جراحی بینی گوشتی
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

ویژگی های بینی گوشتی
بدون شک، درک جامع آناتومی بینی اولین قدم برای موفقیت در جراحی است. موضوع مهمی که در جراحی پلاستیک صورت مانند رینوپلاستی باید مورد توجه قرار گیرد، تفاوت های آناتومیکی قومیت های مختلف است که نیاز به استفاده از روش های متمایز دارد. با این حال، افرادی که بینی گوشتی دارند ویژگی های نسبتاً مشابهی دارند که در زیر آمده است:

 

عمل بینی گوشتی
وجود منافذ باز زیاد روی پوست بینی
پوست ضخیم
ترشح بیش از حد غدد چربی
سوراخ های بزرگ بینی نامتقارن و نوک بینی برجسته
تیغه های دایره ای و بزرگ
وجود بسیاری از غضروف های ضعیف و کوچک
موارد ذکر شده از جمله مهم ترین ویژگی های بینی گوشتی است که در عمل بینی گوشتی به آن ها توجه می شود، اما می توان گفت که ارتفاع لوب های بینی از کناره نسبت به بینی استخوانی بیشتر است. در اکثر این نوع بینی ها، نوک بینی آویزان است، گویی به سمت پایین کشیده شده است. پهنای بینی گوشتی نیز از بینی های معمولی بیشتر است و بر خلاف بینی های استخوانی، خطوط در نواحی مختلف بینی مانند پل بینی به وضوح دیده نمی شود.

اکثر افرادی که بینی های گوشتی دارند مستعد جوش و آکنه هستند و این به دلیل فعالیت غدد چربی روی پوست بینی آنهاست. برخی از آنها گوشت بینی اضافی نیز دارند. داشتن بینی گوشتی به ویژگی های قومی و ژنتیکی فرد مربوط می شود. اما گاهی اوقات ضربه یا آسیب به بینی ممکن است در نهایت باعث پهن‌تر و بزرگ‌تر شدن بینی شود.

 

نحوه انجام عمل بینی
اولین سوالی که افراد دارای بینی های گوشتی ممکن است از پزشک خود بپرسند این است که جراحی بینی گوشتی یا رینوپلاستی بینی گوشتی چیست و چگونه جراحی بینی گوشتی به تغییر چهره و زیبایی آن ها کمک می کند؟ رینوپلاستی یکی از چالش برانگیزترین عمل های جراحی پلاستیک است و عمدتا برای بهبود ظاهر و عملکرد بینی انجام می شود. در واقع جراحی پلاستیک بینی با ایجاد تغییراتی در چارچوب استخوانی و غضروفی به رفع بدشکلی، بهبود ساختار و ظاهر بینی و رفع ساختارهای غیر طبیعی حفره بینی کمک می کند.

حفره بینی از سوراخ های بینی تا بالای گلو امتداد دارد و از استخوان ها، بافت نرم و غضروف های مختلف تشکیل شده است. رینوپلاستی می تواند به بازیابی جریان هوا و عملکرد کامل حفره بینی آسیب دیده یا بیمار کمک کند. جراحی بینی استخوانی و گوشتی با استفاده از دو تکنیک اصلی جراحی بینی باز و جراحی بینی بسته انجام می شود. استفاده از هر یک از این روش ها به نظر جراح بستگی دارد. هر یک از این تکنیک ها مزایا و معایب خاص خود را دارند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

اطلاعات بیشتر جراحی بینی در اصفهان در سایت دکتر میلاد اعتمادی





:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 آذر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: