه پاییزی چه فاکتورهایی حائز اهمیت است؟

معرفی 10 عطر پاییزی زنانه

  1. دیور پیور پویزن
  2. میس دیور صورتی
  3. شنل کوکو نویر
  4. شنل کوکو مادمازل
  5. تام فورد متالیک
  6. ایو سن لورن بلک اوپیوم
  7. لانکوم مدل لاویست بل لئو اینتنس
  8. کارولینا هررا گود گرل
  9. مون گرلن
  10. ایو سن لورن لیبر

1. عطر دیور پیور پویزن، بهترین عطر پاییزی زنانه

این عطر فرانسوی در سال 2004 توسط سه عطرساز با سه شامه حساس و روح های متفاوت ساخته شده است. دیور پیور پویزن به عنوان عطری سرمست کننده و هوس انگیز، در ابتدا با رایحه شیرین ترنج و یاس شروع شده و سپس با ایجاد بوی گل های سفید، در محیط پخش می شود. در انتها با بوی صندل و کهربا، استایل پاییزه شما کامل می کند.

 

 
عطر دیور پیور پویزن (Dior Pure Poison)

عطر دیور پیور پویزن (Dior Pure Poison)

 
 

ناموجود

 

مشاهده محصول

 

2. عطر میس دیور صورتی (ابسولوتلی بلومینگ)

هر خانوم پر احساس و عاشقی، باید یک لباس صورتی در کمد لباس های خود داشته باشد؛ عطر میس دیور صورتی مانند یک لباس صورتی حس و حال اشتیاق، شور و علاقه را در شما ایجاد می کند و پاپیون زیبای بسته بندی آن، نماد یک بانو شیک پوش فرانسوی است. این ادکلن میوه ای، بهترین عطر زنانه پاییزی بوده که در سال 2016، به عنوان جذاب ترین و اغوا کننده ترین عطر برای خانم های پرجنب و جوش و عاشق زندگی معرفی شد. میس دیور صورتی، ابتدا با بوی انار و تمشک شروع می شود، سپس با رز، گل صد تومنی و در انتها با رایحه مشک سفید، بوی دل انگیزی را برای شما ایجاد می کند.

 

 
عطر میس دیور صورتی ابسولوتلی بلومینگ (Dior Miss)

عطر میس دیور صورتی ابسولوتلی بلومینگ (Dior Miss)

 
 

ناموجود

 

مشاهده محصول

 

3. ادکلن شنل کوکو نویر

برند شنل با کیفیت و جذابیت بالایی که از گذشته تاکنون داشته، مخاطبان زیادی دارد. شنل کوکو نویر بهترین عطر پاییزی زنانه از این برند می باشد. این ادکلن با رایحه گریپ فروت و ترنج شروع شده و در حالی که عطر گل رز، نرگس، شمعدانی و یاسمن در دل آن پنهان شده است، به سمت بوی تونکا، چوب صندل، وانیل، نعناع هندی و مشک سفید می رود. طراحی ادکلن کوکو نویر از شب های ونیز گرفته شده و با بوی وسوسه انگیزی که دارد، مناسب مجلس های باشکوه و خاص می باشد.

 

 
عطر ادکلن شنل کوکو نویر

عطر ادکلن شنل کوکو نویر

 
 

ناموجود

 

مشاهده محصول

 

4. شنل کوکو مادمازل

 کوکو مادمازل نیز از بهترین عطرهای زنانه برند شنل است که با توجه به بوی تلخ و گرم خود برای ماه های سرد سال ترکیب مناسبی است. بعد از اسپری کردن این ادکلن، ابتدا بوی ترنج، پرتقال، ماندارین، شکوفه پرتقال و گریپ فروت به مشام می رسد. در ادامه بوی میموس، یالانگ یالانگ، سرخالو، رز و یاس عطری دلنشین در فضا ایجاد می شود. در انتها در نت های پایانی رایحه لوبیا، تونکا، اپوپوناکس، مشک، وانیل و نعنا هندی حسی خوب و گیرا در شما به وجود می آورد.

 

 
عطر زنانه کوکو مادمازل شنل

عطر زنانه کوکو مادمازل شنل

 
0 تومان
0%

8,250,000 تومان

 

مشاهده محصول

 

کوکو مادمازل با ماندگاری بالا و پخش بو عالی، سه سال متوالی به عنوان بهترین عطر زنانه پاییزی شناخته شده است!

5. ادو پرفیوم ایو سن لورن بلک اوپیوم

با سرچ کردن بهترین عطر زنانه پاییزی در اینترنت، احتمالا نام بلک اوپیوم را در اکثر سایت ها خواهید دید. این ادکلن، با بسته بندی متفاوت و رنگ مشکی که دارد، حس و حال دختری مخالف سنت های قدیمی، با استایل شیک مشکی، روحیه سرسخت و جنگجو را به وجود می آورد. این ادوپرفیوم در ابتدا با عطر تند گلابی، شکوفه درخت پرتقال و فلفل صورتی شروع می شود، سپس با رایحه قهوه در نت میانی آن، کم کم به سمت بوهای وانیل و نعناع هندی می رود. Black Opium، مناسب مهمانی های شبانه و دیدار های رسمی می باشد.

 

 
عطر ایوسن لورن بلک اوپیوم ادوپرفیوم

عطر ایوسن لورن بلک اوپیوم ادوپرفیوم

 
 

ناموجود

در 1 حجم

مشاهده محصول

 

6. ادو پرفیوم لانکوم مدل لاویست بل لئو اینتنس

La Vie Est Belle، در زبان فرانسوی به معنا زندگی شاد است. این عطر با روایح گل های طبیعی تهیه شده و می خواهد این حس را به مخاطب بدهد که با چیزهای کوچک و ساده نیز می توان شاد بود. این ادوپرفیوم خوشبو، در نت‌ اولیه خود دارای انواع رایحه های ترنج، پرتقال، گلابی، فلفل صورتی، برگ و جوانه انگور فرنگی است. در ادامه، عطر زنبق، یاس، گل یلانگ، گل مریم و شکوفه گیلاس به مشام می رسد و در انتها رایحه‌ ای از فندق و خامه از راه می‌ رسد که بوی شیرین و گرم آن، در روزهای معتدل و خنک پاییزی، حسی جذاب برایتان ایجاد خواهد کرد. بسته بندی ساده وشیک به همراه بوی گرم لاویست بل لئو، آن را تبدیل به بهترین عطر پاییزی زنانه می کند.

 

 
عطر لانکوم لویه بل ادوپرفیوم اینتنس

 

7. عطر زنانه کارولینا هررا گود گرل

عطر گود گرل، با بسته بندی زیبایی که دارد، خصوص بانوان خوش سلیقه می باشد. این ادکلن جذاب با رایحه شرقی و گل فامش، از بانوان شیک پوش دلربایی می کند. کنار هم آوردن بوی بادام با گل نرگس و کاکائو، ترکیب جدید و شجاعانه ای بود که سبب شناخته شدن این عطر به عنوان بهترین عطر زنانه پاییزی شد. گود گرل با رایحه شیرینش، بهترین گزینه برای یک قرار عاشقانه پاییزی بوده و می تواند با ماندگاری بالا و پخش بو زیادی که دارد، شما را در مرکز توجه قرار دهد.



:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

مزایای جراحی زیبایی گوش در اصفهان


جراحی زیبایی گوش برای افرادی که به دنبال بهبود ظاهر گوش خود هستند چندین مزیت دارد:

افزایش اعتماد به نفس فردی
شکل و موقعیت گوش متعادل و متناسب.
اصلاح گوش های برجسته یا نامتقارن.
بهبود زیبایی شناسی صورت و هماهنگی کلی
نتایج بلند مدتی که می تواند تاثیر مثبتی بر زندگی روزمره داشته باشد.


خطرات و عوارض


در حالی که اتوپلاستی به طور کلی بی خطر است، مهم است که از خطرات و عوارض احتمالی آن آگاه باشید. برخی از عوارض رایج عبارتند از:

عفونت یا خونریزی در محل جراحی.
جای زخم، اگرچه برش ها اغلب به خوبی پنهان می شوند.
تغییر در احساس گوش یا بی حسی موقت.
نیاز به بیهوشی عمومی یا بیهوشی.

 

آماده شدن برای اتوپلاستی


قبل از انجام اتوپلاستی، آمادگی مناسب لازم است. برخی از مراحلی که باید در نظر گرفت عبارتند از:

تحقیق و انتخاب جراح پلاستیک معتبر و با تخصص در زمینه otoplasty.
برای بحث در مورد اهداف، انتظارات و هرگونه دستورالعمل قبل از عمل، یک جلسه مشاوره برنامه ریزی کنید.
یک تاریخچه پزشکی دقیق ارائه دهید و جراح را از هرگونه دارو یا آلرژی مطلع کنید.
درک فرآیند بهبودی و ترتیبات مراقبت پس از عمل.


نحوه انجام اتوپلاستی


جزئیات خاص جراحی زیبایی گوش ممکن است بسته به نیاز و اهداف فرد متفاوت باشد. با این حال، مراحل کلی به شرح زیر است:

بیهوشی: این روش اغلب با بی حسی موضعی همراه با آرامبخش یا بیهوشی عمومی، بسته به سن و ترجیحات بیمار انجام می شود.

برش ها: جراح برش هایی را در مکان های خاص، معمولا پشت گوش یا داخل چین های طبیعی ایجاد می کند تا جای زخم قابل مشاهده را به حداقل برساند.

 

باورهای غلط رایج


اتوپلاستی یک روش دردناک است: این عمل اغلب تحت بیهوشی انجام می شود و راحتی بیمار را تضمین می کند. دوره نقاهت ممکن است شامل ناراحتی خفیفی باشد که با داروهای مسکن تجویز شده قابل کنترل است.

نتایج جراحی اتوپلاستی غیرطبیعی به نظر می رسد: جراحان پلاستیک ماهر تلاش می کنند تا نتایجی با ظاهر طبیعی ایجاد کنند. برای مطابقت با ویژگی های صورت فرد. هدف دستیابی به یک نتیجه متعادل و زیبایی شناختی است.

اتوپلاستی یک روش پرخطر است: مانند هر جراحی، اتوپلاستی نیز خطراتی دارد. با این حال، با انتخاب یک جراح پلاستیک ماهر و با تجربه، رعایت دستورالعمل های قبل و بعد از عمل و انجام جلسات پیگیری منظم می توان خطرات را به حداقل رساند.

اطلاعات بیشتر در سایت دکتر میلاد اعتمادی 



:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

امروزه تعریف زیبایی صورت نسبت به قدیم تغییر کرده است. به عنوان مثال در چند سال گذشته داشتن صورت گرد و چاق یک مزیت محسوب می شد، اما امروزه داشتن صورت زاویه دار با لب های فرورفته معیار زیبایی صورت محسوب می شود. به همین دلیل امروزه اکثر افراد عمل زیبایی چربی باکال (روش تخلیه باکال) را انجام می دهند که طی آن چربی های دهان برداشته می شود و فرد با لب های گود و گود شده و همچنین زاویه گونه و فک برجسته تر به نظر می رسد. دریافت خواهد کرد.

البته لازم به یادآوری است که انجام برخی حرکات ورزشی برای از بین بردن چربی لب بدون کاهش وزن در سایر قسمت های صورت امکان پذیر نیست و این حرکات باعث افتادگی پوست صورت و گردن می شود که باعث پوست صورت می شود. به سن بنابراین بهترین راه برای برداشتن لب ها و زاویه دار شدن صورت، عمل چربی باکال است که توسط بهترین جراح پلاستیک انجام می شود.

 

چربی بوکال چیست؟
به بافت های چربی زیر گونه ها، چربی باکال می گویند. این بافت های چربی صورت را گرد می کند و کودکانی که چنین چهره هایی دارند بسیار جذاب و جذاب هستند، اما بزرگسالانی که صورت های گرد دارند باعث می شود گونه ها و فک آنها دیده نشود و زاویه صورتشان مشخص نباشد.

هدف از جراحی زیبایی حذف چربی دهان؛ ظاهر برجستگی گونه و زاویه فک که ناشی از گود شدن دامان است که در سال های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است.

چه عواملی باعث تجمع چربی در دهان می شود؟
مبتلا به بیماری های خاص؛
مصرف بیش از حد مشروبات الکلی؛
چاقی مفرط؛
عدم فعالیت؛
ژنتیک (مادرزادی)؛


چه کسانی کاندیدای مناسب برای جراحی چربی بوکال هستند؟
افرادی که سیگاری نیستند.
افرادی که از سلامت جسمانی کامل برخوردارند.
افرادی که قصد افزایش یا کاهش وزن ندارند.
افرادی که از عمل انتظار نتایج واقعی دارند.
افرادی که گونه های چاق دارند.

 

جراحی بوکال فت در اصفهان در سایت دکتر میلاد اعتمادی 



:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

اقدامات زیر در جراحی پروتز چانه در اصفهان انجام می شود؟

افزایش برآمدگی چانه
عرض چانه را افزایش دهید
غگباب را پنهان کن
افزایش ارتفاع عمودی چانه
رفع افسردگی چانه


مزایای پروتز چانه چیست؟
مشکلات زیبایی چانه با دقت در این روش حل می شود.
از نظر تکنیکی، انجام آن آسان است.
برای بیمار مقرون به صرفه است.
دوره نقاهت پس از انجام آن کوتاه است.
هیچ عوارض جانبی ندارد و کاملا بی خطر است.


اقدامات قبل از پروتز چانه به شرح زیر است:
یکی از مهم ترین اقدامات قبل از پروتز فک و چانه، انتخاب پزشک خوب برای پروتز فک است.
پس از انتخاب جراح مورد نظر برای مشاوره به مطب وی مراجعه کنید.
برای اطمینان از انتخاب خود به نمونه کار جراح مورد نظر مراجعه کنید.

چند روز قبل از پروتز از استعمال دخانیات و نوشیدنی های الکلی خودداری کنید.

از مصرف داروهای رقیق کننده خون خودداری کنید.
در صورت استفاده از داروهای خاصی به جراح خود اطلاع دهید.


چه کسانی کاندیدای پروتز چانه هستند؟
افرادی که شرایط زیر را دارند کاندیدای مناسبی برای پروتز چانه خواهند بود:

افرادی که چانه عقب رفته دارند.
افرادی که چانه مربع یا تیز دارند.
افرادی که پروفایل های نامتقارن دارند.
افرادی که بینی برجسته دارند.
افرادی که چربی اضافی در ناحیه گردن  دارند.

اطلاعات بیشتر در سایت دکتر میلاد اعتمادی



:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

جراحی پروتز گونه در اصفهان چیست؟


این جراحی برای برجسته سازی استخوان گونه و افزایش هماهنگی و استحکام گونه ها انجام خواهد شد. در برخی موارد، قسمت های چربی زیر گونه برداشته می شود تا برجستگی گونه ها مشخص شود.

این جراحی معمولاً با بی حسی موضعی انجام می شود و فقط یک داروی آرامبخش به بیمار تزریق می شود.

کاندیدای خوبی برای پروتز گونه


افرادی که به دنبال جراحی پروتز گونه هستند معمولاً چهره ای با یکی از اشکال زیر دارند:

صورت صاف
چهره نامتعادل و ناهموار
صورت گرد
صورت بدون گونه های برجسته
نحوه انجام پروتز گونه
همانطور که قبلا ذکر شد، روش های موقتی مانند تزریق چربی و تزریق پرکننده گونه و همچنین جراحی پروتز دائمی گونه می تواند برای چاق شدن گونه ها استفاده شود. انتخاب روش مناسب طی مشاوره با جراح انتخاب می شود. برای انجام پروتز گونه ابتدا لازم است در ناحیه گونه ها بی حسی موضعی انجام شود. سپس جراح با دقت برش های ظریفی در امتداد گونه ها ایجاد می کند و سپس ایمپلنت را از طریق این برش وارد بافت صورت می کند. جراح پروتز گونه را در دو ناحیه فوقانی خارجی گونه (پروتز مالار یا گونه) و ناحیه تحتانی یا میانی گونه ها (پروتز ساب مالار یا ساب گونه) قرار می دهد.

 

در نهایت، زمانی که ایمپلنت ها در جای مناسب خود قرار می گیرند، جراح با بخیه زدن این برش ها، ایمپلنت را در جای خود محکم می کند. بخیه های مورد استفاده در جراحی پروتز گونه قابل جذب بوده و باعث می شود ایمپلنت در صورت حرکت نکند. این جراحی حدود دو ساعت طول می کشد. ماندگاری پروتز دائمی است و بخیه ها قابل مشاهده نیستند.

 

مراحل بعد از پروتز گونه

تا 24 ساعت پس از جراحی، استفاده از کیسه یخ برای کاهش کبودی و تورم توصیه می شود.از آنتی بیوتیک استفاده کنید.برای مدتی در معرض نور مستقیم خورشید و گرما قرار نگیرید.نتایج معمولا پس از یک هفته که تورم و التهاب این نواحی کاهش یافته است قابل مشاهده است.کبودی و تورم بعد از 2-3 هفته از بین می رود.همچنین ممکن است این نواحی بعد از جراحی بی حس شوند که جای نگرانی نیست و به مرور زمان برطرف می شود.

 

اطلاعات بیشتر در سایت دکتر میلاد اعتمادی



:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

جراحی پروتز لب در اصفهان 

هیچ جراحی برای تزریق ژل به لب انجام نمی شود و این کار به صورت سرپایی در کلینیک های زیبایی انجام می شود. بنابراین نیازی به بی حسی نیست و فقط از بی حسی موضعی استفاده می شود. پزشک ابتدا لب را بی حس کرده و اطراف آن را با الکل تمیز می کند. سپس فیلر مورد نظر با سوزن بسیار نازکی در نواحی مختلف پوست لب تزریق می شود.

هدف از تزریق ژل لب عروسک
فردی برای این تغییرات در لب هایش به پزشک زیبایی مراجعه می کند:

1. اصلاح فرم لب ها
2. افزایش حجم لب
3. پر کردن چین و چروک های لب

مزایای پروتز لب عروسکی با ژل هیالورونیک اسید


اگر می خواهید لب های خود را عروسک کنید و هنوز در مورد استفاده از ژل شک دارید. بهتر است فواید تزریق ژل هیالورونیک اسید را بدانید.

1. کنترل حجم لب: زمانی که می خواهید لب های عروسکی داشته باشید. مقدار زیادی ژل باید به لب تزریق شود. این ماده دارای خواص عملکردی بالایی است. پزشک می تواند تقارن حجم در قسمت های مختلف لب را به درستی کنترل کند.
2. سرعت تدریجی درمان. دکتر ابتدا ژل را تزریق می کند. سپس در هفته‌های بعد که تورم کاهش می‌یابد، می‌تواند با تزریق‌های متعدد تعادل بهتری ایجاد کند تا پروتز لب عروسک‌مانند مورد نظر را ایجاد کند.
3. حل کردن ژل: ژل هیالورونیک اسید از مواد طبیعی سازگار با محیط بدن تولید می شود و به تدریج جذب بدن می شود. انواع دیگر پرکننده ها به عنوان مواد مهاجم شناخته می شوند و سیستم ایمنی بدن به آنها حمله می کند. به این ترتیب عفونت های جدی در ناحیه لب ایجاد می شود. بنابراین ایمنی این ژل های اسید هیالورونیک یکی از مزایای اصلی آنها است.
4. کمترین میزان کبودی: ژل های هیالورونیک اسید در مقایسه با سایر فیلرهای پوست کبودی کمتری دارند. به خصوص در پروتز لب مدل عروسکی این ویژگی بسیار مهم است; چون حجم تزریق بالاست.

اطلاعات بیشتر در سایت دکتر میلاد اعتمادی 



:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

جراحی لیفت شقیقه در اصفهان  نوعی عمل زیبایی است که به بالا بردن ابروها، گوشه چشم و رفع چین و چروک آن ناحیه کمک می کند. در این روش چشم ها بزرگتر به نظر می رسند و نسبت متعادلی بین آنها و ابرو برقرار می شود. از این رو متخصصان این تکنیک را روشی موثر برای فرم دادن به چشم و ابرو معرفی می کنند. شقیقه ناحیه پشت چشم بین پیشانی و گوش است. کشیده شدن این ناحیه نقش بسزایی در جوان و شاداب نشان دادن صورت دارد.


انواع روش های لیفت معابد
اگر در مورد نحوه انجام لیفت معبد سوالی دارید، باید با روش های مختلف آن آشنا شوید. لیفت معبد به طور کلی دارای 2 روش جراحی و غیر جراحی می باشد. روش غیرجراحی معمولا دائمی نیست و باید بعد از مدتی آن را ترمیم کرد. با این حال، غیر تهاجمی است و دوره نقاهت بسیار کوتاهی دارد. از طرفی نتایج عمل بلافاصله پس از اتمام آن قابل مشاهده است.

 

لیفت شقیقه با ژل
در این روش از ژل های هیالورونیک اسید برای جبران چربی از دست رفته در ناحیه شقیقه استفاده می شود. لیفت شقیقه با ژل یکی از روش های پرطرفدار این تکنیک و در عین حال بسیار حساس است. زیرا شقیقه حاوی مقدار زیادی رگ خونی است که در صورت تزریق نادرست ژل می تواند عوارض جبران ناپذیری داشته باشد. بنابراین این عمل باید زیر نظر جراح پلاستیک و پزشک زیبایی انجام شود.

لیفت شقیقه با بوتاکس
بوتاکس یکی از رایج ترین روش های لیفت شقیقه است که نسبت به روش های دیگر تاثیر کمتری دارد. در این روش آرایشگر سعی می کند با کشیدن انتهای ابروها به بالا بردن پلک و اطراف شقیقه کمک کند. در این حالت یک سوم اول پیشانی به همراه دم ابرو، قسمتی از پلک ها و قسمت اصلی شقیقه به سمت بالا کشیده می شود.

آسانسور معبد با هایفو
هایپوتراپی روشی مدرن و جدید است که با تمرکز بر ناحیه مورد نظر به تحریک کلاژن پوست کمک می کند. لیفت شقیقه هایفو استفاده از امواج متمرکز با شدت بالا در ناحیه شقیقه است که شامل درد یا بخیه نمی شود. بهترین زمان برای استفاده از هایفوتراپی برای شقیقه ها بعد از 30 سالگی است که روند پیری صورت با شدت بیشتری پیشرفت می کند.

 

اطلاعات بیشتر در سایت دکتر میلاد اعتمادی 



:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

جراحی لیفت گردن در اصفهان علائم پیری و افتادگی پوست ابتدا در صورت و گردن و عمل لیفت گردن ظاهر می شود. این یک روش جراحی برای از بین بردن چربی اضافی و چین و چروک در گردن است. جراحی لیفت گردن نیز می تواند به سفت شدن عضلات گردن کمک کند. اگر به دلیل افزایش سن، تغییر وزن و یا به دلیل ژنتیک دچار افتادگی پوست، چین و چروک یا چربی اضافی در این ناحیه هستید، می توانید لیفت گردن را راه حل مناسب و موثری در نظر بگیرید. بودن.
در ادامه این مقاله هر آنچه باید در مورد این روش زیبایی بدانید را برای شما شرح داده ایم.

 

عمل لیفت گردن در یک نگاه

گردن فاصله بین استخوان های فک و چانه تا ترقوه است که دارای بافت عضلانی نازکی است. این ناحیه انعطاف پذیر است زیرا در توانایی حرکت و چرخاندن سر اختلال ایجاد نمی کند. به همین دلیل علائم ضعف و افتادگی زودتر از سایر نواحی آشکار می شود. عمل لیفت گردن یک جراحی زیبایی است که چربی و پوست اضافی زیر فک و استخوان چانه را برداشته و ظاهری جوان به گردن می بخشد. نتیجه عمل لیفت گردن برای مدت طولانی باقی می ماند.

 

لیفت گردن به تنهایی یا لیفت صورت و گردن؟


نکته مهم و مهم این است که لیفت گردن به ندرت به تنهایی انجام می شود و زمانی که با لیفت صورت ترکیب شود بیشترین تاثیر و ماندگاری را دارد. دلیل آن رابطه آناتومیکی بین پوست و عضله این دو ناحیه است.

 

آیا عمل لیفت گردن به رفع قوز کمک می کند؟


در طول جراحی لیفت گردن، جراح مقداری بافت چربی را برمی دارد. این عمل بدون شک به کوچک شدن یا از بین رفتن جوش کمک می کند. اما اگر نگرانی اصلی شما چاقی و افتادگی ناحیه شرمگاهی است، می توانید روش های خاصی را برای برداشتن ناحیه شرمگاهی در نظر بگیرید. در این صورت چربی ناحیه شرمگاهی فقط به روش لیپوماتیک یا لیپوساکشن بدون برش پوست تخلیه می شود و مهم این است. با لیپوساکشن فقط می توان چربی زیر پوست را برداشت و چربی های عمقی گردن را نمی توان برداشت.

 

کاندیدای مناسب عمل لیفت گردن چه کسانی هستند؟

اگر شما با هر یک از موارد زیر مواجه باشید، می توانید برای انجام عمل لیفت گردن، اقدام کنید:
 

  • چربی اضافی در ناحیه گردن.
  • ایجاد خطوط افقی و چین و چروک فراوان روی آن.
  • در اثر کاهش وزن، پوست گردن شما شل و افتاده شده باشد.
  • افتادگی و آویزان شدن بافت عضلانی و پوست گردن

اطلاعات بیشتر در سایت دکتر میلاد اعتمادی 



:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

روش های تشخیص عشق واقعی از هوس

در اینجا به چند روش برای تشخیص عشق واقعی ذکر می کنیم.

نشانه های عشق در مقابل هوس

1- در عشق واقعی فداکاری جای خودخواهی را می گیرد

آیا شریک زندگی شما هنگام تصمیم گیری که بر هر دوی شما تأثیر می گذارد، احساسات شما را در نظر می گیرد؟ این می‌تواند در مورد کوچک‌ترین چیزها باشد، مانند تصمیم‌گیری در مورد جایی که قرار است بیرون برویم یا از منوی غذا چه چیزی سفارش دهیم. در حالی که عشق واقعی به فداکاری و تصمیمات متقابل مربوط می شود، هوس اینطور نیست. در واقع، هوس بازها فقط به خودشان فکر می کنند، حتی اگر تصمیم آنها به شریک زندگی آنها مربوط شود. به عبارت دیگر، هوس همیشه خودخواهانه است، زیرا فقط به خودش اهمیت می دهد.

2- تشخیص عشق از هوس با مهربانی در رابطه

عشق واقعی در مورد شفقت و سخاوت است، در حالی که هوس در بهترین حالت خود بی رحم است. در حالی که یک عشق واقعی بیش از حد انتظار به شما توجه و عشق می کند، یک هوس فقط به شما درد، ظلم و نوع رفتار بدی را ارائه می دهد که نباید سزاوار آن باشید.

به عنوان مثال، فرض کنید می‌خواهید کارهای خود را برای شریک زندگی خود توضیح دهید که ممکن است به کسی در حلقه اجتماعی شما آسیب برساند. در این شرایط، یک عاشق واقعی همیشه سعی می کند قبل از هر واکنشی، روایت شما از داستان را بفهمد. با این حال، یک رابطه مبتنی بر هوس قبل از اینکه شما را با اتهامات مخرب بمباران کند، لحظه ای به شما فرصت نمی دهد که چیزی بگویید.

3- عشق صبور و هوس مجازات گر است

عشق واقعی صبور است و می‌تواند دوام بیاورد و شریکش را تشویق کند که به جای عصبانی شدن، اشتباهات یکدیگر را ببخشند. این بدان معنا نیست که به شما و شریک زندگی تان اختیار داده می شود تا بدون احترام به خواسته های یکدیگر هر کاری که دوست دارید انجام دهید. در عوض، به این معناست که عیب‌ها را کنار بگذاریم، در حالی که قول می‌دهی و بر آن عهد می‌ایستم که برای بهتر شدن تغییر کنیم. عاشقان قلابی حوصله بخشیدن کاستی های شریک زندگی خود را ندارند و ترجیح می دهند با کلمات آزاردهنده آنها را قضاوت و مجازات کنند و در این راه رابطه را از بین ببرند. علاوه بر این، اگر شریک زندگی شما حتی بعد از آن متوجه نشد که این روش رسیدگی به مسائل نیست، به این معنی است که شما دو نفر باید به طور منطقی در مورد موضوع بحث کنید. اگر امکان گفتگوی منطقی وجود ندارد، ممکن است زمان آن رسیده باشد که شک کنید این عشق است.

4- هوس آسیب زا و عشق واقعی محافطت کننده است

اگر عشق واقعی باشد، ارتباطات باز و صادقانه زیادی بین هر دو شریک وجود خواهد داشت که اغلب جای خود را به بحث های دردناک می دهد. با این حال، راحت بودن در برابر این مکالمات آسیب زا برای محافظت از شما در دراز مدت است. وقتی یک رابطه صادقانه باشد، هیچ آشفتگی نمی تواند آن را متزلزل کند. با این حال، هوس شامل گفتگوهای عمیق و صادقانه نیست. در عوض، شما را به عنوان یک شخص نابود می کند و با ادعاهای آسیب زا و رضایت کاذب، ذره ذره به رابطه شما آسیب می زند.

5- هوس آینده نگر نیست

عاشقان واقعی همیشه شرکای خود را در آینده خود شامل می شوند و آنها را فردی می بینند که می توانند تمام زندگی خود را با آنها بگذرانند. به همین دلیل است که آنها هرگز از جنگیدن برای رابطه خود دست نمی کشند، حتی زمانی که در حال مبارزه اند. عشق واقعی به هر دو طرف امید می دهد، زیرا آنها به طور مساوی وقف ایجاد رابطه هستند. از سوی دیگر، در هوس، افراد شریک زندگی خود را آنقدر شایسته نمی دانند که آنها را در برنامه های خود بگنجانند. آنها همچنین به راحتی از یکدیگر جدا می شوند زیرا هرگز به این فکر نمی کنند که شریک زندگی خود را در آینده تصور کنند.



:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

از جهاتی می توان این روش را با مدیتیشن هدایت شده یا ذهن آگاهی مقایسه کرد. در این روش، ایده این است که قضاوت های عادی و واکنش های حسی را کنار بگذاریم و به حالت تمرکز و پذیرش عمیق تری برویم. هیپنوتیزم را می توان با غرق شدن در شخصیت های یک کتاب یا فیلم مقایسه کرد. وقتی یک کتاب داستان می خوانید یا یک فیلم تماشا می کنید، دنیای بیرون محو می شود و ذهن شما کاملاً جذب آنچه می خوانید یا تماشا می کنید می شود. پژوهش ها نیز از این روش به عنوان «نابودی» موقت نفس یاد کرده اند.

آیا هیپنوتیزم ترسناک است؟
اگرچه از دست دادن کنترل در هیپنوتیزم در اصفهان برای اکثر افراد ترسناک است، اما در واقع وسیله ای برای تقویت کنترل ذهن و بدن است و به افراد کمک می کند تا کنترل بیشتری بر افکار، ادراکات و تخیلات خود داشته باشند.

با این حال، بحث های زیادی در مورد نحوه عملکرد این روش وجود دارد. فروید در ابتدا این نظریه را مطرح کرد که در این روش مانع بین خودآگاه و ناخودآگاه را تضعیف می کند. در حالی که برخی دیگر قدرت این روش را به اثر دارونما نسبت می دهند، به این معنی که اثرات آن تلقین کننده و غیر واقعی است. تئوری دیگر این است که این روش باعث می‌شود افراد وارد یک حالت هوشیاری تغییریافته شوند که باعث می‌شود در هنگام خواب به پیشنهاداتی که به آنها داده می‌شود پاسخ دهند. در حالی که صحبت در مورد "حالت های تغییر یافته هوشیاری" کمی ترسناک به نظر می رسد، در این روش هیچ از دست دادن هوشیاری یا فراموشی وجود ندارد.

آیا همه را می توان هیپنوتیزم کرد؟
همه افراد از این روش به یک اندازه بهره نمی برند. یک کارشناس می گوید که حدود 20 درصد از مردم به آن «بسیار» پاسخ می دهند، در حالی که درصد مشابهی از مردم اصلاً پاسخ نمی دهند، و 50 تا 60 درصد باقی مانده از افراد در جایی در این بین قرار می گیرند، با تعداد فرزندان بیشتری. هیپنوتیزم شوند این روش باید به عنوان مکمل سایر روش های درمانی در نظر گرفته شود و باید همراه با CBT، روان درمانی یا سایر انواع درمان امتحان شود. همچنین انتظار نداشته باشید که هیپنوتیزم تنها پس از یک جلسه کار کند. برخی از متخصصان می گویند که یک جلسه می تواند موثر باشد، اما برخی دیگر از کارشناسان معتقدند که یک جلسه درمانی به طور کلی بعید است که کافی و مفید باشد.

 

چه کسی هیپنوتیزم می کند؟
برخی از کارشناسان در این زمینه آموزش های ویژه ای دیده اند. اما برخی از روانشناسان، روانپزشکان و مددکاران اجتماعی بالینی که در زمینه هیپنوتیزم آموزش دیده اند، می توانند از این روش در کنار طیف وسیعی از روش های درمانی دیگر استفاده کنند.

 

اطلاعات بیشتر در سایت ناهید عنایتی 



:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

NLP در اواسط دهه 1970 توسط ریچارد بندلر و جان گریندر تأسیس شد.
این دو در دانشگاه کالیفرنیا، سانتا کروز، جایی که بندلر دانشجو بود و گریندر استاد زبان شناسی جوان در دانشگاه بود، ملاقات کردند. در آن زمان، ریچارد دست‌نوشته‌های گشتالت‌درمانی را ویرایش می‌کرد و از آنجایی که فردی با استعداد و خوش اخلاق بود، به سرعت ساختار کاری را که هر درمانگری برای ایجاد تغییر موفقیت‌آمیز انجام می‌دهد، تشخیص داد. ساختاری که تا آن زمان خود درمانگران از آن بی خبر بودند.
بر اساس این تجربه اولیه، بندلر و گریندر یک فرآیند اساسی را توسعه دادند که NLP بر آن استوار است: مدل سازی.
بر این اساس بندلر و گریندر از نوابغی چون گرگوری بیتسون، انسان شناس انگلیسی، فریتز پرلز، بنیانگذار گشتالت درمانی، ویرجینیا ساتیر، خانواده درمانگر معروف آن زمان، و میلتون اریکسون، نابغه روان درمانی و بنیانگذار الگوبرداری کردند. هیپنوتیزم اریکسون

 

مدل سازی برداری در NLP چیست؟
همانطور که گفته شد، NLP در ابتدا بر اساس افراد موفق الگوبرداری شد. چگونه این افراد توانستند در زندگی شخصی، خانوادگی و شغلی خود به موفقیت های چشمگیری دست یابند. نتایج این مطالعات منجر به شناسایی ساختارهای فکری، رفتارها، باورها، ارزش ها و به طور کلی چارچوب موفقیت این نوابغ شد.

 

پیش فرض های NLP (موارد 1 و 8 زندگی من را تغییر دادند!)
پیش فرض های NLP مجموعه ای از باورهای قدرتمند هستند که نوابغ موفق پس از NLP درونی شده بودند. به بیان ساده تر، مفروضات NLP طرز فکر و سبک زندگی افراد موفق را به ما نشان می دهد.

وقتی هر یک از ما این مفروضات را به عنوان یک باور قوی جاسازی کنیم، متوجه تغییرات رفتاری فوق العاده ای در زندگی خود خواهیم شد. به جرأت می توانم بگویم استفاده از این مفروضات در زندگی شخصی من اثرات منحصر به فردی بر جای گذاشت و شاید مهمترین دلیلی که مسیر من را به سمت آموزش NLP تغییر داد تحولی بود که به دلیل نهادینه شدن مفروضات NLP در وجودم رخ داد.

آموزش ان ال پي در اصفهان نزد ناهيد عنايتي 



:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

تفاوت دندان شیری با دندان دائمی چیست؟


تفاوت بین دندان های شیری و دائمی را می توان از جنبه های مختلف بررسی کرد. معمولا دندان های شیری از 6 ماهگی رشد می کنند و از 6 تا 7 سالگی یکی یکی می ریزند. در صورت تاخیر در رشد یا افتادن دندان ها تا 6 ماه تاخیر مشکلی ندارد اما اگر تاخیر بیشتر باشد باید به دندانپزشک اطفال مراجعه کنید. اما تفاوت بین دندان شیری و شیری چیست؟ برای شناخت این دندان ها می توانید به موارد زیر توجه کنید.

مینا و عاج دندان‌های شیری نازک‌تر و پالپ آن بزرگ‌تر از دندان‌های دائمی است.
به دلیل نازک تر بودن عاج دندان های شیری، اگر این دندان ها پوسیده شوند، پوسیدگی به سرعت به عصب می رسد. به همین دلیل باید کودک را مرتب نزد دندانپزشک برد تا در صورت مشاهده پوسیدگی، زودتر دندان هایش چک و ترمیم شوند.

دندان های شیری سفیدتر از دندان های شیری هستند
اگر به شیر و دندان های دائمی کودک خود دقت کنید، متوجه می شوید که دندان های دائمی او زردتر از دندان های شیری هستند.

دندان های شیری ریشه کوتاهی دارند
از آنجایی که دندان شیری به استخوان فک متصل نیست، اگر کودک از ارتفاع بیفتد یا ضربه ای به دندان وارد شود، دندان شیری کشیده می شود. اما اگر دندان اصلی نهفته باشد و فضای بیشتری برای رشد داشته باشد و دندان دائمی از فک خارج شود، ریشه آن راحتتر قابل حل است.

دندان های شیری می افتند
حتی اگر از دندان های شیری به خوبی مراقبت شود، باز هم می ریزند، اما اگر به خوبی از دندان های دائمی مراقبت کنیم، ممکن است تا پایان عمر حفظ شوند. سلامت دندان های شیری می تواند به ما در داشتن دندان های شیری سالم و زیبا کمک کند.

 

دندان های دائمی چیست؟
دندان های دائمی یا بالغ به تدریج جایگزین دندان های شیری کودک شما می شوند. 32 دندان دائمی وجود دارد و معمولاً وقتی کودک شما به شش سالگی می رسد، دندان های شیری شروع به افتادن می کنند و سپس شروع به رشد می کنند. این بدان معنی است که کودک شما تقریباً همزمان با ورود به مدرسه ابتدایی شروع به از دست دادن دندان می کند.

البته هر کودکی متفاوت است. برخی ممکن است از دست دادن اولین دندان شیری خود را در سن پنج سالگی تجربه کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است تا هفت سالگی طول بکشد تا اولین دندان خود را تجربه کنند.

تفاوت بین دندان های دائمی و شیری چیست؟
اولین تفاوت این است که 32 دندان دائمی وجود دارد در حالی که تنها 20 دندان شیری رشد می کنند. دندان های دائمی بزرگتر از دندان های شیری هستند و ممکن است مانند دندان های شیری سفید به نظر نرسند. زیرا مینای دندان شیری نازکتر از مینای دندان دائمی است. ریشه دندان های شیری نیز نازک تر و کوتاه تر از ریشه دندان های دائمی است. زیرا دندان شیری به گونه ای طراحی شده است که پس از بیرون آمدن اندکی از دندان دائمی شروع به افتادن می کند.

 

اطلاعات بیشتر 



:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

آیا دندان های شیری نیاز به ترمیم دارند؟

اگر می‌خواهیم نیاز به ترمیم دندان‌های شیری را درک کنیم، فقط باید به اهمیت دندان‌های شیری توجه کنیم. همانطور که گفتیم این دندان ها نقش مهمی در رشد و شکل گیری فک و دهان دارند. و افرادی که دندان های شیری پوسیده دارند ممکن است در آینده دچار مشکلات جدی فک و دندان های دائمی خود شوند. پس با توجه به اهمیت دندان های شیری می توان دلایل ترمیم دندان های شیری را به ترتیب زیر بیان کرد.

پر کردن دندان کودکان از گسترش عفونت جلوگیری می کند.
لبخند کودک و شکل دندان های او بر اعتماد به نفس او تاثیر می گذارد.
دندان های شیری الگویی برای رشد دندان های دائمی هستند. دندان های دائمی در صورت افتادن یا کشیده شدن به دلیل پوسیدگی ممکن است در محل نامناسبی رشد کنند.
این دندان ها با سهولت جویدن در تغذیه مناسب کودک نقش دارند.
این دندان ها به کودک کمک می کند تا بهتر صحبت کند.
پوسیدگی دندان های شیری می تواند بر رشد دندان های دائمی تاثیر بگذارد.
عدم درمان پوسیدگی دندان می تواند منجر به دندان درد شدید در کودکان شود و ممکن است باعث آبسه دندان شود.

 

دندان شیری یا دائمی چیست؟
دندان دائمی دندانی است که در سنین 6 تا 12 سالگی به جای دندان های شیری از لثه بیرون می آید. تفاوت دندان های شیری با دندان های دائمی در جنسیت آنهاست. تمام دندان های دائمی تا 12 سالگی موازی رشد می کنند. جالب است بدانید که دندان آسیاب راست و چپ در فک بالا به طور همزمان به هم می رسند. تعداد دندان های انسان بالغ سی و دو دندان است.

4 دندان عقل وجود دارد که از 18 سالگی بیرون می آید که دو تای آن در سمت راست و چپ فک پایین و دو عدد در سمت راست و چپ فک بالا قرار دارند. تعداد دندان های دیگر در هر فک شامل 4 دندان جلو، 2 دندان نیش، 4 دندان آسیاب کوچک، 4 دندان آسیاب بزرگ است. 2 دندان عقل در هر فک بالا و پایین ممکن است به دلایلی مانند آسیب دیدگی یا مخفی بودن کشیده شود و در مجموع 28 دندان دائمی در دهان بزرگسالان باقی می ماند.

 

انواع دندان ها و عملکرد آنها
اکنون که تفاوت بین دندان های شیری و دائمی را می دانید، باید نام دندان ها و عملکرد آنها را بدانید. این دندان ها عبارتند از:

دندان های جلو: با استفاده از این دندان ها که چهار دندان میانی در فک بالا و پایین هستند، غذا را نگه می داریم و پس از تکه تکه شدن آن را برش می دهیم.
دندان های نیش: دندان های نوک تیز که برای نگه داشتن و بریدن غذا استفاده می شود دندان نیش نامیده می شود.
پرمولر: برجستگی هایی که مخروطی شکل هستند و برای خرد کردن و له کردن غذا استفاده می شوند پرمولر نامیده می شوند.
آسیا: دندان های صافی در پشت دهان وجود دارد که برای خرد کردن و آسیاب کردن غذا استفاده می شود. به این دندان ها مولر می گویند.
دندان عقل: دندان هایی که از 18 سالگی شروع به رشد می کنند و اغلب کشیده می شوند، دندان عقل نامیده می شوند.

 

اطلاعات بیشتر 

کلینیک دندانپزشکی کودکان با بیهوشی در اصفهان



:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

تفاوت دندان شیری با دندان دائمی


هر فرد 20 دندان شیری و 32 دندان دائمی می گیرد. معمولاً وقتی کودک 6 ماهه است، اولین دندان شیری در دهان او ظاهر می شود. بقیه این دندان ها تا پایان 2 یا 3 سال رشد می کنند.

لبه های دندان:

لبه های دندان های شیری در بالای دندان صاف است، اما لبه های دندان های دائمی دندانه دار است.

رنگ: رنگ دندان های شیری معمولاً سفیدتر از دندان های دائمی است.

تعداد دندان:

هر کودک 20 دندان شیری دارد:

4 دندان جلوی جانبی
4 دندان جلوی مرکزی
4 عدد مولر اول بزرگ
4 عدد مولر دوم بزرگ
4 دندان نیش

تعداد دندان های یک فرد بالغ 32 عدد است:

4 دندان عقل
4 عدد مولر دوم بزرگ
4 عدد آسیاب اول بزرگ (آسیاب های 6 ساله)
4 دندان جلوی مرکزی
4 دندان جلوی جانبی
4 دندان نیش
4 عدد مولر اول کوچک
4 عدد مولر دوم کوچک

دندان های شیری نقش مهمی در جویدن غذا و هضم غذا، یادگیری صحبت کردن و تشکیل ساختار فک دارند و فضای رویش دندان های دائمی را حفظ می کنند.

اهمیت دندان های شیری و نگهداری از دندان های شیری
چرا دندان های شیری برای سلامت کودک مهم هستند؟ در حالی که این دندان ها خود به خود خواهند افتاد؟

دندان های شیری برای زیبایی، جویدن و صحبت کردن مورد نیاز هستند و به عنوان نگهدارنده فضا برای دندان های دائمی جایگزین عمل می کنند. بدون وجود دندان های شیری برای حفظ فضا و هدایت رشد دندان های دائمی، دندان های مجاور می توانند به فضای موجود حرکت کرده و باعث انحراف رویش یا کج شدن دندان های دائمی شوند.

اطلاعات بیشتر 

کلینیک دندانپزشکی کودکان شبانه روزی اصفهان



:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

چرا دندان ها زرد می شوند؟
به طور کلی با افزایش سن و کاهش ذخایر کلسیم بدن، دندان ها شروع به پوسیدگی می کنند. زرد شدن دندان ها، پوسیدگی لثه ها، شل شدن دندان های فک و... از جمله اتفاقاتی است که ممکن است افراد به دلیل افزایش سن یا مصرف غذاهای نامناسب با آن مواجه شوند.زرد شدن دندان ها یکی از مواردی است که تا حد زیادی قابل کنترل است. حتی بسیاری از درمان های خانگی وجود دارد که می توان از آنها برای کنترل زردی دندان ها تا حد زیادی استفاده کرد. استفاده از تنباکو، عدم استفاده روزانه از مسواک، مصرف غذاهای شیرین و قندهای مصنوعی و ... در زرد شدن دندان ها موثر است.

درمان های طبیعی برای رفع زردی دندان در خانه
برای رفع زردی دندان ها با روش خانگی دو مرحله وجود دارد. گام اول مربوط به روش های طبیعی و استفاده از مواد طبیعی است. مرحله بعدی مربوط به اقدامات دندانپزشکی است که می توان در خانه انجام داد و زردی دندان ها را تا حد زیادی برطرف کرد.

جوش شیرین و پراکسید هیدروژن
استفاده از جوش شیرین و پراکسید هیدروژن روی خمیر دندان یکی از درمان های خانگی برای زرد شدن دندان ها است. مطالعات اخیر نشان می دهد که خمیردندان های حاوی پراکسید هیدروژن باعث کاهش لکه ها و زردی دندان ها می شود. همچنین به مرور زمان دندان ها را سفیدتر می کنند.

ویتامین C و رفع زردی دندان با روش خانگی
ویتامین C یکی از مهم ترین و ضروری ترین ویتامین ها برای سلامت لثه است. کمبود ویتامین C باعث ایجاد اسکوربوت می شود که در آن لثه ها خونریزی کرده و عفونی می شوند. عفونت لثه باعث ایجاد پلاک و تارتار روی دندان ها می شود و در نهایت باعث زرد شدن آن ها می شود. در نتیجه مصرف ویتامین C می تواند در کاهش زردی دندان ها موثر باشد و یکی از راه های رفع زردی دندان با روش های خانگی است.

آنزیم های میوه
مصرف آنزیم های میوه راه دیگری برای رفع زردی دندان در خانه است. آنزیم ها با خاصیت پاک کنندگی پلاک و پلاک دندان را از بین می برند و زردی آن ها را تا حد زیادی کاهش می دهند. از جمله آنزیم های مفید در این زمینه می توان به آنزیم پاپائین از میوه پاپایا و آنزیم بروملین موجود در آناناس اشاره کرد که به از بین بردن لکه های دندان کمک می کند.

سرکه سیب
تحقیقات نشان می دهد که سرکه سیب دارای اثرات سفید کنندگی است. استفاده از سرکه به مقدار کم یکی از راه های رفع زردی دندان با روش خانگی است. اما نکته مهمی که در این مورد باید به آن توجه کرد این است که استفاده زیاد از سرکه ممکن است به مینای دندان آسیب برساند.

اطلاعات بیشتر 

دندانپزشکی اطفال در اصفهان 



:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

زمان ایجاد لکه بر روی دندان مهم است

دندانپزشکی کودکان در اصفهان لکه هایی که در هنگام رویش دندان وجود دارند با لکه هایی که بعداً به دلیل شرایط محیطی ایجاد می شوند متفاوت است. لکه هایی که از ابتدای رویش دندان روی دندان ها وجود داشته است به این معنی است که یک اختلال ساختاری در دندان وجود دارد. این اختلال یا به دلیل مصرف برخی داروها در دوران بارداری است یا ژنتیکی است و یا به دلیل برخی بیماری های سیستمیک که کودک دارد و داروهای مصرف شده است. ایجاد شده است اما اگر دندان در زمان رشد سالم بوده و بعداً لکه ها ایجاد شده باشد، مسلماً عامل محیطی باعث ایجاد لکه شده است.

دنبال مقصر ژنتیکی نباشید!

به محض اینکه دندانپزشک کودکان تشخیص می دهد که لک های روی دندان کودک به دلیل اختلالات ساختاری دندان است یا دلایل ژنتیکی دارد، والدین بلافاصله فکر می کنند که کودک از این نظر شبیه خانواده مادر یا خانواده پدر است! ! و حتی کدام یک از اعضای خانواده می تواند باعث انتقال این ژن شود!

از آنجایی که بحث انتقال ژن بسیار پیچیده است و دانش عظیمی است که با محاسبات ساده نمی توان آن را بررسی کرد و از آنجایی که همه انسان ها کم و بیش در ساختار بدن خود نقص هایی دارند و هیچ انسانی کامل نیست، لطفا به دنبال مقصر باشید. . برای ارتباط ژنتیکی با این موضوع جلوی کودک نام اقوام یا اعضای خانواده را ذکر نکنید، این کار در ذهن کودک تاثیر بدی می گذارد.

لکه های قهوه ای

برای تشخیص صحیح نوع لکه ها باید به دندانپزشک اطفال مراجعه کنید اما به طور کلی لکه های قهوه ای یا اختلالات ژنتیکی مانند هیپوپلازی مینای دندان یا اختلالاتی مانند amelogenesis imperfecta و dentinogenesis imperfecta و اختلالات مشابه هستند و یا ممکن است ایجاد شوند. با زندگی در مناطقی که آب آشامیدنی فلوراید زیادی دارد و مادر و کودک از آن آب می‌نوشیدند که به آن فلوئوروزیس می‌گویند.

لطفا مراقب باشید فلوئوروزیس ناشی از فلورایدتراپی انجام شده در مطب دندانپزشکی یا استفاده از دهانشویه ها نباشد. فلوروز می تواند باعث ایجاد لکه های سفید یا قهوه ای روی دندان ها شود که معمولاً روی چند یا همه دندان ها دیده می شود.

دسته دیگر لکه های قهوه ای در واقع پوسیدگی هستند و والدین به اشتباه تصور می کنند که این لکه ها فقط یک نقطه روی دندان است و تشخیص این مشکل بر عهده دندانپزشک اطفال است.

لکه های سیاه

این گونه لکه ها بیشتر در اثر مصرف قطره آهن ایجاد می شود. توجه داشته باشید که قطره های آهن باعث پوسیدگی دندان نمی شوند، فقط ممکن است باعث تغییر رنگ شوند که قابل حذف است.

لکه های سفید

این لکه ها یا شروع پوسیدگی هستند که به آن لکه سفید می گویند و یا در اثر ضربه هایی که به دندان های شیری وارد شده و دندان های دائمی را تحت تاثیر قرار داده است ایجاد می شود. ضربه روی دندان های شیری می تواند به جوانه دندان دائمی در حال رشد آسیب برساند.



:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

زندگی برایتان دلچسب نیست؟ از زندگی متنفر شده اید؟ آرامش درونی ندارید؟ در مسیر رسیدن به موفقیت شکست خورده اید و از زندگی متنفر هستید؟ زندگی فراز و نشیب بسیاری دارد و باید برای رسیدن به موفقیت بجنگید! اگر در زندگی دلسرد شدید باید بدنبال روش هایی باشید تا بتوانید خود را ریکاوری کنید و مجدد در مسیر موفقیت قدم بردارید. در ادامه با 10 روش برای مقابله با تنفر از زندگی همراه زوم لایف باشید.

هدف و آرزوی افراد بسیاری در جهان هستی، خوشحالی و لذت بردن از تمام لحضه های زندگی است، اما متاسفانه، واقعیت این گونه نیست و زندگی می تواند گهگاه سخت و دردناک باشد.

با توجه مشکلات فراوانی که در زندگی برایتان پیش می آید، زندگی به طرز شگفت انگیزی جریان دارد و استفاده از تکنیک ها و روش های گذراندن زندگی با ثبات و توام با بخشندگی، بدون کنار گذاشتن دایره اجتماعی و صرف غذا در رستوران مورد علاقه تان، کلیدی برای رسیدن به چیزهای مهمتر، است. البته چنین چیزی نیز تضمینی در برابر سختی های زندگی نیست، اما بهتر است گام هایی بردارید و از زندگی متنفر نباشید.

1. خواب کافی داشته باشید

اگر در شب 7 ساعت و یا بیشتر خواب کافی نداشته باشید قطعا در صبح احساس بد بختی می کنید و بد خلق خواهید بود. پس زمان خواب خود را بررسی کنید و سعی کنید زودتر به رختخواب بروید و برای مدت طولانی بخوابید. گرچه این امر ممکن است هر مشکلی را درمان نکند، اما حداقل به شما کمک می کند در طول روز آرامش درونی بیشتری داشته باشید.

2. غذای سالم بخورید

اگر اضافه وزن دارید غذای سالم می تواند ذهنیت مثبتی برایتان ایجاد کند و همچنین موجب کاهش وزن می شود که این مور خودش به تنهایی می تواند احساس بهتری برای شما به ارمغان بیاورد. البته ایرادی ندارد، که یک پیتزا و یک نوشابه به عنوان ناهار بخوریم، اما فردا باید چیزی سالمتر برای ناهار انتخاب نماییم.

3. تمام ذهنیاتتان را بنویسید

گاهی اوقات بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که بگذارید برخی مسائل تمام شوند. نگه داشتن چیزهایی که موجب تنفر شما از زندگی می شوند، کار درستی نیست و برای سلامتیتان ضرر دارد. بنابراین یک نوت بوک، یک ورق کاغذ، یک دفتر خاطرات، و یا هر چیز دیگری را بردارید و شروع به نوشتن احساسات خود کنید. به محض این که این کار را انجام دادید، به آنچه که می توانید برای متوقف نمودن این اتفاق یا احساس انجام دهید فکر خواهید کرد.

  

4. هوای تازه را استنشاق کنید

اغلب اوقات ما این امر را نادیده می گیریم اما واقعا، بیرون رفتن از خانه و پیاده روی می تواند مفید باشد. این کار باعث می شود که امیدهای شما بارور شود و ببینید که کل زندگی می تواند امید بخش و آرامش بخش باشد. اگر خواستی بر درون خود غلبه کنی، یک جفت کتانی بپوش و برای پیاده روی بیرون برو. علاوه بر این که این کار، رایگان است می توان گفت که چیزی بهتر از آن برای رسیدن به آرامش درونی وجود ندارد.

5. ورزش کنید

ورزش کردن می تواند به آرامش درونی شما کمک کند. برای ورزش کردن شما مجبور نیستید حتما به باشگاه بروید یا برخی باکس های سنگین را برای ساخت عضلانی قوی جابجا کنید بلکه ورزش می تواند انواع بسیاری داشته باشد. لیکن جابجا کردن این باکس های سنگین و یا ترکیب تمرین با کارهای روزمره تان باعث می شود که  روزهای هفته تان دلپذیرتر شده و شما جذاب تر به نظر برسید.

6. از زندگی لذت ببرید

نفرت از زندگی می تواند خسته کننده باشد، و منظورم این است که به معنای واقعی کلمه ممکن است سبب دلمردگی شما شود. این موضوع انرژی شما را از بین می برد و در نهایت تنها کاری که می خواهید انجام دهید این است که در رختخواب دراز بکشید و در هنگام صرف بستنی، سریال تماشا کنید. بنابراین، بهترین چیز برای حفظ روحیه تان خودتان هستید.

باید بدانید که، زندگی خیلی کوتاه است بنابراین باید تا جای ممکن اهداف خود را دنبال کنید. به جای ماندن در خانه به سینما برو و با دوستت یک فیلم جذاب ببین، نقاشی بکش و هر چیزی را که شما را خوشحال می کند، انجام دهید. شما شایسته بهترین ها هستید.

 

 

7. محرک های منفی را حذف کنید

عوامل محرکی را که در ذهنتان سبب تنفر از زندگی می شوند و آرامش درونی شما را بهم می ریزند، دور بریزید. تا زمانی که قادر به مقابله با آنها نباشید و تمام چیزهای اضطراب آور را کنار نگذارید، هرگز نمی توانید از شر تمام این عوامل منفی خلاص شوید. اگر از آنچه که "اختلال مقایسه وسواسی" (به عنوان مثال وسواس مقایسه شیوه زندگی دوستان "موفق" با خود) نام دارد رنج می برید، دیگر از فیس بوک و توییتر استفاده نکنید. رسانه های اجتماعی می توانند یک راه فوق العاده برای ارتباط و تعامل باشند، اما می تواند یک محیط سمی را برای عصبی شدن و مقایسه ایجاد کنند.

8. برقصید

بله شما می توانید برقصید. اصلا مهم نیست که تا چه حد رقص بلد هستید چرا که قرار نیست یک رقصنده حرفه ای شوید. رقص همواره در نژاد بشر، عاملی برای بیان نهایی احساسات بوده است. برای خودتان برقصید و اگر کسی در حال تماشایتان بود اهمیت ندهید. با پای خود ضربه بزنید، کمر خود را بچرخانید، و با آهنگ های مورد علاقه تان آنقدر برقصید تا انرژی تان تخلیه شود و خودتان را در ریتم آهنگ مورد علاقه تان رها کنید.

9. برنامه هایتان را سازماندهی کنید

یک راه عالی برای شروع حرکت رو به جلو و کشف آنچه که می تواند در جهت بهتر شدن زندگی تان تغییر کند، سازماندهی برنامه هایتان است. تعطیلات آخر هفته را در خانه بگذرانید و همه ی چیزهای منفی را دور بریزید. از شر چیزهایی که لازم ندارید یا دیگر نمی خواهید خلاص شوید و فضای زندگی خود را بازتر کنید. تمیز کردن فضای خانه و اطمینان از این که خانه شما سازماندهی شده، می تواند شگفتی های زیادی را برای آرامش درونی شما به ارمغان آورد.

10. حرکت به سوی جلو

زندگی یک رمز و راز است و می تواند یک میدان مین گذاری شده با سختی های فراوان باشد. گاهی اوقات شما دچار شکست می شوید، و در این لحظه آنچه که لازم است این است که پا پس نکشید و به جلو بروید. سعی کنید نیکوکار باشید و به دیگران کمک نمایید. نیکوکاری چیزی است که اغلب به عنوان یک محرک خوب در رفتار انسان مورد استفاده قرار می گیرد.

ممکن است شما تا کنون چیزهای بسیار بدی را در مورد بسیاری از افراد مشهور شنیده باشید، اما در نهایت با خود می گویید او هر چه باشد به خیریه کمک می کند. داوطلبانه به دیگران کمک کنید. افراد زیادی در جهان وجود دارند، که در حال فرو رفتن در منجلابی هستند که شما به تازگی از آن خارج شده اید و اگر دوست ندارید آنها نیز همین چیزها را تجربه کنند پس باید به آنها کمک کنید.

با کمک به بی خانمان ها یا شرکت در هر جایی که نیاز است، می توانید تفاوت های زیادی را در زندگی این افراد به وجود آورید، و علاوه بر این، تحولات عظیمی را نیز در ذهن تان ایجاد نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

چه زمانی از بلیچینگ دندان استفاده نکنید


ایمنی برای سفید کردن دندان، زنان باردار یا مادران شیرده باید سفید کردن دندان را به تعویق بیندازند. بلیچینگ دندان را نمی توان برای روکش ها و لمینت های سرامیکی یا ونیرهای کامپوزیت استفاده کرد. بنابراین، اگر رنگ دندان‌های اطراف آن‌ها را تغییر دهید، ممکن است یک لبخند نامتناسب ظاهر شود و در نتیجه پرکردگی‌ها و روکش‌های قدیمی باید تعویض شوند.

از دندان های حساس محافظت کنید
دندان های شما ممکن است برای مدتی بعد از سفید کردن حساس باشند، اما این حساسیت معمولا کوتاه مدت است. اگر دندان ها و لثه های شما سالم باشند، ممکن است مشکلات کمتری را تجربه کنید. اگر حساسیت شما را آزار می دهد، درمان را متوقف کرده و با دندانپزشک خود مشورت کنید.

اگر قالب های پر از ژل که مانند محافظ دهان روی دندان قرار می گیرند مناسب نباشند به لثه آسیب می رسانند. اگر با این مشکلات مواجه شده اید، بهتر است از مصرف این محصول صرف نظر کنید.

در سفید کردن دندان زیاده روی نکنید
برای ایمن بودن، در سفید کردن دندان افراط نکنید. سفید کردن بیش از حد دندان چقدر است؟ اگر دستورالعمل های محصولات سفید کننده را به دقت رعایت کنید و به نتیجه مطلوب برسید، معمولا یک جلسه استفاده از محصولات سفید کننده در ماه کافی است. هنگامی که دندان هایتان به رنگ دلخواهتان رسید، باید حداقل دو بار در سال بلیچینگ را تکرار کنید.

 

چه عواملی باعث لکه شدن دندان می شود؟


مینای دندان با افزایش سن تغییر می کند. مانند یک تکه سفال که ترک های ریز ایجاد می کند [به مرور زمان]، لکه ها به شکاف های کوچک تبدیل می شوند.

شما باید مراقب این سه مورد باشید:
کروموژن ها - ترکیبات رنگدانه ای قوی که به مینای دندان می چسبند
تانن ها ترکیبات گیاهی هستند که باعث می شوند دندان ها راحت تر لکه دار شوند
اسیدها - اسید مینای دندان را نرم و زبر می کند و لکه شدن آن را آسان تر می کند
قهوه، چای یا هیچ کدام؟
احتمالاً فکر می کنید که دلیل اصلی تیره شدن دندان هایتان نوشیدنی های رنگی است که در صبح می نوشید. به هر حال، بیش از نیمی از مردم هر روز قهوه می نوشند. از رنگ آن می توان فهمید که غنی از کروموژن است و بسیار اسیدی است. این عوامل در قهوه به زرد شدن دندان های سفید کمک می کنند.

 

کلینیک دندانپزشکی کودکان با بیهوشی در اصفهان در سایت دکتر علی بهزادی 



:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

آیا دندان های شیری نیاز به ترمیم دارند؟


با توجه به اهمیت دندان های شیری می توان دلایل ترمیم دندان های شیری را به ترتیب زیر بیان کرد:

ترمیم دندان کودکان از گسترش عفونت جلوگیری می کند.
لبخند کودک و وضعیت دندان های او بر اعتماد به نفس او تأثیر می گذارد.
دندان های شیری الگویی برای رشد دندان های دائمی هستند. در صورت کشیده شدن و افتادن آنها به دلیل پوسیدگی، امکان رویش دندان های دائمی در محل نامناسب وجود دارد.
این دندان ها با تسهیل جویدن، نقش مهمی در تغذیه مناسب کودک دارند.
این دندان ها به کودک کمک می کند تا بهتر صحبت کند.
پوسیدگی دندان های شیری می تواند روی رشد دندان های دائمی تاثیر بگذارد.
عدم درمان به موقع پوسیدگی دندان می تواند باعث دندان درد شدید در کودکان شود و ممکن است باعث آبسه دندان شود.
واضح است که دندان درد به معنای پیشرفت شدید پوسیدگی و ورود باکتری های پوسیدگی به عاج یا حتی عصب دندان است. زیرا تا زمانی که پوسیدگی دندان در محدوده مینای دندان باشد، عملاً بدون درد است و درد زمانی شروع می شود که قسمت عاج دندان درگیر پوسیدگی شود.

 

ضربه دندان شیری را جدی بگیرید!


والدین عزیز ممکن است تاثیر آن بر روی دندان شیری کودک از چشم شما پنهان باشد. بنابراین مراقب باشید که اگر هنگام بازی یا راه رفتن از ناحیه فک و صورت کودک آسیب دید، حتما دندان های شیری کودک را چک کنید و مراقب تغییر رنگ یا جابجایی دندان های کودک باشید. گاهی اوقات شدت ضربه به دندان شیری به حدی است که ممکن است دندان بیفتد. در این موارد دندان را در شیر بگذارید و کودک را نزد دندانپزشک ببرید.

پوسیدگی دندان شیری چگونه روی دندان های دائمی تاثیر می گذارد؟
زمانی که دندان شیری پوسیده می شود و از ترمیم آن خودداری می کنیم، دندان عفونی می شود و عفونت در ریشه دندان شیری بالای سر جوانه دندان دائمی قرار می گیرد. این عفونت ماهیتی اسیدی دارد و باعث خوردگی دندان دائمی می شود، بنابراین مراقبت از دندان های شیری بسیار مهم است.

در صورت عفونت دندان شیری چه باید کرد؟
یکی از راه های کاهش عفونت دندان شیری مصرف آنتی بیوتیک است که باید زیر نظر پزشک متخصص انجام شود. در حالی که آنتی بیوتیک ها استفاده می شود، این به دندانپزشک اطفال بستگی دارد که تصمیم بگیرد که آیا دندان شیری باید کشیده شود یا عصب کشی شود.

 

کلینیک دندانپزشکی کودکان شبانه روزی اصفهان در سایت دکتر علی بهزادی 



:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

ارتودنسی در دوران بارداری


برای شروع درمان ارتودنسی ابتدا باید از دندان های بیمار عکس رادیولوژیکی گرفته شود. اما انجام رادیولوژی برای زنان باردار مشکل است. اشعه ایکس در رادیولوژی تولید می شود که به جنین آسیب می رساند. در نتیجه برای شروع درمان ارتودنسی اگر باردار هستید بهتر است آن را تا سال آینده به تعویق بیندازید اما اگر در میانه راه هستید یا مراحل اولیه درمان ارتودنسی را پشت سر گذاشته اید کافی است به خود اطلاع دهید. ارتودنتیست در مورد بارداری شما تا مراقبت های لازم را از شما انجام دهند.

مشکلات التهاب لثه و لثه
با توجه به اینکه زنان باردار در دوران بارداری ترشح هورمون های استروژن و پروژسترون را در بدن خود افزایش داده اند. ممکن است در حین جراحی ارتودنسی در دوران بارداری، به دلیل نوسانات هورمونی، لثه های آنها به پلاک و پلاک ارتودنسی واکنش نشان دهد و بیشتر ملتهب و خونریزی کند، البته وجود براکت های ارتودنسی به تنهایی دلیل التهاب لثه نیست. اما عواملی مانند بارداری و بهداشت نامناسب دندان در این دوران می توانند با هم در ایجاد التهاب حاد لثه موثر بوده و حتی منجر به پیشرفت بیماری های پریودنتال و ایجاد التهاب لثه و پریودنتیت شوند.

سایر درمان های دندانپزشکی ضروری را انجام دهید
در طول دوره ارتودنسی در دوران بارداری، ممکن است نیاز به کشیدن دندان باشد. این کار با نظر متخصص ارتودنسی انجام می شود و بنابراین با وجود براکت های ارتودنسی و وضعیت باردار بودن بیمار این کار مجاز نیست و یا در صورت پوسیدگی دندان در طول دوره درمان باید ترمیم و ترمیم شود. بازسازی شده است که در دوران بارداری بیمار دشوار است.

 

سفرهای مکرر و وضعیت قرارگیری بیمار


درمان ارتودنسی در دوران بارداری نیاز به مراجعه و معاینات ماهانه توسط متخصص ارتودنسی دارد و معمولا این شرایط برای مادران باردار در ماه های آخر بارداری و تا یک سال اول پس از زایمان سخت خواهد بود. سه ماهه سوم بارداری به دلیل فشار روی جنین کمی سخت خواهد بود.

بهداشت دهان و دندان
از آنجایی که زنان باردار در این دوران بیشتر از مواد قندی استفاده می کنند، دندان هایشان بیشتر در معرض پوسیدگی قرار می گیرد. در این مدت باید بهداشت دهان و دندان را بیش از پیش رعایت کنند تا از پوسیدگی دندان جلوگیری شود. همچنین باید توجه داشت که در دوران بارداری محیط دهان نسبت به قبل اسیدی تر می شود و در نتیجه دندان ها بیشتر در معرض پوسیدگی قرار می گیرند.

با وجود تمام مشکلاتی که در این قسمت به آن اشاره کردیم، اگر خانمی در حین درمان ارتودنسی (ارتودنسی در دوران بارداری) باردار شود، اصلا نباید نگران باشد.

 

دندانپزشکی اطفال در اصفهان 



:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

تشخیص پوسیدگی دندان و علل آن


هنگامی که دندان ها با مواد غذایی به خصوص قند تماس پیدا می کنند، پس از چهار تا پنج دقیقه لایه ای به نام پلاک میکروبی روی دندان ها تشکیل می شود. این زمانی است که فرآیند پوسیدگی دندان شروع می شود. پوسیدگی دندان زمانی اتفاق می افتد که مواد حاوی کلسیم دندان در اسیدهای تولید شده توسط باکتری در پلاک میکروبی که به سطح دندان می چسبد حل می شود.

در واقع پوسیدگی دندان، تخریب بافت سخت دندان است. زمانی که بیماری در اثر فعالیت میکروبی ایجاد شود، به آن بیماری عفونی می گویند. و اگر بیماری از جایی به جای دیگر منتقل شود به آن بیماری عفونی می گویند. با تعریف پوسیدگی دندان می دانیم که پوسیدگی دندان می تواند از دندانی به دندان دیگر سرایت کند پس باید بیشتر از قبل مراقب پوسیدگی دندان باشیم.

به زبان ساده، پوسیدگی دندان به چهار عامل اصلی بستگی دارد که عبارتند از:

1- از غذاهای شیرین استفاده کنید

2- میکروارگانیسم ها

3- مقاومت دندان

4- زمان تشکیل پلاک و شروع فرآیند پوسیدگی

 

تشخیص پوسیدگی دندان


در مراحل اولیه پوسیدگی دندان و زمانی که برای اولین بار ایجاد می شود، اکثر افراد هیچ درد و ناراحتی را تجربه نمی کنند و بنابراین متوجه پوسیدگی دندان نمی شوند. در این قسمت در مورد علائم پوسیدگی دندان صحبت می کنیم، اگر این دندان های مشکل دار را در دندان های خود پیدا کردید به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا دندانپزشک وضعیت دندان های شما را بررسی کند و در صورت بروز مشکلات آن را درمان کند.

1- تورم لثه

2. لکه های روی دندان را مشاهده کنید

3. خونریزی لثه هنگام مسواک زدن

4. درد دندان هنگام غذا خوردن

5- طعم تلخ یا بوی بد دهان

6. حساسیت دندان ها به گرما و سرما

7- دندان درد مداوم

 

جای پوسیده

اکنون که ماهیت پوسیدگی دندان و نحوه تشخیص آن را فهمیدید، بهتر است بدانید از کجا می آید تا بتوانید در محافظت از آن در برابر پوسیدگی دندان و همچنین روش هایی که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد، دقت بیشتری داشته باشید.

پوسیدگی تمام سطوح دندان را به یک اندازه تحت تاثیر قرار نمی دهد. برعکس، برخی از سطوح دندان به دلیل شرایط خاص خود بیشتر در معرض پوسیدگی هستند.

این سطوح عبارتند از:

سطح جونده دارای شیارهایی است: سطح جویدنی دندان های آسیاب دارای شیارهای باریک و عمیق است که محیط مناسبی را برای بقا و رشد میکروارگانیسم ها فراهم می کند و پوسیدگی دندان از اینجا شروع می شود.
سطوح بین دندانی: از آنجایی که موهای مسواک نمی توانند نفوذ کنند، این ناحیه را نمی توان تمیز کرد و بنابراین یکی از مناطق مستعد پوسیدگی دندان و بیماری لثه محسوب می شود.
حلقه ها یا ناحیه ای که لثه ها به دندان ها متصل می شوند: تجمع میکروارگانیسم ها در این ناحیه اغلب منجر به بیماری لثه می شود.

دندانپزشکی کودکان در اصفهان 



:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 آبان 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

در این درس، ابتدا به تعریف اعتماد به نفس می‌پردازیم و سپس به تفاوت اعتماد به نفس و عزت نفس اشاره می‌کنیم.

تعریف اعتماد به نفس چیست؟

رسم است که تعریف‌ها را با مرور دیکشنری وبستر آغاز می‌کنند. دیکشنری وبستر در تعریف اعتماد به نفس چنین گفته است:

 

اعتماد به نفس یا Self-Confidence به این معناست که یک نفر به توان و توانمندی‌های خودش باور و اعتماد داشته باشد.

 

این تقریباً همان معنایی است که بسیاری از ما از اعتماد به نفس در ذهن داریم.

البته این تنها تعریف اعتماد به نفس نیست. مثلاً دنیل گلمن تعریف دیگری از اعتماد به نفس ارائه کرده است (+):

 

اعتماد به نفس یعنی این‌که انسان خودش را عمیقاً ارزشمند و توانمند بداند.

 

اگر اعتماد به نفس را به سبک دنیل گلمن تعریف کنید، عملاً پذیرفته‌اید که اعتماد به نفس همان عزت نفس است. چون در درس تعریف عزت نفس، هنگام معرفی مدل دو عاملی توضیح دادیم که عزت نفس به صورت ترکیبی از دو مولفه‌ی احساس ارزشمندی و احساس توانمندی تعریف می‌شود.

اما در این‌جا به مشکلی برمی‌خوریم که در ابتدای این درس مطرح شد: اگر این دو اصطلاح دقیقاً یک چیز هستند، چرا باید دو اصطلاح متفاوت برایشان وجود داشته باشد؟

با توجه به این توضیح، ما در متمم تعریف دنیل گلمن و همفکران او را جدی نمی‌گیریم و اعتماد به نفس را بیشتر به همان سبک وبستر تعریف می‌کنیم. تعریفی که در ذهن بسیاری از ما هم، به همین شکل جا افتاده است.

چرا روانشناسان اصطلاح اعتماد به نفس را دوست ندارند؟

از کتابهای بازاری روانشناسی که بگذرید، در کتابهای علمی روانشناسی کمتر به اصطلاح اعتماد به نفس برمی‌خورید. این اصطلاح آن‌قدر کم به‌کار می‌رود که می‌توانید بگویید: «جامعه‌ی روانشناسی، اصطلاح اعتماد به نفس را چندان دوست ندارد.»

ریشه‌ی این مسئله هم در این است که اعتماد به نفس، مشخص نمی‌کند که دقیقاً چه حوزه‌ای را مد نظر دارد.

کسی از شما می‌پرسد: اعتماد به نفس شما بالاست؟ شما هم می‌گویید: بله. من اعتماد به نفس بالایی دارم.

بعد از شما می‌پرسد: پس مثلاً‌ می‌توانید با کمی تمرین، یک نقاشیِ زیبا بکشید؟ یا می‌توانید پس از آموزش دیدن، یک خلبان حرفه‌ای شوید؟

ممکن است شما اعتماد به نفس بالایی داشته باشید، اما این اعتماد به نفس در زمینه‌ی نقاشی یا خلبانی نباشد. یا مثلاً ممکن است اعتماد به نفس شما در نویسندگی بسیار بالا باشد، اما در سخنرانی چنین اعتماد به نفسی نداشته باشید.

این‌که همه‌ی موضوعات و مهارت‌ها و فعالیت‌ها را یک‌کاسه کنید و بعد درباره‌ی اعتماد به نفس بالا یا اعتماد به نفس پایین حرف بزنید، بسیار غیردقیق است.

آلبرت بندورا کسی بود که به این مسئله توجه ویژه‌ای داشت. او می‌گفت که اعتماد به نفس باید در حوزه‌های مختلف سنجیده شود. مثلاً‌ بپرسیم:

  • اعتماد به نفس تو در سخنرانی برای جمع‌های بزرگ چقدر است؟
  • اعتماد به نفس تو برای نوشتن یک گزارش مدیریتی چقدر است؟
  • اعتماد به نفس تو در زمینه‌ی یادگیری الکترونیکی (بدون حضور در کلاس فیزیکی) چقدر است؟

او پیشنهاد کرد به جای Self-confidence از اصطلاح Self-efficacy استفاده شود (+). هم‌چنین همه توجه داشته باشند که  self-efficacy صرفاً در یک «حوزه‌ی خاص» تعریف می‌شود (این اصطلاح را در فارسی به خود-کارآمدی ترجمه کرده‌اند).

ما نمی‌خواهیم شما را وادار کنیم به جای واژه‌ی آشنا و ساده‌ی اعتماد به نفس، از واژه‌ی نامأنوس و دشوارِ خودکارآمدی استفاده کنید. خصوصاً این‌که بحث خودکارآمدی، ریزه‌کاری‌ها و جزئیات و ظرافت‌های بسیاری دارد که باید جداگانه به آن پرداخته شود و ما در این‌جا از کنار آن‌ها عبور کرده‌ایم. اما همین‌جا با شما یک قرار می‌گذاریم:

هیچ‌وقت اصطلاح اعتماد به نفس را به صورتِ مبهم و کلی به کار نبرید. همیشه بگویید اعتماد به نفس در …

مثلاً نگویید اعتماد به نفس من بالاست. بگویید: اعتماد به نفس من در سخنرانی زیاد است.

یا این‌که نگویید اعتماد به نفس کمی دارم. بگویید اعتماد به نفس من در برخورد و تعامل با انسان‌های غریبه کم است.

تفاوت اعتماد به نفس و عزت نفس در چیست؟

با همه‌ی این توضیحات، اگر درس تعریف عزت نفس را مرور کنید، خودتان می‌توانید به سادگی به این پرسش پاسخ دهید.

اگر اعتماد به نفس را به معنای خاص آن (نزدیک به خودکارآمدی) در نظر بگیریم، با توجه به مدل دو عاملی عزت نفس، می‌توان گفت  اعتماد به نفس و باور به توانمندی‌های خود، یکی از دو مولفه‌‌ی عزت نفس است. 

اما این گزاره را حتماً با دو توضیح تکمیلی به خاطر داشته باشید.

اول این‌که اعتماد به نفس باید در حوزه‌هایی که فرد آن‌ها را ارزشمند می‌داند سنجیده شود. یعنی اگر شما دوست‌یابی را یک توانمندی ارزشمند می‌دانید، آن‌وقت، افزایش اعتماد به نفس شما در دوست‌یابی می‌تواند به افزایش عزت نفس شما کمک کند.

دومین نکته هم این‌که اعتماد به نفس فقط وقتی به عزت نفس کمک می‌کند که با مولفه‌ی دیگر، یعنی احساس ارزشمندی همراه شود.

کسی که به توانمندی‌های خود باور دارد، اما احساس ارزشمندی ندارد، این توانایی‌ها را نه در راه رشد، بلکه در راه دفاع از هویت و ارزش خود به کار می‌برد.

به تعبیر کریستوفر مراک، توانمندی‌ها در این‌جا خرج می‌شوند تا فرد خلاء ارزشمندی خود را پُر کند؛ نه این‌که به زندگی متعادل و تعامل با محیط و جامعه ادامه دهد.



:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 آبان 1402 | نظرات ()