نوشته شده توسط : خانم نویسنده

درباره مهندس محسن احمدی

 

محسن احمدی فعالیت اصلی خود را در سال 1388 با کار موبایل آغاز کرد که در ابتدا به صورت خرده فروشی و در فاصله ای کم کار خود را به عمده فروشی موبایل و سپس به واردات آن تبدیل کرد. در همین حین در کنار واردات موبایل از سال1391 فعالیت باغ سازی را آغاز کرد. رشد چشمگیر در این حرفه سبب شد که در سال 1395 فعالیت خود را در کار تلفن همراه خاتمه دهد و به صورت جدی فعالیت در زمینه باغ ویلا را گسترش دهد. شروع فعالیت وی بعد از واردات تلفن همراه در زمینه ساخت و ساز و طراحی باغ ویلا بود، اما با گذشت زمان خرید و فروش باغ ویلا هم به چرخه کاری وی اضافه شد. او پس از مدتی شرکت سپهر ویلا را ثبت کرد و به صورت رسمی به فعالیت خود ادامه داد. در حال حاضر شرکت سپهر ویلا با مدیریت مهندس احمدی با 50 پرسنل در 6 بخش مجزا در زمینه باغ‌ویلا و زیبا سازی فعالیت می‌کند. ساخت و ساز باغ ویلا، طراحی باغ ویلا، خرید و فروش باغ ویلا، مشاوره و وکالت مباحث حقوقی باغ ویلا، فروش محصولات ویلایی و فروش متریال بخش های مختلف شرکت سپهر ویلا بشمار می آید. از دیگر فعالیت های وی مشاوره و هندلینگ در کسب و کار های گوناگون است و از موارد بارز بیزینس کوچینگ می توان به کارخانه صنایع مواد شوینده شیمیایی،شرکت بازرگانی واردات تلفن همراه اشاره کرد.

 

بیش از صد و ده پروژه اجرایی باغ ویلا ، رستوران و تالار

ساخت و ساز بیش از صد و ده پروژه باغ ویلا، باغ آتلیه،رستوران ،باغ تالار، باغ رستوران، کافی شاپ و زیبا سازی اماکن خصوصی و دولتی در استان اصفهان و بکارگیری قوی ترین تیم های اجرایی در زمینه ساخت و ساز

 

بیش از چهار صد پروژه طراحی در زمینه باغ ویلا

بیش از ده سال طراحی در زمینه باغ ویلا، باغ رستوران، باغ تالار، باغ‌آتلیه، فضا سازی اماکن مختلف، روف گاردن، رستوران و کافی شاپ به سبک های مختلف و رتبه ۱ و ۲ مجله معماری در سال‌های اخیر و هچنین طراحی شهرک ویلایی تفریحی ۴۲ پلاک مرق اصفهان در سال ۱۳۹۹

 

 

راه اندازی دپارتمان املاک سپهر ویلا

دپارتمان املاک سپهر ویلا اولین و بزرگ‌ترین و مرجع ترین بانک اطلاعاتی باغ ویلا در استان اصفهان است که تخصصا در زمینه باغ ویلا فعالیت دارد. دوره ها و آموزش های فشرده و بکارگیری افراد توانمند رمز موفقیت مهندس احمدی در این حرفه بوده است و اکنون هم یکی از فعال ترین واحد های شرکت سپهر ویلا بشمار می آید
 

کارآفرین برتر در سال 1399

کار آفرین برتر کشور در سال 1399 در سال 1399 در جمع کار آفرینان برتر کشور مهندس احمدی جز کارآفرینان برتر کشور شناخته و موفق به دریافت لوح زرین شد



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 9 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

دلائل ایجاد غبغب

معمولاً 3 دلیل برای ظاهر غبغاب وجود دارد:

1- افسردگی ارثی

2- افزایش سن، شل شدن پوست گردن و عضلات آن

3- چاقی مفرط که ممکن است در برخی موارد حتی پس از کاهش وزن نیز از بین نرود و به آن چربی مقاوم می گویند.

 

مشکلاتی که غبغب ایجاد می کند

همه مردم می خواهند همیشه زیبا باشند یا زیبایی از دست رفته خود را بازیابند. اکثر افرادی که با این مشکل مواجه هستند، مخصوصا خانم ها، داشتن یک دست و پا بزرگ در واقع مانند یک کابوس است که هر روز تکرار می شود. راه های زیادی برای درمان آن وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

 

راه های رفع غبغب

برای رفع این مشکل می توانید از دو روش جراحی و غیرجراحی استفاده کنید. راه حل این مشکل اغلب در دسترس است، به خصوص روش های غیر جراحی که در بسیاری از مراکز ارائه می شود. متأسفانه در برخی موارد از این روش ها به دلیل عدم دانش یا تجربه کافی عوارضی ایجاد می شود. ما به شما توصیه می کنیم تا زمانی که با پزشک خود ملاقات نکرده اید و با آن مشورت نکرده اید، تصمیم خود را نهایی نکنید.

 

عمل جراحی چگونه انجام می شود؟

از آنجایی که پف معمولاً در اثر انتقال چربی از قسمت های مختلف صورت و فک ایجاد می شود، بنابراین هدف اصلی از عمل تخلیه چربی اضافی در این ناحیه است.

اگر چین و چروک ناشی از سستی و پیری چین و چروک است. جراح لیفت گردن و لیفت پوست را همزمان پیشنهاد می کند و انجام این دو عمل با هم ظاهر فرد را به کلی تغییر می دهد و فرد بسیار زیباتر از قبل می شود. علاوه بر این، کسانی که اضافه وزن دارند نیز توصیه می شود از شر چاقی خلاص شوند. در حین عمل از بیهوشی استفاده نمی شود و نیازی به تجربه عوارض جانبی بیهوشی عمومی نیست. سپس پزشک تصمیم می گیرد از چه تکنیکی استفاده کند و با ایجاد چندین برش در ناحیه زیر چانه و زیر فک، عمل را انجام دهد.

جراحی رفع غبغب در اصفهان در سایت دکتر میلاد اعتمادی 



:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

روند جراحی فک چگونه است؟

به طور کلی جراحی فک یک عمل طولانی و پیچیده است و جراح باید دانش و تجربه کامل در اصلاح فک، دهان و دندان داشته باشد. جراح باید عملکرد دهان و دندان را به دقت بررسی کند تا درست باشد. در صورت عدم توجه به این موارد، بیمار پس از عمل در عملکرد دهان و دندان خود با مشکل مواجه می شود. به طور کلی فرآیند جراحی فک با یک مشاوره و ویزیت شروع می شود که در آن دندانپزشک مراحل اولیه انجام عمل را انجام می دهد. پس از تهیه عکس ها و اسکن های رادیولوژی مورد نیاز، جراح استراتژی عمل را تعیین می کند. اگرچه جراحی فک سخت است و دوران نقاهت آنچنان سخت نیست اما ارزش گذراندن این دوران را دارد.

اول از همه، دندانپزشک با تشخیص صحیح ناهنجاری های صورت، عملکردهایی را که تحت تأثیر آن ناهنجاری ها قرار می گیرند، بررسی می کند. برای تشخیص فک ناسالم و غیر طبیعی، دندانپزشک باید اطلاعات کافی از فک و صورت سالم داشته باشد.

اگر فک و نواحی آن غیر طبیعی باشد، مشکلاتی مانند اختلالات خوردن، تنفس و تکلم ایجاد شود، دندانپزشک تمام این موارد را بررسی می کند. او عمل جراحی فک و صورت را به بیمار پیشنهاد می کند. اما چه کسانی به جراحی فک و صورت نیاز دارند؟ مشکلاتی که فرد را مجبور به انجام عمل جراحی فک و صورت می کند به شرح زیر است:

فک پایین به جلو یا عقب
انحراف فک پایین
انحراف فک بالا
لثه ها هنگام لبخند زدن بیشتر دیده می شوند
تنفس غیر ارادی از طریق دهان
مشکلات هنگام جویدن و بلعیدن غذا
سفتی شدید فک بالا
درد مزمن در فک و مفاصل آنها

 

جراحی فک به چه اختلالاتی کمک می کند؟


_یکی از مشکلاتی که برخی افراد با آن مواجه هستند، آشفتگی و عدم تطابق دندان ها به دلیل اختلالات فک بالا و پایین است. این مشکلات اغلب با انجام ارتودنسی برطرف و بهبود می یابند، اما در برخی موارد ارتودنسی به تنهایی نمی تواند بسیار مفید و موثر باشد و برای رفع این اختلالات نیاز به جراحی فک است.

جراحی فک می تواند ناهنجاری های جزئی و اساسی اسکلتی و دندانی از جمله ناهماهنگی فک و دندان ها را اصلاح و بهبود بخشد. همچنین در بهبود عملکرد مفاصل فک هنگام جویدن و صحبت کردن موثر است. از دیگر کاربردهای این جراحی می توان به نقش آن در ترمیم صورت و زیباسازی چهره افراد اشاره کرد. اما به طور کلی می توان گفت که این جراحی بیشتر جنبه درمانی دارد و برای اصلاح عملکرد فک انجام می شود.

 

جراحی فک و صورت در اصفهان در سایت دکتر میلاد اعتمادی 



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

چرا مردم عمل بینی انجام می دهند؟

جراحی بینی در اصفهان بیشتر به عنوان جراحی بینی شناخته می شود. گاهی اوقات به آن تغییر شکل بینی می گویند. در کنار بزرگ کردن سینه و لیپوساکشن، یکی از رایج ترین عمل ها در ایالات متحده است. از طریق جراحی بینی، افراد می توانند از طریق جراحی به هارمونی صورت مورد نظر خود دست یابند. همچنین می تواند انواع بیماری های صورت را درمان کند، از جمله:

پیازی، نوک بینی بزرگ یا قلاب دار است
سوراخ های بینی بزرگ یا رو به بالا
بیرون زدگی یا فرورفتگی پل بینی
بینی نامتقارن
افراد به دلایل مختلفی از جمله موارد زیر جراحی زیبایی بینی انجام می دهند:

مشکلات تنفسی - انحراف دیواره بینی باعث مشکلات تنفسی می شود. گاهی اوقات به این حالت افتادگی سوراخ بینی می گویند. باعث خروپف مزمن می شود. اگر به درستی درمان نشود، ممکن است باعث مشکلات سینوسی شود. مشکلات سینوسی بیماری های شدیدتری هستند که ناشی از انحراف دیواره بینی است زیرا باعث عفونت سینوسی می شود. از طریق جراحی بینی می توان این مشکل را به سرعت حل کرد.

حوادث - ورزشکاران اغلب در معرض خطر شکستگی هستند. از آنجایی که آنها همیشه در تماس فیزیکی نزدیک با سایر بازیکنان هستند، در معرض خطر شکستن بینی خود هستند. افراد همچنین در صورت درگیر شدن در جنگ یا تصادفات خودرو در معرض خطر آسیب بینی هستند. برخی از افراد به دلیل شکستگی بینی تحت عمل جراحی بینی قرار می گیرند. این نوع جراحی می تواند به راحتی مشکل بینی را حل کند.

اعتماد به نفس - برخی از افراد از نوع بینی که با آن متولد شده اند راضی نیستند. مواقعی وجود دارد که احساس می کنند بینی شان خیلی بزرگ است. افرادی هستند که فکر می کنند بینی شان برای صورتشان خیلی کوچک است. افراد به خصوص آنهایی که به خاطر بینی خود مورد تمسخر قرار می گیرند، برای رسیدن به اندازه و فرم دلخواه بینی خود تحت عمل جراحی زیبایی بینی قرار می گیرند. در نتیجه اعتماد به نفس آنها افزایش می یابد.

 

مزایای جراحی بینی

برخی از مزایای آن عبارتند از:

تناسب - بینی یکی از نقاط مرکزی صورت است. ممکن است مواردی وجود داشته باشد که بینی باعث عدم تناسب در صورت شود. مواردی وجود دارد که بینی برای صورت خیلی بزرگ یا خیلی کج است. جراحی بینی می تواند این عدم تناسب را اصلاح کرده و هارمونی ایجاد کند.

بهبود تنفس – جراحی بینی همچنین می تواند به بهبود بیماری های تنفسی کمک کند. می تواند مشکلات ساختاری بینی را برای حل مشکلات مربوط به جریان هوای بینی حل کند. اگر بینی به دلیل تصادف یا آسیب جسمی آسیب دیده باشد، این روش می تواند آن را برطرف کند. بینی برای بهبود بیماری های تنفسی بازسازی شده است که در نهایت منجر به خواب بهتر می شود.

اعتماد به نفس - در نهایت، جراحی زیبایی بینی می تواند بینی را متناسب با صورت کند. اعتماد به نفس او را افزایش می دهد زیرا از نتایج جراحی راضی است. این می تواند باعث تغییر مثبت در نگرش فرد نسبت به ظاهر خود شود و به او کمک کند تا اعتماد به نفس مورد نظر خود را داشته باشد.

 

اطلاعات بیشتر در سایت دکتر میلاد اعتمادی 



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

بهترین کاندید برای جراحی پلک


عموماً افراد بالای 35 سال که به دلیل عوامل محیطی و افزایش سن دچار افتادگی پوست پلک یا پف زیر چشم می شوند. آنها متقاضی جراحی زیبایی پلک هستند، البته برخی دیگر از افراد که سن کمتری دارند اما به دلیل عوامل مختلفی مانند وراثت این مشکلات را در اطراف چشم دارند نیز می توانند تحت عمل جراحی بلفاروپلاستی قرار گیرند و زیبایی چهره خود را بهبود بخشند.

جراحی زیبایی پلک چگونه انجام می شود؟
برای انجام جراحی پلک، بهترین جراح پلک ابتدا اطراف پلک را با استفاده از داروهای بی حس کننده بی حس می کند، سپس جراحی را روی پلک بالا یا پلک پایین یا هر دو پلک انجام می دهد.

جراحی زیبایی پلک بالا
در جراحی پلک بالا، جراح بر روی خطوط موجود روی پلک برشی ایجاد می کند و پس از برش پوست اضافی و برداشتن چربی آن قسمت، محل برش را بخیه می زند.

بیمار نباید نگران محل بخیه عمل پلک باشد زیرا روی خطوط پلک ایجاد می شود و قابل رویت و تشخیص نیست.

جراحی زیبایی پلک پایین
در جراحی پلک پایین برای اینکه محل برش قابل تشخیص نباشد جراح پلک برشی را در راستای مژه یا داخل پلک ایجاد می کند و چربی و پوست اضافی را برمی دارد و ناحیه برش را بخیه می زند.

باید بگوییم که مدت زمان جراحی پلک برای هر دو چشم حدود 1 تا 3 ساعت است.

 

مزایای جراحی زیبایی پلک چیست؟

 

با این روش درمانی پف و افتادگی پلک برطرف می شود.صورت آدم را زیبا می کند.هیچ جای زخم یا بریدگی روی پوست قابل مشاهده نیست.اگر بینایی فرد به دلیل افتادگی پلک کاهش یابد، بهبود می یابد.اگر سفیدی عنبیه به دلیل افتادگی پلک پایین دیده شود، با جراحی پلک قابل بهبود است.


اقدامات قبل از جراحی زیبایی پلک


قبل از انجام جراحی پلک، تقارن پلک ها، میزان افتادگی، پف چشم و ... توسط بهترین جراح پلک ارزیابی می شود.
پس از بررسی موارد فوق، بیمار باید آزمایشات تجویز شده توسط جراح را تکمیل و نتیجه را برای بررسی بیشتر به جراح زیبایی صورت نشان دهد.
بیمار باید دو هفته قبل از جراحی پلک از مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند وارفارین و آسپرین، الکل و سیگار خودداری کند.
اگر مشکلاتی مانند خشکی چشم، اختلال غده تیروئید و ... دارد باید به جراح خود اطلاع دهد.
تمام حساسیت های دارویی خود را به جراح بگویید.
بیمار باید بدون آرایش صورت برای جراحی مراجعه کند.
۸ ساعت قبل از جراحی پلک غذا نخورید و ناشتا نخورید.

 

جراحی زیبایی پلک در اصفهان در سایت دکتر میلاد اعتمادی 



:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی


جراحی زیبایی گوش در اصفهان  در افراد کم سن و سال با بیهوشی عمومی انجام می شود، اما در بزرگسالان نیز با بی حسی موضعی قابل انجام است.

به عنوان مثال راه های مختلفی برای اصلاح عیوب گوش وجود دارد

ممکن است بر روی غضروف گوش برش زده شود و قسمتی از آن برداشته شود، سپس قسمت باریک و نازکی از پوست پشت گوش برداشته شده و محل برش به کمک بخیه دوخته می شود و محل بخیه می شود. پنهان بماند و قابل مشاهده نباشد.

در روش دیگری برای برداشتن برآمدگی، غضروف لاله گوش با استفاده از نخ های مخصوص به عقب کشیده شده و در جای مناسب ثابت می شود.

لازم به ذکر است جراحی گوش بهتر است توسط جراح متخصص گوش و حلق و بینی که تجربه و مهارت کافی در زمینه جراحی گوش داشته باشد انجام شود.

 

افراد مناسب برای جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی

جراحی زیبایی گوش یک عمل کاملا منحصر به فرد است و تغییر بزرگی در ظاهر فرد ایجاد می کند. در واقع یک متخصص گوش و حلق و بینی می تواند بهترین روش جراحی را برای شما یا فرزندتان پیشنهاد دهد.جراحی زیبایی گوش برای کودکانی که:

آنها باید در سلامت کامل باشند و از عفونت های مزمن گوش درمان نشده رنج نبرند و درمان عفونت گوش برای آنها انجام شده است.
معمولاً 5 سال به بالا هستند، یعنی زمانی عمل جراحی انجام می شود که غضروف گوش کودک برای اصلاح به اندازه کافی قوی باشد.
کودک می تواند به خوبی همکاری کند و دستورات پزشک را انجام دهد.
بتواند در مورد احساسات خود صحبت کند و انگیزه روشنی برای جراحی داشته باشد.
جراحی زیبایی گوش برای نوجوانان و بزرگسالانی که:
• سلامت کامل داشته باشید و به بیماری های خاصی که مانع بهبودی می شود مبتلا نشوید.
• سیگار نکشید و از دخانیات مانند قلیان استفاده نکنید.
• افرادی که دید مثبت دارند و اهداف مشخصی برای جراحی گوش دارند.
جراحی گوش معمولاً با بخیه زدن غضروف برجسته و بیرون زده گوش انجام می شود و در نتیجه به سمت سر فرد جمع می شود. این باعث می شود که فرد احساس زیبایی و طبیعی تر کند و اعتماد به نفس فرد را افزایش دهد.

 

اتوپلاستی ترمیمی چیست؟


اتوپلاستی ترمیمی به رفع اختلالات گوش ناشی از آسیب گوش یا مادرزادی کمک می کند. در زیر به برخی از اختلالات گوش که با جراحی اتوپلاستی ترمیمی قابل رفع است اشاره می کنیم:

• گوش های گربه: لبه های گوش ها به سمت جلو جمع شده و شبیه یک گربه است.
• گوش آویزان: گوش بسیار شبیه فنجان است و انحنای گوش به سمت داخل است.
• گوش های لوله ای: گوش ها مانند طومار به سمت جلو می چرخند.
• گوش وایلدرموت: انحنای بالای گوش برعکس و به سمت سر بیمار است.
• ناهنجاری گوش: چین خوردگی غیر طبیعی گوش که می تواند باعث ایجاد لبه شود.
• ایجاد شکاف در لاله گوش: حفره ای در لاله گوش ایجاد می شود.
• گوش علامت سوال یا گوش کاسمان: گوش شبیه علامت سوال است. در واقع گوش وضعیتی است که در آن بین لاله گوش و انحنای خارجی گوش فاصله وجود دارد.
• Microtia: که در آن گوش فرد بسیار کوچک و توسعه نیافته است.
• ماکروتیا، که در آن گوش فرد بیش از حد بزرگ است.
• گوش فرورفته: قسمتی از گوش فاقد پوست و غضروف در قسمت بیرونی پشت گوش است.
• گوش پنهان: قسمت بالایی منحنی گوش در داخل سر پنهان شده است.

• گوش کاگوت: گوش فرد لاله گوش ندارد.

 

اطلاعات بیشتر در سایت دکتر میلاد اعتمادی 



:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

چربی باکال چیست؟


قبل از پرداختن به این سوال که جراحی بوکال فت در اصفهان برای چه کسانی مناسب است؟ بهتر است در مورد این روش کمی بیشتر بدانید! جراحی چربی باکال یک روش جراحی پلاستیک انتخابی برای برداشتن چربی از ناحیه تحتانی گونه است که به پایین صورت شکل باریک تری می دهد و بر استخوان گونه و خط فک تاکید می کند.

چربی باکال یک پد از بافت چربی (چربی) در گونه زیر هر استخوان گونه است. اندازه و شکل این پدها در افراد مختلف متفاوت است. چربی بیشتر در ناحیه چربی باکال می تواند ظاهری گرد بدهد.

لیپوساکشن باکال یک روش جراحی پلاستیک انتخابی برای برداشتن چربی از ناحیه تحتانی گونه است که به پایین صورت شکل باریک تری می دهد و بر استخوان گونه و خط فک تاکید می کند.

برداشتن چربی باکال می‌تواند با ایجاد تضاد سایه‌ای بین استخوان گونه و فک پایین، استخوان‌های گونه را مشخص‌تر کند و در عین حال صورت کمتر گرد و V شکل‌تر به نظر برسد. بسته به شکل صورت مورد نظر، ممکن است تمام یا مقداری از چربی باکال در طول عمل برداشته شود. پدهای چربی باکال دوباره رشد نمی کنند، بنابراین نتایج طولانی مدت هستند. با این حال، سلول های چربی دیگری در صورت وجود دارند که در صورت افزایش وزن قابل توجه، ممکن است منبسط شوند.

 

آماده سازی برای از بین بردن چربی باکال


بسیار مهم است که جراح خود را در مورد تمام شرایط سلامتی خود و تمام داروها و مکمل هایی که مصرف می کنید مطلع کنید. تیم مراقبت ما در طول مشاوره از شما در مورد این موارد می پرسند و در روز جراحی با شما تماس خواهند گرفت.

اگر سیگار می کشید، تمام تلاش خود را برای ترک سیگار انجام دهید، زیرا سیگار می تواند عوارض ناشی از جراحی صورت را به همراه داشته باشد و بر نتایج تأثیر بگذارد.

پزشک شما همچنین گزینه های بیهوشی را با شما در میان خواهد گذاشت. برداشتن چربی باکال را می توان با بیهوشی عمومی (زمانی که بیمار در خواب است) یا بی حسی موضعی (زمانی که فقط صورت بی حس است) انجام داد.

اگر بیهوشی عمومی دارید، ممکن است به شما دستور داده شود که شب قبل و روز جراحی خود چیزی نخورید یا ننوشید. برای بی حسی موضعی، معمولاً این کار ضروری نیست. اگر جراحی با بیهوشی عمومی انجام می شود، حتماً ترتیبی دهید که شخصی شما را به خانه برساند.

چه کسی کاندید مناسبی برای چربی باکال است؟
برای پاسخ به این سوال که چه کسانی برای چربی باکال مناسب هستند، باید بدانید که بیماران با صورت های لاغر و باریک بهترین کاندیدای چربی باکال نیستند، زیرا افزایش سن به طور طبیعی صورت را لاغرتر نشان می دهد.

بهترین کاندیدهای چربی باکال نسبت به ظاهر گونه های چاق خود آگاه هستند و افراد غیر سیگاری هستند.

 

اطلاعات بیشتر در سایت دکتر میاد اعتمادی 



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

روز مادر و روز زن در ایران

در دنیای امروز که اکثر محبت ها و عشق ها از ذهن افراد نشات گرفته و با حساب دو دوتا چهار تا عاشق می شوند و محبت پیدا می کنند، این مادر است که عشقش را با قلبش به طور ذاتی و فطری لمس میکند.

مادر که در تمام اقلیم ها و تمدن ها از جایگاه والایی برخوردار است. مادری که در اجتماع یک جامعه ی موفق می تواند نه تنها نقش سازنده ای در پرورش و تربیت کودک خود بلکه در پرورش و رشد فرهنگ جامعه نیز تاثیر گذار باشد؛ زیرا همان فرزند قرار است به همراه فرزندان دیگر با حضورشان آن جامعه را ساخته و رونق دهند.

در ایران نیز برای گرامی شمردن این جایگاه والا و قدر دانی از این مقام رفیع روز ولادت حضرت صدیقه ی کبری فاطمه ی زهرا (س) را به عنوان نماد یک مادر مطهر و زن فداکار “روز مادر” نام گذاری کرده اند.


روز مادر و روز زن در سال 1402 چه تاریخی دارد؟

روز مادر در ایران، ۲۰ جمادی‌الثانی زادروز دختر پیامبر اسلام، فاطمه زهرا (س) است. و به علت قمری بودن تاریخ تولد حضرت فاطمه زهرا (س ) در ایران روز مادر تاریخ هجری شمسی ثابتی ندارد و هر ساله این روز در تقویم شمسی ما در حال گردش است.


تاریخ دقیق روز مادر و روز زن سال 1402 در تقویم شمسی

تاریخ دقیق روز مادر و روز زن سال 1402 در تقویم شمسی مصادف است با:

چهارشنبه، ۱۳ دی ۱۴۰۲
۱۴۰۲/۱۰/۱۳


تاریخ دقیق روز مادر و روز زن سال 1402 در تقویم قمری 1445:

تاریخ دقیق روز مادر و روز زن سال 1402 در تقویم قمری 1445 مصادف است با:

الأربعاء‬، ٢٠ جمادي الثانيه ١٤٤٥
۱۴۴۵/۰۶/۲۰


تاریخ دقیق روز مادر و روز زن سال 1402 در تقویم میلادی 2024:

تاریخ دقیق روز مادر و روز زن سال 1402 در تقویم میلادی 2024 مصادف است با:

Wednesday, January 3, 2024
2024-01-03


روز مادر در کشورهای مختلف

روز مادر، سالی یکبار در اکثر کشورهای جهان تجلیل می شود. اما این روز مثل روز جهانی زن نیست که در همه جهان در یک روز (8 مارس) تجلیل شود، اکثر کشورها این روز را در روزهای مختلف ماه می تجلیل می کنند. کشورهای که روز مادر را در یکشنبه دوم ماه می جشن می گیرند، عبارت اند از:

امریکا، کانادا، استرالیا، نیوزیلاند، جاپان، مالیزیا، فلیپین، سنگاپور، بنگلادیش،چین، هانگ کانگ، تایوان، دنمارک، بلجیم،اتریش، سویزرلیند،جرمنی، فنلیند، نیدرلند،جمهوری چک، سلواکیا، کروشیا،ایتالیا، ترکیه، یونان، برازیل، انگولا، چلی، کولومبیا، کیوبا، ایکوادور، هاندوراس، جامایکا، مالتا، پیرو، اروبا، بهاماس، باربادوس، برمودا، بنیری، افریقای جنوبی، یوروگوا، ونزویلا و زیمبابوی.

کشورهای هنگری، لیتوانیا، پرتگال و هسپانیا در اولین یکشنبه ماه می ، فرانسه، جمهوری دومینیکن، هایتی و سویدن در آخرین یکشنبه ماه می، کوریای جنوبی و البانیا به تاریخ دهم ماه می ( روز والدین)، کشور های هند، پاکستان، سنگاپور، عمان، قطر، مکسیکو، گواتیمالا و السلوادور به تاریخ دهم ماه می، پولند به تاریخ 26 ماه می، بولیویا به تاریخ 27 ماه می، نیکاراگوا به تاریخ 30 ماه می جشن روز مادر را برپا می کنند.

روز مادر در کشور های البانیا، بلغاریا، رومانیا، بلاروسیه، اوکراین، بوسنیا و هرزه گوینا، صربستان، مونتینگرو، سلوانیا، مکدونیا و ویتنام به تاریخ هشتم مارچ که روز جهانی زن نیز می باشد، تجلیل می گردد.

روز مادر در کشور های عربی مثل بحرین، مصر، لبنان، سوریه، فلسطین، کویت، سعودی و یمن به تاریخ 21 مارس که روز اول بهار است، و در گرجستان به تاریخ 3 مارس، در اسرائیل به تاریخ 30 جنوری و در ارمنستان به تاریخ 7 آوریل، در تایلند به تاریخ 12 آگوست ( روز تولد ملکه سریکیت کیتیا کارا) و در کاستاریکا به تاریخ 15 آگوست و در ارجنتاین به تاریخ دومین یا سومین یکشنبه ماه اکتبر و در روسیه در آخرین یکشنبه ماه نوامبر و در پانامه به تاریخ 8 دسامبر و در اندونیزیا به تاریخ 22 دسامبر روز مادر تجلیل می گردد.

روز مادر درکشورهای آیرلند و بریتانیا در چهارمین یکشنبه ماه روزه عیسویان به نام ( یکشنبه مادر) و در افغانستان به تاریخ 14 جون ( 24 جوزا) طی محافل باشکوه تجلیل می شود.


چرا تاریخ روز مادر هر سال تغییر می کند؟

روز مادر در ایران، ۲۰ جمادی‌الثانی زادروز دختر پیامبر اسلام، فاطمه زهرا (س) است. و به علت قمری بودن تاریخ تولد حضرت فاطمه (س) در ایران روز مادر تاریخ هجری شمسی ثابتی ندارد و هر ساله این روز در تقویم شمسی ما در حال گردش است.

این اتفاق به این خاطر می افتد که تعداد روز های ماه قمری 354 روز است و تعداد روز های شمسی 365 روز که در سال کبیسه به 366 روز نیز تغییر پیدا می کند.

از این رو روز های ماه قمری با روز های ماه شمسی و میلادی کاملا متفاوت است و در هر سال 11 روز و یا بیشتر تغییر پیدا می کند و به موجب همین تغییرات ۲۰ جمادی‌الثانی یعنی روز مادر در هر سال شمسی و میلادی یک روز متفاوت را نشان می دهد.



:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

اینورتر با تکنولوژی بالا
شرکت فناوری پیشرفته در سال 1994 با هدف تولید درایوهای AC برای کنترل سرعت موتور در تایوان تأسیس شد.
این شرکت با بهره مندی از طراحان و کارشناسان خبره و با تکیه بر تکنولوژی روز دنیا اقدام به طراحی و تولید اینورترهای کنترل از راه دور صنعتی نمود.

اینورترهای تک به محض ورود به بازار ایران با استقبال گسترده روبرو شدند، قیمت بسیار مناسب اینورتر کنترل سرعت هایتک باعث شد.
به طوری که بسیاری از صنعتگران به این برند علاقه مند هستند و سعی می کنند به صورت آزمایشی از آن استفاده کنند و بررسی فنی انجام دهند.
خوشبختانه اینورتر HITEK پس از تست های فنی انجام شده توسط کارشناسان، نمره قبولی کیفیت را دریافت کرد و به سرعت به یک اینورتر محبوب از نظر کیفیت و قیمت تبدیل شد.

در حال حاضر اینورتر با تکنولوژی بالا در ایران با دو مدل F100 برای کنترل دور موتور با بار سبک و F300 برای تغییر دور موتور با بار سنگین موجود است.

امروزه کاربران تنها به قیمت و کیفیت بسنده نمی کنند و خدمات پس از فروش و پشتیبانی فنی یکی از مهم ترین دغدغه های صنعت گران است. خدمات پس از فروش گسترده در کنار قیمت رقابتی اینورتر HITEK و کیفیت خوب آن باعث شد تا کاربران با خیالی آسوده از این اینورتر استفاده کنند.



عملکرد درایو هایتک HITEK

استفاده از درایو کنترل از راه دور در صنعت به مدیریت انرژی و بهره وری کمک می کند، درایو با تکنولوژی بالا می تواند مصرف انرژی را کاهش دهد و هزینه های بهره وری را کاهش دهد.
همچنین با تنظیم دقیق دور موتورها می توان از آسیب دیدن تجهیزات صنعتی جلوگیری کرد و عمر مفید آنها را افزایش داد.

در طی فرآیندهای مختلف صنعتی، اینورتر کنترل از راه دور به عنوان یک راه حل مهم برای کنترل سرعت موتورها استفاده می شود.
درایو کنترل سرعت HITEK مستقیماً به موتور الکتریکی متصل می شود و در نتیجه برای کنترل دور موتور نیازی به استفاده از سایر سیستم های کنترل سرعت مکانیکی ندارید.

همچنین استفاده از درایو در برخی از صنایع از جمله صنایع نفت و گاز، معدن، فولاد، شیمیایی و خودروسازی بسیار حائز اهمیت است. در این صنایع استفاده از کنترل از راه دور باعث بهبود کیفیت محصولات تولیدی می شود.
درایوهای شرکت HITEK هم اکنون در صنایع بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند.

خرید اینورتر hitek
اگر به دنبال اینورتر با قیمت مناسب و خدمات ویژه هستید خرید اینورتر HITEK را به شما پیشنهاد می کنیم. .

یکی از مهم ترین دغدغه های صنعت گران پشتیبانی فنی و خدمات پس از فروش است. ما همواره سعی می کنیم با معرفی اینورترهای با کیفیت و ارائه مشاوره فنی و خدمات پس از فروش واقعی، خرید اینورتر با تکنولوژی بالا به عنوان یک اینورتر مورد اعتماد را به یک تجربه موفق تبدیل کنیم. 


راهنمای خرید اینورتر با تکنولوژی بالا

اطلاعات دقیق موتور الکتریکی مانند قدرت، ولتاژ، سرعت، جریان و گشتاور.
عملکرد و کاربرد موتور (به اصطلاح بار وارد شده به موتور).
محیط نصب و فاصله اینورتر پیشرفته از موتور الکتریکی.
کاربر درایو Hitek

اینورتر با تکنولوژی بالا در تمام صنایع تولیدی برای کنترل سرعت موتورهای الکتریکی AC استفاده می شود.

صنایع چوب و کاغذ
صنعت نساجی
ماشین آلات بسته بندی و پرکن
خطوط تولید مواد غذایی
ماشین آلات تولید سیم و کابل
ابزارهای ماشینی
صنایع پتروشیمی
پمپ، فن و کمپرسور

خطوط تولید خودرو

کارخانه های سیمان
کارخانه های فولاد
کارخانه های گچ و سرامیک
ماشین های برش
ماشین های خشک کن

اطلاعات بیشتر در سایت آرتا اینورتر



:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

کاربرد اینورتر هایتک 

اینورترهای هایک معمولا در انواع مختلف و با قابلیت های متفاوت تولید می شوند و در موارد مختلف برای تبدیل جریان مستقیم (DC) به جریان متناوب (AC) و سایر کاربردهای الکتریکی و الکترونیکی استفاده می شوند. کاربردهای رایج اینورترهای پیشرفته عبارتند از:

1. صنایع و کاربردهای صنعتی: اینورترهای پیشرفته در صنایع مختلف مانند خودروسازی، متالورژی، پتروشیمی، صنایع غذایی، صنایع چوب و مبلمان، کاغذسازی، تولید انرژی و بسیاری از صنایع دیگر برای کنترل موتور، پمپ، فن، کمپرسور. و سایر تجهیزات صنعتی استفاده شده. اینورترها به بهبود کارایی و کنترل دقیق تجهیزات کمک می کنند.
2. پنل های خورشیدی: در سیستم های تولید انرژی خورشیدی، از اینورترهای با تکنولوژی بالا برای تبدیل جریان DC تولید شده توسط پنل های خورشیدی به جریان AC مناسب برای استفاده در خانه ها یا شبکه برق استفاده می شود.
3. باتری و سیستم های ذخیره انرژی: از اینورترها در سیستم های ذخیره انرژی با استفاده از باتری نیز استفاده می شود. آنها به تبدیل انرژی از باتری های DC به برق AC کمک می کنند.
4. کاربردهای خانگی: برخی از مدل های کوچک اینورترهای پیشرفته به عنوان آخرین مرحله برای تبدیل جریان DC از باتری ها یا منابع دیگر به جریان AC برای مصرف در دستگاه های خانگی مانند تلویزیون، رایانه، یخچال و سایر لوازم الکتریکی استفاده می شوند.
5. خودروهای برقی: در خودروهای برقی از اینورترها نیز برای تبدیل نیروی باتری به AC برای تغذیه موتورها و تجهیزات الکترونیکی استفاده می شود.
6. کاربردهای منبع تغذیه بدون وقفه (UPS): از اینورترها در سیستم های UPS برای تامین برق پشتیبان در هنگام قطع برق استفاده می شود.
7. کاربردهای دیگر: اینورترهای با تکنولوژی بالا ممکن است در سایر کاربردهای الکتریکی و الکترونیکی مانند ابزار دقیق، سیستم‌های نظامی، سیستم‌های تست و اندازه‌گیری و غیره استفاده شوند.
به طور کلی اینورترهای پیشرفته به عنوان ابزاری مهم در کنترل و تبدیل برق در موارد مختلف استفاده می شوند و دارای ویژگی ها و توانایی های مختلفی هستند که به تنظیم و کنترل دقیق برق و تجهیزات الکتریکی کمک می کند.

مزایای اینورتر هایتک Hitek

مزایای اینورتر معمولاً به ویژگی ها و فناوری های خاص مورد استفاده در دستگاه و همچنین نیازها و کاربردهای خاصی که در آن استفاده می شود بستگی دارد. در اینجا برخی از مزایای کلی اینورترها وجود دارد که ممکن است در مورد اینورترهای پیشرفته نیز صدق کند:

1. راندمان بالا: اینورترهای با راندمان بالا به معنای تبدیل بهتر جریان DC به AC و کاهش اتلاف انرژی است که منجر به صرفه جویی در انرژی و کاهش هزینه انرژی می شود.
2. کنترل دقیق: اینورترهای پیشرفته معمولاً امکان کنترل دقیق پارامترهایی مانند فرکانس، ولتاژ و جریان را می دهند. این ویژگی به کاربران اجازه می دهد تا تنظیمات دقیق را اعمال کنند.
3. تطبیق با بار: اینورترها قابلیت تطبیق با تغییرات بار را دارند. این به معنای تنظیم خودکار برق در صورت نیاز بر اساس شرایط استفاده فعلی است.
4. کاربردهای گسترده: اینورترهای پیشرفته در صنایع مختلف و کاربردهای متعدد از جمله صنایع، خانگی، نیروگاهی و خورشیدی استفاده می شوند.
5. ایمنی و حفاظت: برخی از اینورترهای پیشرفته دارای ویژگی های ایمنی مختلفی هستند که به محافظت از تجهیزات و کاربران در برابر مشکلات احتمالی مانند افت ولتاژ، جریان اضافی و دمای بالا کمک می کند.
6. بهینه سازی قدرت: اینورترهای با تکنولوژی بالا به بهینه سازی قدرت موتورها و تجهیزات متصل به آنها کمک می کنند که منجر به کاهش مصرف انرژی و افزایش راندمان می شود.
7. نظارت و کنترل: برخی از اینورترهای با تکنولوژی بالا دارای امکانات نظارتی پیشرفته هستند که به کاربران امکان کنترل و نظارت بر عملکرد سیستم را می دهند.

آرکا اینورتر 



:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

انواع اینورتر LS

اینورترهای LS از نظر ولتاژ ورودی به سه دسته زیر تقسیم می شوند:

اینورتر تک فاز به تک فاز (ورودی تک فاز 220 ولت AC و ولتاژ خروجی تک فاز 220 ولت AC)
اینورتر تک فاز به سه فاز (ورودی تک فاز 220 ولت AC و خروجی ولتاژ سه فاز 220 ولت AC)
اینورتر سه فاز به سه فاز (ورودی سه فاز 380 ولت متناوب و خروجی ولتاژ سه فاز 380 ولت AC)
متأسفانه نوع اول درایو LS یعنی ورودی 220 ولت AC تکفاز به خروجی AC 220 ولت تک فاز در بازار ایران معرفی نشده است، اما دو نوع دیگر در مدل های مختلف اینورتر LS در بازار ایران موجود است. .

مزیت اینورترهای LS
طراحی ساده و استفاده آسان
کیفیت سخت افزار بالا و هزینه های نگهداری کمتر
تنوع در کاربرد و پاسخ به نیازهای مختلف بازار
قیمت مناسب و مقرون به صرفه بودن نسبت به سایر رقبا
زندگی طولانی
دارا بودن نمایندگی های فعال در تمامی استان های ایران
دسترسی به قطعات سخت افزاری یدکی
خدمات پس از فروش قوی و فعال در سراسر ایران
خرید اینورتر IE5 LS
درایو/اینورتر فرکانس متغیر

اینورتر کاربر پسند با ابعاد باریک و کوچک

توان خروجی در حالت ورودی تک فاز و خروجی تک فاز 220 ولت AC: از 0.1 تا 0.4 کیلو وات (در ایران موجود نیست)

توان خروجی در حالت ورودی تک فاز و خروجی سه فاز 220 ولت AC: از 0.1 تا 0.4 کیلو وات

کاربر اینورتر IE5 LS: اینورتر IE5 اغلب برای کاربردهایی که نیاز به توان کم دارند، مانند فن های کوچک، صنایع ماشین آلات با موتورهای الکتریکی کم توان، نوار نقاله های کوچک مناسب است.


خرید اینورتر ال اس در سایت آرکا اینورتر 



:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

انواع اینورتر ls


اینورترهای LS خانواده نسبتاً بزرگی دارند و بنابراین درایوهای LS به چندین مدل تقسیم می شوند. در ابتدا به بررسی دو نوع پرکاربرد این خانواده می پردازیم
درایو سری IG5A و IP5 LS
درایوهای سری IG5A LS جزو درایوهای وظیفه متوسط خانواده LS هستند و از این درایوها می توان برای کاربردهای عمومی مانند آسانسور، نوار نقاله و دستگاه های کششی استفاده کرد. از مزایای این درایو می توان به برد وسیع آن در حالت تک فاز اشاره کرد. سری ig5a LS در مدل تک فاز از 0.4 کیلو وات تا 5.5 کیلو وات ارائه می شود و به همین دلیل می توانید از این درایو برای بسیاری از کاربردهایی که برق سه فاز ندارند و می خواهند از موتور تک فاز استفاده کنند به طور مستقیم استفاده کنید. یا برق آسانسور شروع به بالابر و غیره استفاده مستقیم.

 

سری درایو IP5 ls
درایو سری IP5 LS یکی از درایوهای سنگین خانواده LS است. از این درایوها می توان برای کاربردهای سنگین مانند پمپ های صنعتی با کیلووات بالا و فن های صنعتی با کیلووات بالا استفاده کرد.
از مزایای این درایو می توان به گستردگی این درایو در حالت سه فاز و داشتن قابلیت بوستر پمپ این سری اشاره کرد. سری Ip5 LS در مدل سه فاز از 0.75 کیلووات تا 450 کیلووات ارائه می شود، بنابراین می توانید از این درایو به طور مستقیم برای بسیاری از کارخانه های صنعتی که دارای برق سه فاز هستند استفاده کنید.

 

درایو سری IC5 ls
درایو سری IC5 LS یکی از درایوهای سبک کار خانواده LS است. از این درایوها می توان برای کاربردهای سبک و کم مصرف مانند فن های کوچک و متوسط، پمپ های خانگی و متوسط، نوار نقاله های کوچک و کنترل سرعت فن استفاده کرد.
این درایو دارای ولتاژ تک فاز بوده و در توان های 0.4 کیلو وات تا 2.2 کیلو وات ارائه می شود. به همین دلیل می توان از این درایو برای بسیاری از کارخانه های صنعتی که دارای برق تک فاز و استفاده از نور هستند به طور مستقیم استفاده کرد.

 

درایو سری IS5 ls
درایو سری IS5 LS یکی از درایوهای قدیمی و سنگین خانواده LS است که حلقه بسته و دارای ولتاژ سه فاز می باشد. از این درایوها می توان برای کاربردهای سنگین استفاده کرد. در حال حاضر تولید این مدل Drive LS متوقف شده و به جای آن مدل IS7 LS تولید و ارائه شده است که در ادامه به معرفی این محصول می پردازیم.


درایو سری IS7 ls
درایوهای سری IS7 LS یکی از درایوهای سنگین خانواده LS است و از این درایوها می توان برای کاربردهای سنگین و پرقدرت مانند اکسترودرهای صنعتی، فن های صنعتی بزرگ، نوار نقاله های سنگین، ماشین آلات بسته بندی، پرس های توان بالا، بالابرهای صنعتی و ... استفاده کرد. دستگاه های CNC استفاده می شود.
از مزایای این درایو می توان به گستره وسیع این درایو در حالت سه فاز اشاره کرد. این درایو دارای ولتاژ سه فاز بوده و در ظرفیت های 0.75 کیلووات تا 375 کیلووات عرضه می شود. حلقه بسته است و به همین دلیل می توان از این درایو برای بسیاری از کارخانه های صنعتی که دارای برق سه فاز و مصارف سنگین هستند به طور مستقیم استفاده کرد.

 

خرید اینورتر ال اس در سایت آرتا اینورتر

 



:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

معرفی انواع ترانسمیتر لودسل سوها با قیمت
سیستم های کنترل وزن (لودسل ها) بر اساس نوع سیگنال خروجی به دو دسته تقسیم می شوند:
لودسل های دیجیتال که دارای مدارهای الکترونیکی داخلی هستند و وزن را پردازش کرده و در قالب آماده ارائه می کنند.
لودسل های آنالوگ که برای تامین وزن به یک پردازنده خارجی نیاز دارند.
اثرات زیست محیطی بر روی لودسل
محیطی که لودسل در آن استفاده می شود نقش تعیین کننده ای در عملکرد آن دارد.

هر ماده ای تحت تأثیر دما تغییر می کند و در پاسخ به گرما منبسط می شود و در پاسخ به سرما منقبض می شود. البته همین امر در مورد لودسل و کرنش سنج آنها نیز صدق می کند.

همچنین تغییرات دما باعث تغییر مقاومت الکتریکی هادی می شود. با این حال، سنسورهای وزن باید بدون توجه به دمای محیط، وزن صحیح را در هر نقطه از جهان اندازه گیری کنند.

برای دستیابی به این هدف، یک مکانیسم پیچیده جبران دما در هر لودسل طراحی شده است. در واقع یک سری کرنش سنج غیر فعال در لودسل ها تعبیه شده است تا اثر تغییرات دما بر روی کرنش سنج های فعال را از بین ببرد.

لودسل ها باید قادر به مقاومت در برابر اثرات مختلف باشند، به عنوان مثال یک ترازو جاده در معرض باران، خاک و گرما قرار می گیرد و لودسل های آن باید شرایط محیط باز را تحمل کند.

نحوه انتخاب لودسل
پارامترهای اساسی برای انتخاب لودسل چیست؟ دریافت مشاوره برای انتخاب مناسب ترین لودسل برای سیستم توزین در طول طراحی آن الزامی و غیر قابل انکار است.
نوع لودسل: انتخاب نوع سنسور برای سیستم توزین باید با توجه به ساختار مکانیکی سازه و بر اساس اصول تعریف شده در کاتالوگ لودسل و همچنین نحوه اعمال نیرو صورت گیرد.
تعداد سیستم توزین (لودسل): مهمترین مسئله برای یک سیستم توزین، توزیع متقارن نیرو بر روی لودسل ها است. بنابراین در حین ساخت سازه باید موقعیت های نصب سنسور وزن را کاملاً متقارن نصب کنید.
ظرفیت بارها: حداکثر ظرفیت با توجه به مجموع وزن بارگیری و وزن مرده محاسبه می شود. نتیجه کل بر تعداد سنسورهای وزن قابل نصب تقسیم می شود و با توجه به نوع سیستم توزین ضریب امنیت اضافه می شود.
حداکثر دقت مورد نیاز
جنس بدنه: جنس بدنه تاثیری بر عملکرد سنسور وزن ندارد و تنها از نظر رعایت اصول بهداشتی در محیطی مانند کارخانه های تولید مواد غذایی حائز اهمیت است. به عنوان مثال کلیه ماشین آلات و ابزار کارخانجات مواد غذایی باید ضد زنگ بوده و در اثر شستشو آثار زنگ زدگی در آنها دیده نشود لذا در این کارخانه ها از سنسورهای وزن با بدنه فولادی استفاده می شود.
تعداد و ظرفیت لودسل ها را محاسبه کنید
تعداد لودسل ها در سیستم های توزین مختلف متفاوت است. معمولاً در ترازوهای با ابعاد کوچک از یک لودسل در مرکز صفحه و در ترازوها و باسکول های با ابعاد بزرگ از 4 لودسل (6 تا 8 لودسل) به صورت متقارن در گوشه های صفحه استفاده می شود. برای توزین مخازن، سیلوها و قیف ها بسته به شکل سطح مقطع آنها معمولاً از 3 لودسل با زاویه 120 درجه یا 4 لودسل با زاویه 90 درجه استفاده می شود.

اگر از چندین لودسل برای سیستم توزین استفاده می شود، استفاده از جعبه جمع بندی توصیه می شود. این جعبه سیگنال خروجی سنسورها را جمع آوری می کند و آن را به یک سیگنال واحد تبدیل می کند تا به نمایشگر یا فرستنده وزن متصل شود. همچنین کاربر می تواند با استفاده از پتانسیومترهای تعبیه شده برای هر سنسور، لودسل ها را متعادل کند که به آن توزین ایزوله می گویند.

اطلاعات بیشتر در سایت آرتا اینورتر



:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

لودسل چیست؟
لودسل وسیله ای برای اندازه گیری وزن یا نیرو است. از جمله کاربردهای لودسل ها می توان به اندازه گیری فشار، کشش، خمش یا برش اشاره کرد. لودسل یک مبدل سیگنال قدرت به الکتریکی است. محبوب ترین لودسل استرین گیج نام دارد.

ساختار
به طور کلی لودسل ها دو بخش اصلی دارند:

گیج رشته
تغییرات مقاومت از طریق یک سیگنال الکتریکی به کنترل کننده منتقل می شود و مقدار نیرو تعیین می شود. این مقاومت ها در داخل یک پوشش مکانیکی با موادی مانند رزین قرار می گیرند.

2. پوشش مکانیکی

بدنه یا پوشش مکانیکی از آلیاژ فولاد، آلیاژ آلومینیوم یا آلیاژ فولاد ساخته شده است. وظیفه اصلی بدن محافظت از اجزای داخلی است.

هنگامی که به یک لودسل نیرو وارد می کنید، فرآیندهای زیر رخ می دهد:

در پوشش فلزی تنش (تغییر طول و مقطع) ایجاد می شود.
کشش ایجاد شده به کرنش سنج منتقل می شود.
مقدار مقاومت در استرین گیج تغییر می کند.
کنترل کننده یا نمایشگر یک سیگنال الکتریکی مربوط به تغییر مقاومت گیج رشته در ورودی خود را دریافت می کند.

طبقه بندی لودسل ها بر اساس مکانیسم عمل
لودسل ها بر اساس روش کار به چهار دسته تقسیم می شوند:

سلول های بارگذاری کرنش سنج
سلول های بارگذاری نیروی خازنی
لودسل های پیزوالکتریک
لودسل های سیم ارتعاشی

بارگذاری برنامه های سلولی
لودسل نسبت به ترازوهای مکانیکی مزایای زیادی دارد. این مزایا باعث می شود که اکثر صنایع جایگزین لودسل ها با تجهیزات توزین شوند. در ادامه تعدادی از کاربردهای لودسل را خواهید خواند.

توزین فرآیند صنعتی و تولیدی
کارخانه های صنعتی و تولیدی از لودسل برای اندازه گیری وزن مواد اولیه و محصولات نهایی خود استفاده می کنند. علاوه بر این، در طول خط تولید، آگاهی از میزان مواد برای تنظیم پارامترهای مختلف ضروری است. لودسل ها در تجهیزات صنعتی مانند قیف ها، سیلوها، مخازن، نوار نقاله ها، ماشین آلات بسته بندی و غیره کاربرد دارند.

تست و آزمایشگاه
دستگاه تست جهانی دستگاه محبوبی است که از لودسل استفاده می کند. ترازوهای آزمایشگاهی نیز از لودسل با دقت بالایی استفاده می کنند.

برای خریذ لودسل سوها به سایت آرکا اینورتر مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

دانه‌های چیا مملو از فیبر، پروتئین، اسیدهای چرب امگا ۳ و ریزمغذی‌های مختلف هستند. از طرفی قابلیت اضافه کردن به رژیم غذایی از طریق سالاد، اسموتی، ترکیب با بلغور جور دوسر یا همان اوتمیل و حتی افزودن به انواع نوشیدنی‌ها را دارند و مصرفشان آسان است.

در ادامه به خواص دانه‌های چیا برای سلامتی بیشتر می‌پردازیم. این خواص عبارتند از:

۱. سرشار از آنتی‌اکسیدان

دانه‌های چیا منبع عالی آنتی‌اکسیدان هستند. آنتی‌اکسیدان‌ها نه‌تنها از چربی‌های حساس موجود در دانه‌های چیا در برابر فاسد شدن محافظت می‌کنند، بلکه مولکول‌های فعال موسوم به رادیکال‌های آزاد را هم خنثی می‌کنند؛ مولکول‌هایی که در صورت تجمع در بدن شما می‌توانند به ترکیبات سلولی بدن آسیب برسانند. برای مثال، آسیب رادیکال‌های آزاد به پیری و بیماری‌هایی مانند سرطان منجر می‌شود.

آنتی‌اکسیدان‌های خاص موجود در دانه چیا شامل اسید کلروژنیک، کافئیک اسید، میریستین، کورستین و کامفرول است. همه این‌ها ممکن است اثرات محافظتی بر روی قلب و کبد و همچنین خواص ضد سرطانی داشته باشند. به عنوان مثال، اسید کلروژنیک می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند، درحالی‌که اسید کافئیک دارای اثرات ضد التهابی است.

۲. کمک به کاهش وزن

فیبر و پروتئین موجود در دانه چیا می‌تواند برای کسانی که سعی در کاهش وزن دارند، مفید باشد. اگرچه تحقیقات در مورد این موضوع متفاوت است، برخی از مطالعات نشان می‌دهد که خوردن فیبر ممکن است در پیشگیری از اضافه وزن و چاقی نقش داشته باشد. علاوه بر این، پروتئین موجود در دانه چیا می‌تواند به کاهش اشتها و در نتیجه کمتر غذا خوردن کمک کند.

یک مطالعه روی ۲۴ شرکت‌کننده نشان داد که خوردن ۷ تا ۱۴ گرم دانه چیا به صورت مخلوط شده با ماست برای صبحانه، باعث افزایش احساس سیری و کاهش مصرف غذا در کوتاه‌مدت، در مقایسه با خوردن ماست بدون چیا می‌شود. همچنین یک مطالعه ۶ ماهه روی ۷۷ فرد مبتلا به اضافه وزن یا چاقی و دیابت نوع ۲ که رژیم غذایی کم‌کالری مصرف می‌کردند، نشان داد که افرادی که روزانه دانه چیا مصرف می‌کردند، کاهش وزن قابل توجهی نسبت به افرادی که دارونما دریافت می‌کردند، داشتند.

در نتیجه اگر در تلاش برای کاهش وزن هستید، دانه چیا می‌تواند مکمل مفیدی برای یک رژیم غذایی متعادل و مغذی باشد.

۳. کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی

با توجه به اینکه دانه‌های چیا سرشار از فیبر و امگا ۳ هستند، مصرف آن‌ها ممکن است خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهد. مصرف ALA، اسید چرب امگا ۳ موجود در دانه چیا، با کاهش خطر بیماری‌های قلبی مرتبط است. همچنین فیبر خوراکی که عمدتاً در دانه‌های چیا یافته می‌شود، می‌تواند به کاهش کلسترول خون شما کمک کند.

برخی از مطالعات روی موش‌ها نشان داده که دانه‌های چیا می‌توانند برخی از عوامل خطرزای بیماری قلبی، از جمله سطوح بالای تری‌گلیسیرید را کاهش دهند. همچنین چند مطالعه انسانی نشان داد که مکمل‌های حاوی دانه چیا به طور قابل توجهی فشار خون را در افراد مبتلا به فشار خون بالا کاهش می‌دهد.

۴. کمک به حفظ سلامت استخوان‌ها

دانه چیا سرشار از چندین ماده مغذی است که برای سلامت استخوان‌ها مهم هستند. این چند ماده عبارتند از:

  • کلسیم
  • فسفر
  • منیزیم

بسیاری از مطالعات نشان می‌دهند که دریافت کافی این مواد مغذی در رژیم غذایی روزانه، برای حفظ تراکم مواد معدنی استخوان و در نتیجه استحکام آن، بسیار مهم است. علاوه بر این، ALA موجود در دانه‌های چیا ممکن است در سلامت استخوان‌ها نقش داشته باشد. مطالعات نشان داده‌اند که مصرف این ماده مغذی می‌تواند با افزایش تراکم مواد معدنی استخوان مرتبط باشد. بنابراین، این امکان وجود دارد که خوردن منظم دانه چیا بتواند به قوی نگه داشتن استخوان‌های شما کمک کند.

۵. کمک به کاهش سطح قند خون

مصرف دانه چیا به دلیل محتوای فیبر و سایر ترکیبات مفید آن، می‌تواند به تنظیم قند خون کمک کند. تحقیقی قدیمی در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۳ نشان می‌دهد که خوردن نان حاوی دانه‌های چیا در مقایسه با خوردن نان بدون دانه چیا، به جلوگیری از افزایش قند خون بعد از غذا در میان بزرگسالان سالم کمک می‌کند.

۶. کاهش خطر ابتلا به دیابت

ترکیبات تغذیه‌ای دانه‌های چیا، سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ غیراشباع، پروتئین و فیبر است و این دانه‌ها را به ویژه برای کمک به تثبیت سطح قند خون مناسب می‌سازد. برخی از تحقیقات نشان داده‌اند که دانه چیا ممکن است برای بیماران دارای اضافه وزن و چاقی مبتلا به دیابت نوع ۲ مفید باشد. با این حال، هیچ مدرک قطعی وجود ندارد که نشان دهد دانه چیا می‌تواند مستقیماً خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد.

 

۷. سهولت در اضافه کردن آن به رژیم غذایی روزانه

دانه‌های چیا به راحتی در رژیم غذایی روزانه شما گنجانده می‌شوند. این دانه‌ها طعم نسبتاً ملایمی دارند، بنابراین می‌توانید آن‌ها را تقریباً به هر چیزی اضافه کنید. می‌توان دانه‌های چیا را به صورت خام، خیسانده در آب میوه، یا به بلغور جو دوسر، پودینگ، اسموتی‌ها و محصولات پخته شده اضافه کنید.

با توجه به توانایی دانه‌های چیا در جذب آب و چربی، می‌توانید از آن‌ها برای غلیظ کردن انواع سس و به عنوان جایگزین تخم‌مرغ، برای مثال در سس مایونز هلندی استفاده کنید. همچنین می‌توانید آن‌ها را با آب مخلوط کرده و به ژل تبدیل کنید.

۸. کاهش التهابات

التهاب مزمن می‌تواند منجر به بیماری‌هایی مانند بیماری قلبی و سرطان شود. کافئیک اسید، یک آنتی‌اکسیدان موجود در دانه‌های چیا، می‌تواند به مبارزه با التهاب بدن کمک کند.

۹. کمک به حفظ سلامت دستگاه گوارش

یک مشت دانه چیا (معادل حدود ۲۵ گرم) تقریباً ۹ گرم فیبر را تأمین می‌کند که سهمی سالم در مصرف توصیه شده روزانه ۳۰ گرم دارد. فیبر کافی در رژیم غذایی برای سلامت دستگاه گوارش و حفظ میکروبیوم روده سالم مهم است. رژیم غذایی غنی از فیبر خطر ابتلا به تعدادی از بیماری‌ها را کاهش می‌دهد و همچنین در کاهش مرگ و میر ناشی از این بیماری‌ها تاثیر می‌گذارد.

۱۰. سرشار از امگا ۳ و امگا ۶

دانه چیا در هر وعده حاوی ۶٫۷۲ گرم اسیدهای چرب غیر اشباع چندگانه است که شامل امگا ۳ و امگا ۶ می‌شود. محققان هنوز در حال یادگیری نحوه تاثیر این اسیدهای چرب غیر اشباع بر سلامتی هستند، اما بررسی ۸۶ کارآزمایی بالینی در سال ۲۰۲۰ نشان داد که مصرف بیشتر امگا ۳ می‌تواند خطر حملات قلبی و بیماری‌های مرتبط با آن را کاهش دهد.

این ممکن است به این معنی باشد که دانه‌های چیا مکمل خوبی برای یک رژیم غذایی سالم برای قلب هستند.

عوارض مصرف دانه چیا

دانه‌های چیا در صورت استفاده بیش از حد ممکن است عوارضی را به همراه داشته باشند. اگر به خوردن فیبر زیاد عادت ندارید، ممکن است در صورت خوردن بیش از حد دانه‌های چیا در یک وعده غذایی، عوارض جانبی گوارشی مانند نفخ یا اسهال را تجربه کنید.

مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۹ اشاره می‌کند که دانه‌های چیا دارای شباهت‌های ساختاری با سایر مواد غذایی است که افراد ممکن است به آن‌ها حساسیت داشته باشند؛ مانند دانه‌های کنجد و فندق و بادام‌زمینی. برای برخی از افراد، خوردن دانه چیا ممکن است به حساسیت منجر شود. با این حال، مشخص نیست که چه تعداد از مردم تحت تأثیر این موضوع قرار دارند.



:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

برداشتن عصب فرآیندی است که با برداشتن (پالپ) دندان آسیب دیده همراه است. پالپ بافتی است که شامل اعصاب و عروق خونی است که از تاج دندان تا ریشه دندان ادامه دارد.

با وجود تصور غلط رایج، دندان شیری دارای ریشه و عصب است و این ریشه دندان است که دندان شیری را در لثه و استخوان فک نگه می دارد.

اگر دندان کودک شما به طور جدی آسیب دیده یا عفونی شده باشد، کشیدن عصب مورد نیاز است. آبسه، پوسیدگی یا ضربه پس از تصادف نیز می تواند دلایلی برای انجام عصب کشی باشد.

بدیهی است که والدین برای کاهش میزان درد یا ناراحتی کودک خود دست به هر کاری می زنند، اما پس از کشیدن عصب دندان کودک چه باید کرد؟
همچنین برای کنترل علائم بعد از عصب کشی مانند درد یا التهاب چه باید کرد؟
کودک شما ممکن است علائمی مانند درد و ناراحتی را پس از کشیدن عصب تجربه کند. خوشبختانه میزان درد در حدی است که با مصرف مسکن قابل تسکین است. توجه داشته باشید که دارو باید طبق دستور پزشک مصرف شود.

در صورت تورم و درد شدید، چرک لثه و تب باید به عفونت مشکوک بود. در چنین شرایطی تنها اقدامی که باید انجام دهید مراجعه به دندانپزشک کودکان است.

بعد از عصب کشی دندان کودکان چه مراقبت هایی باید انجام داد؟
درمان ریشه برای کودکان با درمان ریشه برای بزرگسالان متفاوت است. آنچه بزرگسالان از عصب کشی دندان تجربه می کنند، عصب کشی تاج و ریشه دندان های دائمی است. اما به دلیل وجود جوانه های دائمی دندان در زیر دندان های شیری کودکان، ریشه دندان های شیری به هیچ وجه عصب کشی نمی شود. مگر در موارد بسیار خاص، مانند زمانی که ما دچار عفونت شدید ریشه دندان شیری هستیم، شرایطی که این دندان شیری باید نگهداری شود و زمانی که جوانه جایگزین دندان شیری در دهان کودک نداریم. در این مواقع است که باید دندان شیری کودک را حتی به قیمت عصب کشی ریشه آن نگه داریم.

 

در حین عصب کشی چه اتفاقی می افتد؟
ابتدا ابزاری را در ریشه دندان کودک قرار می دهند. این ابزار پالپ دندان آسیب دیده را از بین می برد. پالپ باقی مانده کاملاً تمیز می شود. پس از برداشتن پالپ، ریشه دندان با مایع مخصوص تمیز می شود.

سپس دندان کودک را به طور موقت یا دائم می پوشانند و با روکش یا داروهای ترمیمی پر می کنند.
مراقبت از دهان پس از عصب کشی دندان کودکان
دستورالعمل های دندانپزشک اطفال را به دقت دنبال کنید.
کودک شما می تواند دندان های خود را مانند قبل مسواک بزند. رعایت بهداشت دهان و دندان بسیار مهم است و توصیه می شود کودک روزی 4 بار زیر نظر شما والدین عزیز مسواک بزند.

در مورد زمان شروع خوردن و آشامیدن غذا پس از کشیدن عصب با دندانپزشک خود مشورت کنید.
مراقب سلامت دندان های کودکان خود باشید.
لازم به ذکر است که دندان های آسیاب کودک شما باید حداقل تا سن 12 سالگی در دهان باقی بمانند تا علاوه بر تضمین سلامت دهان و دندان کودک، تغذیه مناسب و بدون درد کودک شما را تامین کنند و همچنین بتوانند رشد را هدایت کنند. از دندان های دائمی بودن

 

کلینیک دندانپزشکی کودکان شبانه روزی اصفهان در سایت دکتر علی بهزادی 



:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

عفونت دندان در کودکان
همانطور که می دانید نگهداری صحیح دندان های شیری در کودکان بسیار مهم است. زیرا این دندان ها الگوی رشد صحیحی برای رویش دندان های دائمی هستند. اما با وجود اهمیت دندان های شیری، بسیاری از خانواده ها به دلیل موقتی بودن دندان های شیری به بهداشت دهان و دندان کودک خود اهمیت نمی دهند. این موضوع یکی از عوامل اصلی بیماری های دهان و دندان در کودکان است. یکی از این بیماری ها عفونت دندان است. در این مقاله با ما همراه باشید تا با عفونت دندان در کودکان آشنا شوید.

علل عفونت دندان در کودکان
دلایل زیادی وجود دارد که باعث عفونت دندان در کودکان می شود. دو عامل مهم در خط زیر ذکر شده است:

شکستگی دندان
یکی از علل مهم عفونت دندان در کودکان شکستگی دندان است که ناشی از خوردن غذاهای سفت، ضربه، دندان قروچه و ... است. این اتفاق می افتد شکستگی دندان باعث آسیب به عصب دندان می شود که در نهایت باعث ایجاد بزاق در دهان می شود. نشت غذا و ورود باکتری به دندان و دهان. در نتیجه باعث عفونت دندان کودک می شود.

پوسیدگی دندان
کودکان با رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان دچار پوسیدگی می شوند. اگر دندان پوسیده درمان نشود، باعث می شود پوسیدگی از عاج و مینای دندان عبور کند و در نهایت به عصب دندان برسد. وقتی پوسیدگی به عصب دندان کودک می رسد در صورت عدم درمان باعث عفونت دندان در کودک می شود.

علائم عفونت دندان در کودکان
علائم عفونت دندان در کودکان با توجه به علت آن متفاوت است. مهمترین علائم در خط زیر ذکر شده است:

تب
بوی بد دهان
تورم داخل دهان
درد شدید در داخل دهان
دفع ترشحات چرکی از لثه
اگر عفونت شدید باشد، احتمال تورم خارج از دهان نیز وجود دارد. همچنین بهتر است بدانید محل قرارگیری دندان ها در فضای صورت و سر است، این نواحی دارای بافت های عصبی و عروقی زیادی هستند. بنابراین عدم پیشگیری از عفونت دندان می تواند به این بافت ها آسیب برساند.
عدم تمایل کودک به غذا خوردن

 

کلینیک دندانپزشکی کودکان با بیهوشی در اصفهان در سایت دکتر میلاد اعتمادی 



:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

چگونه با علائم احتمالی بعد از کشیدن دندان کودک برخورد کنیم؟
مانند هر روش و درمان دیگری، پس از عصب کشی به یک دوره نقاهت نیاز داریم. خوشبختانه، از آنجایی که کانال های ریشه مانند پرکردن دندان کم تهاجمی و ساده هستند، بهبودی کودک شما سریع خواهد بود. با این حال، در صورت بروز مشکل چه باید کرد؟ در ادامه با این موارد آشنا می شوید.

درد بعد از عصب کشی دندان کودک
کودک شما ممکن است پس از کشیدن عصب دچار درد یا ناراحتی شود. خوشبختانه، اکثر کودکانی که تحت تسکین درد نوروپاتیک قرار می‌گیرند، می‌توانند علائم خود را با مسکن‌های بدون نسخه که مخصوص کودکان طراحی شده‌اند، تسکین دهند. حتماً دارو را دقیقاً طبق دستور مصرف کنید. اگر در مورد بهترین داروها برای کودک خود سوالی دارید، حتما از دندانپزشک کودک خود بپرسید.

علائم عفونت بعد از عصب کشی
اگر کودک شما تب، تورم یا درد شدید را تجربه می کند، یک پاکت پر از چرک در لثه های او ایجاد شده است که همه اینها نشانه عفونت هستند. تنها راه درمان مناسب عفونت دندان مراجعه فوری به دندانپزشک کودک است.

مسواک زدن
از آنجایی که درمان ریشه نیازی به بخیه یا برش ندارد، لازم نیست هنگام مسواک زدن و نخ دندان کشیدن خیلی مراقب باشید. کودک شما می تواند مثل همیشه به مسواک زدن و نخ دندان کشیدن ادامه دهد. بهداشت دهان و دندان بسیار مهم است. کودک شما باید دو بار در روز مسواک بزند و روزانه نخ دندان بکشد تا بعد از کانال ریشه لبخند سالم تری داشته باشد.

از خوردن غذاهای گرم خودداری کنید
اجتناب از خوردن غذاهای سرد و گرم در مراقبت پس از کشیدن عصب دندان کودک بسیار مهم است. از آنجایی که عصب دندان از بین رفته است، ممکن است دندان کمی حساس شود. برای جلوگیری از دندان درد و دندان درد تا زمانی که دندان چند روز استراحت نکرده و به سرعت بهبود یابد از غذاهای سرد و گرم استفاده نکنید.

غذاهای نرم بخورید
چه بزرگسال و چه کودک، بهتر است بعد از عصب کشی از غذاهای نرم استفاده کنید. با دندانی که به تازگی کشیده شده است جو نخورید. تا زمانی که بی حسی به طور کامل از بین نرود غذا نخورید زیرا ممکن است فشار زیادی به دندان وارد کند و باعث ترک خوردن یا شکستن آن شود. به کودک خود سوپ، پوره سیب زمینی، سیر برنج، موز، کیک و هر غذایی که نیازی به جویدن ندارد، بدهید.

کیسه یخ برای کاهش درد و تورم
اگر کودک درد و تورم دارد، حتما از کیسه یخ استفاده کنید. اگر کیسه یخ در خانه ندارید، یک تکه یخ را در فریزر پلاستیکی قرار دهید و روی صورت فرزندتان بگذارید.

عصب کشی دندان کودکان چیست؟
اگر دندان شیری کودک شما پوسیدگی، عفونت یا ضربه شدید داشته باشد، احتمالاً به پالپ دندان آسیب می رساند. درد، پوسیدگی قابل مشاهده، تیره شدن مینای دندان، حساسیت، قرمزی، چرک یا جوش روی لثه می تواند از علائم آسیب یا عفونت پالپ باشد و باید فورا توسط دندانپزشک بررسی شود.

پالپ یک بافت زنده است و حاوی اعصاب و عروق خونی است. پالپ در اتاقک پالپ قرار دارد. عفونت و التهاب در پالپ دندان می تواند باعث از دست دادن زودرس دندان شود. عفونت می تواند به لثه و استخوان اطراف سرایت کند. در برخی موارد رشد دندان دائمی زیر دندان شیری آسیب دیده مختل می شود.

 

اطلاعات بیشتر دندانپزشکی اطفال در اصفهان در سایت دکتر علی بهزادی



:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

بهترین راه برای درمان عفونت دندان شیری کودکان چیست؟ چگونه از عفونت ریشه دندان های شیری کودکان جلوگیری کنیم؟ مهمترین نقش دندان های شیری الگوی رشد مناسب برای جوانه های دندان های دائمی است. بنابراین نگهداری از دندان های شیری از اهمیت بالایی برخوردار است در حالی که برخی از والدین به دلیل موقتی بودن دندان های شیری اصراری بر رعایت بهداشت دهان و دندان فرزندان خود ندارند.

عدم رعایت بهداشت دهان و دندان یکی از عوامل اصلی بسیاری از بیماری های دهان و دندان به ویژه پوسیدگی و عفونت دندان است. در این مقاله سعی داریم تا علل عفونت های دندانی را تا تشخیص و درمان بررسی کنیم، برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.


عفونت ریشه دندان اولیه
رعایت بهداشت دهان و دندان در کودکان امری اجتناب ناپذیر است. در عین حال، اکثر والدین اصراری بر رعایت بهداشت دهان و دندان توسط کودکان به دلیل موقتی بودن دندان های شیری ندارند.

لازم به ذکر است که مشکلات و آسیب های دهان و دندان کودکان نیز از همین نقطه شروع می شود. در بحث های قبل به طور مفصل به ضرورت حفظ دندان های شیری پرداختیم. با اشاره به این موضوع مهم ترین نقش دندان های شیری الگوی رشد مناسب برای دندان های دائمی است.

این الگوی رشد مناسب باعث می شود که دندان های دائمی دقیقاً در مکان مناسب رشد کنند.
گاهی اوقات شاهد پوسیدگی شدید و عمیق دندان هستیم (که ناشی از عدم رعایت بهداشت دهان و دندان نیست!)

 

پوسیدگی دندان در کودکان با توجه به علت این وضعیت متفاوت است. گاهی اوقات یک کودک تمام علائم و گاهی برخی از آنها را دارد. اما مهمترین علائم و نشانه های عفونت دندان عبارتند از:

بوی بد دهان
تب
دردهای نامشخص در داخل دهان که به قدری شدید است که کودک قادر به تشخیص دقیق منشاء درد نیست.
تورم داخل دهان
تورم خارج دهانی که به دلیل احتمال سرایت عفونت به گردن، سر و صورت می تواند بسیار خطرناک باشد. نکته بسیار مهمی که نباید فراموش کرد محل قرارگیری دندان ها در فضای سر و صورت است. لازم به ذکر است از آنجایی که این نواحی دارای بافت های عروقی و عصبی زیادی هستند، در صورت عدم پیگیری بافت های مذکور، یک عفونت ساده دندان می تواند عواقب جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.
ترشحات چرکی از لثه و...
بی میلی به خوردن
یکی دیگر از علائم عفونت دندان بی میلی کودک به غذا خوردن است. معمولا کودک بسیار بی اشتها است که باعث کاهش وزن او به تدریج می شود. البته باید توجه داشت که از آنجایی که غذا خوردن در کودکان مبتلا به عفونت حاد دندان بسیار دردناک است، کودک تمایل به خوردن دارد. ندارد.

 

اطلاعات بیشتر دندانپزشکی کودکان در اصفهان در سایت دکتر علی بهزادی 



:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

بهترین راه برای درمان عفونت دندان شیری کودکان چیست؟ چگونه از عفونت ریشه دندان های شیری کودکان جلوگیری کنیم؟ مهمترین نقش دندان های شیری الگوی رشد مناسب برای جوانه های دندان های دائمی است. بنابراین نگهداری از دندان های شیری از اهمیت بالایی برخوردار است در حالی که برخی از والدین به دلیل موقتی بودن دندان های شیری اصراری بر رعایت بهداشت دهان و دندان فرزندان خود ندارند.

عدم رعایت بهداشت دهان و دندان یکی از عوامل اصلی بسیاری از بیماری های دهان و دندان به ویژه پوسیدگی و عفونت دندان است. در این مقاله سعی داریم تا علل عفونت های دندانی را تا تشخیص و درمان بررسی کنیم، برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.


عفونت ریشه دندان اولیه
رعایت بهداشت دهان و دندان در کودکان امری اجتناب ناپذیر است. در عین حال، اکثر والدین اصراری بر رعایت بهداشت دهان و دندان توسط کودکان به دلیل موقتی بودن دندان های شیری ندارند.

لازم به ذکر است که مشکلات و آسیب های دهان و دندان کودکان نیز از همین نقطه شروع می شود. در بحث های قبل به طور مفصل به ضرورت حفظ دندان های شیری پرداختیم. با اشاره به این موضوع مهم ترین نقش دندان های شیری الگوی رشد مناسب برای دندان های دائمی است.

این الگوی رشد مناسب باعث می شود که دندان های دائمی دقیقاً در مکان مناسب رشد کنند.
گاهی اوقات شاهد پوسیدگی شدید و عمیق دندان هستیم (که ناشی از عدم رعایت بهداشت دهان و دندان نیست!)

 

پوسیدگی دندان در کودکان با توجه به علت این وضعیت متفاوت است. گاهی اوقات یک کودک تمام علائم و گاهی برخی از آنها را دارد. اما مهمترین علائم و نشانه های عفونت دندان عبارتند از:

بوی بد دهان
تب
دردهای نامشخص در داخل دهان که به قدری شدید است که کودک قادر به تشخیص دقیق منشاء درد نیست.
تورم داخل دهان
تورم خارج دهانی که به دلیل احتمال سرایت عفونت به گردن، سر و صورت می تواند بسیار خطرناک باشد. نکته بسیار مهمی که نباید فراموش کرد محل قرارگیری دندان ها در فضای سر و صورت است. لازم به ذکر است از آنجایی که این نواحی دارای بافت های عروقی و عصبی زیادی هستند، در صورت عدم پیگیری بافت های مذکور، یک عفونت ساده دندان می تواند عواقب جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.
ترشحات چرکی از لثه و...
بی میلی به خوردن
یکی دیگر از علائم عفونت دندان بی میلی کودک به غذا خوردن است. معمولا کودک بسیار بی اشتها است که باعث کاهش وزن او به تدریج می شود. البته باید توجه داشت که از آنجایی که غذا خوردن در کودکان مبتلا به عفونت حاد دندان بسیار دردناک است، کودک تمایل به خوردن دارد. ندارد.

 

اطلاعات بیشتر دندانپزشکی کودکان در اصفهان در سایت دکتر علی بهزادی 



:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

کاندیدای مناسب برای پروتز چانه


افرادی که چانه شان عقب است.
برای افرادی که چانه نوک تیز دارند.
سلامت جسمانی کاملی دارند.
افراد هیچ سابقه پزشکی ندارند.
افرادی که از تنباکو و الکل استفاده نمی کنند.


اقدامات قبل از پروتز چانه


مشاوره با جراح
پرهیز از نوشیدنی های الکلی
استفاده منظم از داروهای تجویز شده
متعادل کردن مصرف فعلی دارو
قطع مصرف ویتامین ها، مکمل ها و داروهای ضد التهابی


نحوه انجام جراحی پروتز چانه در اصفهان
عمل پروتز چانه 30 تا 45 دقیقه طول می کشد و با دو روش داخل دهانی یا خارج دهانی انجام می شود. ابتدا ناحیه مورد نظر با بی حسی موضعی بی حس می شود. قسمتی از چانه که بی حس است با برش شکافته می شود سپس پروتز قرار می گیرد.

پروتز تا زمانی که در جای خود ثابت شده و روی استخوان فک ثابت شود، لغزنده می شود. در نهایت برش با بخیه بسته می شود.

البته به غیر از استفاده از پروتز، اصلاح ظاهر اختلالات چانه را نیز می توان با کمک استئوتومی های مختلف انجام داد که در آن برش های استخوانی لازم روی استخوان چانه ایجاد می شود و استخوان در جهت مورد نظر حرکت می کند. و ثابت شده است که در این روش انواع اختلالات ظاهری چانه و نه فقط کوچکی چانه قابل اصلاح است.

 

مراقبت های بعد از عمل پروتز چانه
بعد از پروتز دو سه روز اول ورم و کبودی طبیعی است و بعد از چند روز برطرف می شود و جای نگرانی نیست.
بهتر است پس از انجام پروتز به توصیه های پزشک توجه ویژه ای داشته باشید تا سریعتر بهبود پیدا کنید.
برای کاهش تورم بعد از پروتز چانه به مدت 24 ساعت از کمپرس سرد استفاده کنید.

 

اطلاعات بیشتر در سایت دکتر میلاد اعتمادی

 



:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

روش کاشت گونه

در طی عمل کاشت گونه، برای هر گونه، یک برش کوچک در داخل دهان، نزدیک خط لثه یا داخل پلک پایین ایجاد می‌شود. از طریق این برش است که ایمپلنت وارد می شود. قبل از کاشت ایمپلنت فضایی ایجاد می شود که ایمپلنت در آن قرار می گیرد و برش با بخیه بسته می شود. بزرگ کردن گونه با بی حسی موضعی و آرام بخش در مطب جراح یا مرکز جراحی سرپایی انجام می شود و معمولاً یک تا دو ساعت طول می کشد.


بازیابی و نتایج کاشت گونه

پس از کاشت گونه، درد، تورم و بی حسی در محل برش و در گونه ها وجود دارد. آنها با مسکن های بدون نسخه کنترل می شوند. بالا بردن سر برای به حداقل رساندن تورم توصیه می شود. بیماران معمولاً می توانند ظرف یک هفته به سر کار بازگردند و معمولاً 6 هفته برای بهبودی کامل طول می کشد. نتایج جراحی کاشت گونه بلافاصله آشکار می شود. ایمپلنت ها نتایج طولانی مدتی را از یک روش واحد ارائه می دهند، برخلاف فیلرهای صورت که برای حفظ نتایج باید به طور مداوم تکرار شوند. هیچ جای زخم قابل مشاهده ای از برش های قرار داده شده در دهان وجود ندارد.

مزایای پروتز گونه

• نتیجه طبیعی. بزرگ شدن گونه
• بدون جای زخم
• با بی حسی موضعی انجام می شود.
• استفاده از این روش هیچ عارضه ای ندارد و ماندگاری بیشتری دارد.
• تزریق چربی روشی ارزانتر و دائمی است.


کاندیدای مناسب برای جراحی پروتز گونه در اصفهان

کاندیدای خوب برای ژل ها و پرکننده ها کسانی هستند که به دنبال همان نتایجی هستند که ممکن است با تزریق چربی به دست بیاورند اما روش کمتر تهاجمی را ترجیح می دهند. همچنین باید از احتمال ماندگاری کوتاهتر نسبت به سایر گزینه ها آگاه باشید. این روش برای بیماران باردار، شیرده یا مبتلا به عفونت سینوسی توصیه نمی شود.
بهترین نوع ژل بر پایه هیالورونیک اسید است، اما ژل مبتنی بر اسید هیالورونیک گران است و ماندگاری آن 8 ماه تا 2 سال است. افرادی که می خواهند ژل تزریق کنند باید ژل های مورد تایید وزارت بهداشت داشته باشند. تزریق ژل گونه برای ترمیم و اصلاح معمولاً هر 18-12 ماه یکبار تکرار می شود. برخی از بیماران درمان به موقع را انجام می دهند و در هر ویزیت مقدار کمی ژل تزریق می کنند تا از کاهش نتایج اولیه جلوگیری کنند.

 

اطلاعات بیشتر در سایت دکتر میلاد اعتمادی 



:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

کافه میدون اصفهان، با چشم‌اندازی زیبا

کافه میدون اصفهانکافه میدون، هم نوساز و مدرن است و هم سنتی و باصفا – عکاس: فراز رحیلی

بعد از گشت‌وگذار در میدان نقش جهان و یک درشکه سواری جانانه دور میدان، نوبت به خوردن یک نوشیدنی داغ یا یک شربت خنک در کافه‌ میدون اصفهان می‌رسد. فضای این کافه که جزء بهترین کافه های اصفهان به شمار می‌شود، شیک و سنتی است و چشم‌انداز زیبایی به سمت گنبدها و مناره‌های مسجد امام میدان نقش جهان دارد. در کافه میدون می‌توانید جلسات کاری و دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه را هم برگزار کنید.

منوی این کافه شامل نوشیدنی‌های گرم بر پایه قهوه اسپرسو، نوشیدنی‌های سرد بر پایه قهوه اسپرسو، نوشیدنی‌های گرم میدون، چای ایرانی و سایر اقوام و دمنوش‌های مخصوص است.

آدرس کافه میدون: اصفهان، خیابان استانداری، گذر پشت مطبخ، کافه میدون

ساعت کار: هم روزه از ساعت ۹ صبح تا ۲۳ شب

شماره تماس: ۰۳۱-۳۲۲۴۴۰۰۶ و ۰۳۱-۳۲۲۴۴۰۰۷

محدوده قیمت: گران

کافه عمارت نمکدان، یادگاری از دوره قاجار

کافه عمارت نمکدان«کافه عمارت نمکدان» از بهترین کافه های روباز و سنتی اصفهان به شمار می‌آید – عکاس: حسین صالحی

کافه عمارت نمکدان، یکی از زیباترین کافه‌های روزباز اصفهان به‌شمار می‌آید. بنای این کافه یادگاری از دوره قاجار است و شما را به گذشته‌های دور می‌برد. در این کافه می‌توانید انواع غذاهای اصیل ایرانی را در کنار پیش غذا و همراه با مخلفات فراوان نوش‌جان کنید.

نوشیدنی‌های گرم، چای و دمنوش، نوشیدنی‌های سرد بر پایه قهوه، نوشیدنی‌های سرد، نوشیدنی‌های گرم بر پایه قهوه، میلک شیک، شربت و آب‌میوه طبیعی، اسموتی، کیک و دسر هم از دیگر خوشمزه‌های این کافه سنتی روباز هستند.

آدرس کافه عمارت نمکداناصفهان، خیابان استانداری، ابتدای گذر پشت مطبخ، کافه عمارت نمکدان

ساعت کار: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ شب

شماره تماس: ۳۲۲۴۷۳۱۳-۰۳۱

محدوده قیمت: نسبتا گران

کافه و سفره‌خانه سنتی رومانس

کافه و سفره‌خانه سنتی رومانسد و به معماری زمان قاجار علاقه دارید، ما به شما، کافه و سفره‌خانه سنتی رومانس را با طاق‌های ضربی، کاشی‌های فیروزه‌ای و حیاط باصفا پیشنهاد می‌کنیم. فضای رستوران به‌قدری زیباست که افراد تا آماده شدن سفارش غذا، در جای‌جای آن عکس‌های زیبا و خاطره‌انگیزی ثبت می‌کنند. این کافه رستوران در محله جلفا واقع شده و نماد یک ساختمان قدیمی و سنتی است.

منوی کافه رمانس از تنوع بسیار بالایی برخوردار است و در آن انواع قهوه و نوشیدنی‌های گرم، نوشیدنی‌های سرد، چای، دمنوش، وافل، شیک، کیک و دسر، به همراه غذاهای ایرانی مانند انواع کباب، کوفته، کشک بادمجان، آش رشته، خوراک گردن، خوراک مرغ، میکس دریایی و ماکیان سرو می‌شود.

 آدرس کافه و سفره‌خانه سنتی رومانس: اصفهان، خیابان نظر شمالی، میدان جلفا، کافه رستوران سنتی رمانس

شماره تماس: ۱۶۲۴۰۰۹۴ ۰۳۱

ساعت فعالیت: همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۲۳ بعدازظهر

محدوده قیمت: متوسط روبه بالا

کافه شربت سرای روزگار

کافه شربت سرای روزگارحال‌‌و‌هوای معماری سنتی ایرانی و اصفهانی شربت سرای روزگار بسیار دلنشین است.

در همسایگی مسجد شیخ لطف‌الله، کافه‌ای دنج با فضایی متفاوت قرار گرفته است. وقتی وارد کافه می‌شوید، طاق‌هایی طرح‌دار و دیوارهایی نقاشی شده، نظرتان را به خود جلب می‌کند. وجود یک کتابخانه کوچک هم کافه را به یک فضای فرهنگی، دلنشین‌ و جذاب‌ تبدیل کرده است. در این کافه از چای زعفران گرفته تا چای دارچین و زنجبیل سرو می‌شود و شربت‌های آن به ویژه شربت لیمو نعنا و بهارنارنج بسیار خواستنی است.

در این کافه می‌توانید صبحانه مورد علاقه خود را نوش‌جان کنید و در کنار آن بستنی، غذای فرنگی، غذای ایرانی، پاستا، سالاد، پیش غذا، کیک و دسر، افشره‌‎های طبیعی، نوشیدنی سرد، چای و دمنوش و نوشیدنی گرم سفارش دهید. رستوران معروف نقش جهان و قهوه خانه اسپادانا هم در همین سرا قرار گرفته است.

آدرس کافه شربت سرای روزگار: اصفهان، میدان نقش جهان، جنب مسجد شیخ لطف الله، سرای اسپادانا، پلاک ۳۷، کافه شربت سرای روزگار

ساعت کار: همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب

شماره تماس: ۰۳۱-۳۲۲۳۴۳۵۷

محدوده قیمت: متوسط

کافه مس و قالی، در دل بازار امام اصفهان

کافه مس و قالیدر این کافی‌شاپ امکان شستن در فضای مسقف و در حیاط مجموعه وجود دارد.

نام این کافه ما را یاد صنایع دستی اصفهان می‌اندازد و فضای سنتی و دلنشینش، حس‌وحالی متفاوت نصیب‌مان می‌کند. این کافه در تیمچه مثقالی و در یکی از راسته‌های بازار امام قرار گرفته است؛ بنابراین شما می‌توانید بعد از گشت‌وگذار در بازار امام و خرید صنایع دستی زیبای اصفهان در این کافه خستگی به در کرده و خود را مهمان یک فنجان قهوه کنید. البته از منوی کافه مس و قالی می‌توان خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های متفاوتی مانند کیک و دسر، نوشیدنی شکلات، چای، قهوه، دمنوش تک‌پایه،‌ صبحانه، دمنوش ترکیبی، موکتل، آبمیوه فصل، قهوه سرد، بستنی و گلاسه، پیش‌غذا و خوراک، شربت، اسموتی، میلک شیک، پیتزا، آب و نوشیدنی‌های گازدار و آیس‌تی سفارش دهید.

ناگفته نماند، امکان سرو در فضای باز کافه و در کنار حوض فیروزه‌ای رنگ وجود دارد. حتی می‌توانید سفارشات خود را  به‌صورت بیرون‌بر یا درب منزل با پیک تحویل بگیرید.

آدرس کافه مس و قالی: خیابان سپه (ورودی میدان نقش‌جهان)، مقابل اداره دارایی، تیمچه مثقالی، کافه مس و قالی

 شماره تماس: ۰۳۱۳۲۲۲۲۷۶۴

ساعت فعالیت: همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۲۳:۴۵ شب

محدوده قیمت: متوسط

کافه‌ رستوران خانه تاریخی موسیو آراکل

کافه‌ رستوران خانه تاریخی موسیو آراکلمعماری کافه رستوران موسیو آراکل ما را به دوران قاجار می‌برد.

حال‌وهوای این کافه ما را یاد خانه‌های تاریخی می‌اندازد. این کافه دارای درب‌های چوبی و شیشه‌های رنگی است و در وسط آن، حوضی فیروزه‌ای رنگ با درختان و باغچه‌ای پرگل دیده می‌شود. در این خانه از کوزه‌های سفالی گرفته تا سماورهای زغالی قدیمی، همگی نمایانگر اصالت ایرانی هستند. در کافه موسیو ارکل، امکان استفاده از هر دو فضای سرپوشیده و روباز وجود دارد و همین امر جذابیت آن را در بین کافه های اصفهان دوچندان کرده است.

منوی متنوع این کافه رستوران شامل انواع پیش‌غذا و سالاد، غذاهای فرنگی (پاستا، میگو، استیک)، غذاهای ایرانی (انواع کباب، ماهی، چلو گردن)، کیک، شیک، بستنی، قهوه دمی، قهوه سرد، چای و دمنوش، موکتل، شربت، اسموتی، نوشیدنی طبیعی است.

آدرس کافه‌ رستوران خانه تاریخی موسیو آراکل: اصفهان، خیابان حکیم نظامی، سنگتراش‌های غربی، کافه رستوران خانه تاریخی موسیو آراکل

 شماره تماس: ۰۳۱۳۶۲۴۳۷۱۴

ساعت کار: همه روز از ساعت ۹ صبح الی ۲۳ بعدازظهر

محدوده قیمت: نسبتا گران

چایخانه آزادگان اصفهان، موزه‌ای از عتیقه‌جات

چایخانه آزادگان اصفهانیکی از خاص‌ترین کافه های اصفهان و چایخانه‌هایی که در ایران وجود دارد چایخانه آزادگان است – عکاس: مختار گرمهی

رویای خوردن یک فنجان قهوه یا یک استکان چای داغ، میان موزه‌ای از لوازم عتیقه و قدیمی را می‌توان در چایخانه آزادگان که با عنوان چایخانه چاه حاج میرزا هم شناخته می‌شود، به‌واقعیت تبدیل کرد. چرا که در گوشه و کنار این چایخانه بی‌مانند اشیا عتیقه و بسیار زیبایی قرار گرفته است که هر یک از آن‌ها روایتگر خاطره‌ای شیرین از روزگاران قدیم است.

در این چایخانه صبحانه، ناهار و شام در کنار انواع دسر، مخلفات، عصرانه (برای فصل پاییز و زمستان)، دمنوش‌های طبیعی تک نفره، نوشیدنی، سرد نوش، میلک شیک، قهوه، گوشفیل و دوغ محلی معروف اصفهانی‌ها قابل سفارش است.

آدرس چایخانه آزادگان: اصفهان، میدان نقش جهان، بازار لوافها، کوچه چاه حج میرزا، چایخانه آزادگان

ساعت کار: همه روزه از ساعت ۷ صبح تا ۱۱ شب

شماره تماس: ۳۲۲۱۱۲۵-۰۳۱

محدوده قیمت:  نسبتا ارزان

شربت خانه فیروز، طعم گوارای شربت‌های دلچسب

شربت خانه فیروزعمارت و فضای داخلی شربت خانه فیروز حس نوستالژی و متفاوتی به گردشگران می‌دهد – عکاس: صادق سرحدی

اگر هوس خوردن شربت‌های متفاوت در بهترین کافه های اصفهان آن هم در محیطی سنتی و نوستالژی را کرده‌اید، حتما به شربت خانه فیروز واقع در خیابان تاریخی جلفای اصفهان سری بزنید. خیلی‌ها شربت‌ ‌خانه فیروز را زیباترین کافه ایران می‌دانند که البته بیراه هم نیست!

شربت‌های این کافه در تابستان حسابی می‌چسبد و گوارای وجودتان خواهد بود. بستنی‌های خوشمزه این کافه نام‌های عجیب‌وغریبی مانند حسرت‌الملوک، امین‌الضرب و … دارند و شما را برای خوردشان وسوسه می‌کنند. اگر روزی شربت خانه فیروز را انتخاب کردید، باید سرکه‌انجبین و خیار، بیدمشک و بهارنارنجش را امتحان کنید.

این کافه با گچ‌بری‌ها و شیشه‌های رنگی، میز و صندلی‌های چوبی، ظروف آنتیک رنگی، گل‌های طبیعی روی میزها و پخش موسیقی زنده سنتی از مهمانان خود پذیرایی می‌کند و مکان مناسبی برای قرارهای عاشقانه است. از دیگر خوشمزه‌های کافه فیروز می‌توان از دیزی، کشک و بادمجان، کوفته، خورشت قیمه، خورشت قورمه سبزی، املت و غیره نام برد. دسرهایی مانند ماست و خیار و دوغ و گوش‌‌فیل را هم می‌توانید در این کافه سفارش دهید.

آدرس شربت خانه فیروز: اصفهان، میدان تاریخی جلفا، عمارت شربت خانه فیروز

ساعت فعالیت: همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۲۳:۳۰ شب

 شماره تماس: ۰۳۱۳۶۲۹۵۴۶۲

محدوده قیمت: متوسط

شربت‌ خانه بهار نارنج

شربت‌ خانه بهار نارنجشربت‌ خانه فیروز اصفهان با فضایی نوستالژیک و آنتیک میعادگاهی برای هنرمندان است.

بهار نارنج نام مجموعه‌ای زیباست که در آن با فضای سنتی، دیوارهای نقاشی‌شده، شیشه‌های رنگی و سقفی با معماری منحصربه‌فرد ایرانی نظر هر گردشگری را به خود جذب می‌کند. در شربت‌ خانه بهار نارنج می‌توانید انواع قهوه‌ و نوشیدنی‌های گرم، نوشیدنی‌های سرد، آب‌میوه‌های طبیعی، شربت، بستنی، چای، دمنوش، کیک‌های خانگی و شیرینی را همراه با انواع صبحانه ایرانی، میان‌وعده و غذاهایی مانند کشک بادمجان، آش رشته و میرزا قاسمی را سفارش دهید.

آدرس شربت‌ خانه بهار نارنج: اصفهان، منطقه جلفا، خیابان حکیم نظامی، کوچه کلیسا، شربت‌خانه بهار نارنج

شماره تماس: ۳۶۲۷۵۲۶۹ ۰۳۱

ساعت فعالیت: همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۲۴ شب

محدوده قیمت: نسبتا ارزان

کافه ایرونی اصفهان

کافه ایرونی اصفهان«کافه ایرونی» یکی از بهترین کافه های اصفهان برای صبحانه به شمار می‌رود.

یکی از دیگر از بهترین کافه های اصفهان در حوالی میدان نقش جهان، کافه ایرونی است. در این کافه از فرش ایرانی گرفته تا رومیزی‌های اصیل با نقش‌ونگارهای زیبا و ایرانی، نظر هر گردشگری را به خود جلب می‌کند. دیوارهای آجری و سقف‌های گنبدی شکل فضایی متفاوت به این کافه بخشیده است. در این کافه می‌توانید قهوه، نوشیدنی سرد، کیک و دسر، هات چیپس، پنینی و غیره سفارش دهید و در کنار آن برای وعده صبحانه، رولت فرانسوی، صبحانه آمریکایی، صبحانه ایرونی، سوسیس و تخم‌مرغ، املت گوجه با سالاد، کلاب بیکن تخم‌مرغ و انواع تست را نوش‌جان کنید.

آدرس کافه ایرونی:  اصفهان، میدان نقش‌جهان، ابتدای خیابان سپه، روبه‌روی بانک تجارت، بازارچه نقش‌جهان، کافه ایرونی

 شماره تماس: ۰۳۱۳۲۲۳۷۷۳۶

ساعت کار:  همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۲۳ شب

محدوده قیمت: متوسط

کافه‌های مدرن اصفهان

اصفهان در کنار کافه‌های سنتی، مکان‌هایی مدرن با فضاهایی متفاوت دارد. شاید این مکان‌ها بیشتر برای جوان‌ترها جذاب باشد، چراکه حین سرو یک نوشیدنی یا یک غذای خوشمزه در فضایی متفاوت دور یک میز جمع می‌شوند، بازی می‌کنند، کتاب می‌خوانند و یا یک فیلم زیبا تماشا می‌کنند. در این بخش از مقاله می‌خواهیم شما را با مدرن‌ترین کافه های اصفهان بیشتر آشنا کنیم.

کافه بازی دوز، رقابتی هیجان‌انگیز در محیطی دوستانه

کافه بازی دوزدر کافه بازی دوز، بازی‌های گروهی و فکری متعددی اجرا می‌شود – عکاس: علی مقاره‌عابد

این کافه را به افرادی پیشنهاد می‌کنیم که اهل رقابت و بازی هستند، چراکه می‌توانند در محیطی بزرگ و جذاب بازی‌های گروهی مانند مافیا و بازی‌های بردگیم مانند دوز، جامائیکا، برج هیجان، مونو پولی و غیره را انجام دهند.

بخشی از کافه دوز هم به یک شعبه کافه نان اختصاص یافته است و نان‌های تازه آن در کافه بازی سرو می‌شود. منوی کافه بازی شامل انواع صبحانه، انواع قهوه، اسموتی، میلک شیک، نوشیدنی‌های سرد (لیدیز دریم، فیکا، سرندیپیتی، گارفیلد)، پنکیک، رول دارچین و کروسان است. کافه بازی دوز فروشگاهی برای خرید بازی‌‌های برد گیم نیز دارد.

آدرس کافه بازی دوز: اصفهان، مرکز خرید ارگ جهان نما، طبقه منفی یک، فاز ۳، کافه بازی دوز

شماره تماس: ۳۲۱۲۱۱۸۹ ۰۳۱

ساعت فعالیت: همه روزه از ساعت ۹ صبح  تا ۲۳ بعدازظهر

محدوده قیمت: متوسط روبه بالا

کافه سکانس، مکانی دلنشین برای تماشای فیلم

کافه سکانسدر کافه سکانس فیلم ببینید و غذایی خوشمزه نوش‌جان کنید – عکاس: کاوه نانو

در کافه سکانس هم فیلم می‌بینید و هم غذا و نوشیدنی دلخواه‌تان را نوش‌جان می‌کنید. این‌ کافه از بهترین کافه‌های روباز اصفهان با چشم‌اندازی زیبا از زاینده‌رود و سی‌‌وسه‌‌ پل به‌شمار می‌آید. منوی کافه سکانس از تنوع بالایی برخوردار است و در آن انواع قهوه‌ و نوشیدنی‌های گرم (اسپرسو، لاته، کارامل موکیاتو، هات چاکلت)، چای و دمنوش، قهوه‌های دمی (سایفون، ترک، کالیتا)، قهوه‌های سرد، کیک و دسر (چیز کیک، تیرامیسو، براونی، کروسان)، انواع ماکتیل، شیک، اسموتی و نوشیدنی‌های گازدار وجود دارد و یا در صبحگاه، انواع صبحانه (انگلیش ساید، صبحانه ایرانی، اگ برگر، پنکیک، کرپ بیکن، کرپ نوتلا، املت سنتی، املت پپرونی، وافل) را سفارش دهید.

انواع پیش غذا (نان سیر، برک، ایندین فرایز)، انواع سالاد، برگر (تندوری اسلایدر، برگر سکانس، چیکن برگر)، انواع پاستا و پیتزا را هم می‌توانید هنگام تماشای فیلم سفارش دهید. این کافه هر شب از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۳ اکران فیلم دارد، البته برای تماشای فیلم‌ها باید بلیط تهیه کنید.

آدرس کافه سکانس: اصفهان، میدان انقلاب، پردیس سینمایی ساحل، طبقه دوم، کافه سکانس

شماره تماس: ۳۲۲۰۸۲۶۸ ۰۳۱

ساعت فعالیت: همه روزه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۲۳ شب

محدوده قیمت:  متوسط روبه بالا

کافه رادیو، مکانی فارغ از روزمرگی‌ها

کافه رادیودر کافه رادیو آن‌قدر سرگرمی زیاد است که وقتی برای گوشی بازی ندارید – عکاس: یمانی

وقتی وارد کافه رادیو می‌شویم اولین چیزی که نظرمان را جلب می‌کند، این است که در دست هیچ‌کس گوشی موبایل نمی‌بینید. این‌جا استفاده از موبایل ممنوع است! بر در و دیوار کافه تابلوهایی فلزی دیده می شود و فضایی متفاوت ایجاد کرده‌اند.

در قسمت بالای آن هم کتابخانه‌ای از کتاب‌های متنوع قرار گرفته است و شما می‌توانید به جای بازی کردن با موبایل و گشتن در میان صفحات مجازی، یک کتاب زیبا بخوانید و درباره آن با دوستانتان صحبت کنید، اندکی فکر کنید، یا خلوتی دو نفره را در یک فضای فوق‌العاده صمیمی تجربه کنید.

صبحانه‌های خوشمزه انگلیسی، کلاب تخم‌مرغ، فرنچ تست، پنکیک و کروسان تخم‌مرغ بیکن در کافه رادیو فراموش‌نشدنی است.  همچنین می‌توانید از این کافه انواع قهوه‌های گرم (لاته، موکا، آفوگاتو)، قهوه‌های سرد، قهوه‌های دمی (سایفون، کمکس، فرنچ پرس)، نوشیدنی‌های سرد، اسموتی و انواع کیک را سفارش دهید و یا خود را مهمان خوردن کروسان مرغ، انواع پاستا، خوراک فیله مرغ، پنینی مرغ و ژامبون کنید.

آدرس کافه رادیو: اصفهان، خیابان استانداری، رو‌به‌روی بیمارستان خورشید، کافه رادیو

شماره تماس: ۳۲۲۳۱۳۸۸ ۰۳۱

ساعت فعالیت: همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۲۴ شب

محدوده قیمت:  متوسط روبه بالا



:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 دی 1402 | نظرات ()