نوشته شده توسط : خانم نویسنده

انواع اینورتر ls


اینورترهای LS خانواده نسبتاً بزرگی دارند و بنابراین درایوهای LS به چندین مدل تقسیم می شوند. در ابتدا به بررسی دو نوع پرکاربرد این خانواده می پردازیم
درایو سری IG5A و IP5 LS
درایوهای سری IG5A LS جزو درایوهای وظیفه متوسط خانواده LS هستند و از این درایوها می توان برای کاربردهای عمومی مانند آسانسور، نوار نقاله و دستگاه های کششی استفاده کرد. از مزایای این درایو می توان به برد وسیع آن در حالت تک فاز اشاره کرد. سری ig5a LS در مدل تک فاز از 0.4 کیلو وات تا 5.5 کیلو وات ارائه می شود و به همین دلیل می توانید از این درایو برای بسیاری از کاربردهایی که برق سه فاز ندارند و می خواهند از موتور تک فاز استفاده کنند به طور مستقیم استفاده کنید. یا برق آسانسور شروع به بالابر و غیره استفاده مستقیم.

 

سری درایو IP5 ls
درایو سری IP5 LS یکی از درایوهای سنگین خانواده LS است. از این درایوها می توان برای کاربردهای سنگین مانند پمپ های صنعتی با کیلووات بالا و فن های صنعتی با کیلووات بالا استفاده کرد.
از مزایای این درایو می توان به گستردگی این درایو در حالت سه فاز و داشتن قابلیت بوستر پمپ این سری اشاره کرد. سری Ip5 LS در مدل سه فاز از 0.75 کیلووات تا 450 کیلووات ارائه می شود، بنابراین می توانید از این درایو به طور مستقیم برای بسیاری از کارخانه های صنعتی که دارای برق سه فاز هستند استفاده کنید.

 

درایو سری IC5 ls
درایو سری IC5 LS یکی از درایوهای سبک کار خانواده LS است. از این درایوها می توان برای کاربردهای سبک و کم مصرف مانند فن های کوچک و متوسط، پمپ های خانگی و متوسط، نوار نقاله های کوچک و کنترل سرعت فن استفاده کرد.
این درایو دارای ولتاژ تک فاز بوده و در توان های 0.4 کیلو وات تا 2.2 کیلو وات ارائه می شود. به همین دلیل می توان از این درایو برای بسیاری از کارخانه های صنعتی که دارای برق تک فاز و استفاده از نور هستند به طور مستقیم استفاده کرد.

 

درایو سری IS5 ls
درایو سری IS5 LS یکی از درایوهای قدیمی و سنگین خانواده LS است که حلقه بسته و دارای ولتاژ سه فاز می باشد. از این درایوها می توان برای کاربردهای سنگین استفاده کرد. در حال حاضر تولید این مدل Drive LS متوقف شده و به جای آن مدل IS7 LS تولید و ارائه شده است که در ادامه به معرفی این محصول می پردازیم.


درایو سری IS7 ls
درایوهای سری IS7 LS یکی از درایوهای سنگین خانواده LS است و از این درایوها می توان برای کاربردهای سنگین و پرقدرت مانند اکسترودرهای صنعتی، فن های صنعتی بزرگ، نوار نقاله های سنگین، ماشین آلات بسته بندی، پرس های توان بالا، بالابرهای صنعتی و ... استفاده کرد. دستگاه های CNC استفاده می شود.
از مزایای این درایو می توان به گستره وسیع این درایو در حالت سه فاز اشاره کرد. این درایو دارای ولتاژ سه فاز بوده و در ظرفیت های 0.75 کیلووات تا 375 کیلووات عرضه می شود. حلقه بسته است و به همین دلیل می توان از این درایو برای بسیاری از کارخانه های صنعتی که دارای برق سه فاز و مصارف سنگین هستند به طور مستقیم استفاده کرد.

 

خرید اینورتر ال اس در سایت آرتا اینورتر

 



:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

معرفی انواع ترانسمیتر لودسل سوها با قیمت
سیستم های کنترل وزن (لودسل ها) بر اساس نوع سیگنال خروجی به دو دسته تقسیم می شوند:
لودسل های دیجیتال که دارای مدارهای الکترونیکی داخلی هستند و وزن را پردازش کرده و در قالب آماده ارائه می کنند.
لودسل های آنالوگ که برای تامین وزن به یک پردازنده خارجی نیاز دارند.
اثرات زیست محیطی بر روی لودسل
محیطی که لودسل در آن استفاده می شود نقش تعیین کننده ای در عملکرد آن دارد.

هر ماده ای تحت تأثیر دما تغییر می کند و در پاسخ به گرما منبسط می شود و در پاسخ به سرما منقبض می شود. البته همین امر در مورد لودسل و کرنش سنج آنها نیز صدق می کند.

همچنین تغییرات دما باعث تغییر مقاومت الکتریکی هادی می شود. با این حال، سنسورهای وزن باید بدون توجه به دمای محیط، وزن صحیح را در هر نقطه از جهان اندازه گیری کنند.

برای دستیابی به این هدف، یک مکانیسم پیچیده جبران دما در هر لودسل طراحی شده است. در واقع یک سری کرنش سنج غیر فعال در لودسل ها تعبیه شده است تا اثر تغییرات دما بر روی کرنش سنج های فعال را از بین ببرد.

لودسل ها باید قادر به مقاومت در برابر اثرات مختلف باشند، به عنوان مثال یک ترازو جاده در معرض باران، خاک و گرما قرار می گیرد و لودسل های آن باید شرایط محیط باز را تحمل کند.

نحوه انتخاب لودسل
پارامترهای اساسی برای انتخاب لودسل چیست؟ دریافت مشاوره برای انتخاب مناسب ترین لودسل برای سیستم توزین در طول طراحی آن الزامی و غیر قابل انکار است.
نوع لودسل: انتخاب نوع سنسور برای سیستم توزین باید با توجه به ساختار مکانیکی سازه و بر اساس اصول تعریف شده در کاتالوگ لودسل و همچنین نحوه اعمال نیرو صورت گیرد.
تعداد سیستم توزین (لودسل): مهمترین مسئله برای یک سیستم توزین، توزیع متقارن نیرو بر روی لودسل ها است. بنابراین در حین ساخت سازه باید موقعیت های نصب سنسور وزن را کاملاً متقارن نصب کنید.
ظرفیت بارها: حداکثر ظرفیت با توجه به مجموع وزن بارگیری و وزن مرده محاسبه می شود. نتیجه کل بر تعداد سنسورهای وزن قابل نصب تقسیم می شود و با توجه به نوع سیستم توزین ضریب امنیت اضافه می شود.
حداکثر دقت مورد نیاز
جنس بدنه: جنس بدنه تاثیری بر عملکرد سنسور وزن ندارد و تنها از نظر رعایت اصول بهداشتی در محیطی مانند کارخانه های تولید مواد غذایی حائز اهمیت است. به عنوان مثال کلیه ماشین آلات و ابزار کارخانجات مواد غذایی باید ضد زنگ بوده و در اثر شستشو آثار زنگ زدگی در آنها دیده نشود لذا در این کارخانه ها از سنسورهای وزن با بدنه فولادی استفاده می شود.
تعداد و ظرفیت لودسل ها را محاسبه کنید
تعداد لودسل ها در سیستم های توزین مختلف متفاوت است. معمولاً در ترازوهای با ابعاد کوچک از یک لودسل در مرکز صفحه و در ترازوها و باسکول های با ابعاد بزرگ از 4 لودسل (6 تا 8 لودسل) به صورت متقارن در گوشه های صفحه استفاده می شود. برای توزین مخازن، سیلوها و قیف ها بسته به شکل سطح مقطع آنها معمولاً از 3 لودسل با زاویه 120 درجه یا 4 لودسل با زاویه 90 درجه استفاده می شود.

اگر از چندین لودسل برای سیستم توزین استفاده می شود، استفاده از جعبه جمع بندی توصیه می شود. این جعبه سیگنال خروجی سنسورها را جمع آوری می کند و آن را به یک سیگنال واحد تبدیل می کند تا به نمایشگر یا فرستنده وزن متصل شود. همچنین کاربر می تواند با استفاده از پتانسیومترهای تعبیه شده برای هر سنسور، لودسل ها را متعادل کند که به آن توزین ایزوله می گویند.

اطلاعات بیشتر در سایت آرتا اینورتر



:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

لودسل چیست؟
لودسل وسیله ای برای اندازه گیری وزن یا نیرو است. از جمله کاربردهای لودسل ها می توان به اندازه گیری فشار، کشش، خمش یا برش اشاره کرد. لودسل یک مبدل سیگنال قدرت به الکتریکی است. محبوب ترین لودسل استرین گیج نام دارد.

ساختار
به طور کلی لودسل ها دو بخش اصلی دارند:

گیج رشته
تغییرات مقاومت از طریق یک سیگنال الکتریکی به کنترل کننده منتقل می شود و مقدار نیرو تعیین می شود. این مقاومت ها در داخل یک پوشش مکانیکی با موادی مانند رزین قرار می گیرند.

2. پوشش مکانیکی

بدنه یا پوشش مکانیکی از آلیاژ فولاد، آلیاژ آلومینیوم یا آلیاژ فولاد ساخته شده است. وظیفه اصلی بدن محافظت از اجزای داخلی است.

هنگامی که به یک لودسل نیرو وارد می کنید، فرآیندهای زیر رخ می دهد:

در پوشش فلزی تنش (تغییر طول و مقطع) ایجاد می شود.
کشش ایجاد شده به کرنش سنج منتقل می شود.
مقدار مقاومت در استرین گیج تغییر می کند.
کنترل کننده یا نمایشگر یک سیگنال الکتریکی مربوط به تغییر مقاومت گیج رشته در ورودی خود را دریافت می کند.

طبقه بندی لودسل ها بر اساس مکانیسم عمل
لودسل ها بر اساس روش کار به چهار دسته تقسیم می شوند:

سلول های بارگذاری کرنش سنج
سلول های بارگذاری نیروی خازنی
لودسل های پیزوالکتریک
لودسل های سیم ارتعاشی

بارگذاری برنامه های سلولی
لودسل نسبت به ترازوهای مکانیکی مزایای زیادی دارد. این مزایا باعث می شود که اکثر صنایع جایگزین لودسل ها با تجهیزات توزین شوند. در ادامه تعدادی از کاربردهای لودسل را خواهید خواند.

توزین فرآیند صنعتی و تولیدی
کارخانه های صنعتی و تولیدی از لودسل برای اندازه گیری وزن مواد اولیه و محصولات نهایی خود استفاده می کنند. علاوه بر این، در طول خط تولید، آگاهی از میزان مواد برای تنظیم پارامترهای مختلف ضروری است. لودسل ها در تجهیزات صنعتی مانند قیف ها، سیلوها، مخازن، نوار نقاله ها، ماشین آلات بسته بندی و غیره کاربرد دارند.

تست و آزمایشگاه
دستگاه تست جهانی دستگاه محبوبی است که از لودسل استفاده می کند. ترازوهای آزمایشگاهی نیز از لودسل با دقت بالایی استفاده می کنند.

برای خریذ لودسل سوها به سایت آرکا اینورتر مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

دانه‌های چیا مملو از فیبر، پروتئین، اسیدهای چرب امگا ۳ و ریزمغذی‌های مختلف هستند. از طرفی قابلیت اضافه کردن به رژیم غذایی از طریق سالاد، اسموتی، ترکیب با بلغور جور دوسر یا همان اوتمیل و حتی افزودن به انواع نوشیدنی‌ها را دارند و مصرفشان آسان است.

در ادامه به خواص دانه‌های چیا برای سلامتی بیشتر می‌پردازیم. این خواص عبارتند از:

۱. سرشار از آنتی‌اکسیدان

دانه‌های چیا منبع عالی آنتی‌اکسیدان هستند. آنتی‌اکسیدان‌ها نه‌تنها از چربی‌های حساس موجود در دانه‌های چیا در برابر فاسد شدن محافظت می‌کنند، بلکه مولکول‌های فعال موسوم به رادیکال‌های آزاد را هم خنثی می‌کنند؛ مولکول‌هایی که در صورت تجمع در بدن شما می‌توانند به ترکیبات سلولی بدن آسیب برسانند. برای مثال، آسیب رادیکال‌های آزاد به پیری و بیماری‌هایی مانند سرطان منجر می‌شود.

آنتی‌اکسیدان‌های خاص موجود در دانه چیا شامل اسید کلروژنیک، کافئیک اسید، میریستین، کورستین و کامفرول است. همه این‌ها ممکن است اثرات محافظتی بر روی قلب و کبد و همچنین خواص ضد سرطانی داشته باشند. به عنوان مثال، اسید کلروژنیک می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند، درحالی‌که اسید کافئیک دارای اثرات ضد التهابی است.

۲. کمک به کاهش وزن

فیبر و پروتئین موجود در دانه چیا می‌تواند برای کسانی که سعی در کاهش وزن دارند، مفید باشد. اگرچه تحقیقات در مورد این موضوع متفاوت است، برخی از مطالعات نشان می‌دهد که خوردن فیبر ممکن است در پیشگیری از اضافه وزن و چاقی نقش داشته باشد. علاوه بر این، پروتئین موجود در دانه چیا می‌تواند به کاهش اشتها و در نتیجه کمتر غذا خوردن کمک کند.

یک مطالعه روی ۲۴ شرکت‌کننده نشان داد که خوردن ۷ تا ۱۴ گرم دانه چیا به صورت مخلوط شده با ماست برای صبحانه، باعث افزایش احساس سیری و کاهش مصرف غذا در کوتاه‌مدت، در مقایسه با خوردن ماست بدون چیا می‌شود. همچنین یک مطالعه ۶ ماهه روی ۷۷ فرد مبتلا به اضافه وزن یا چاقی و دیابت نوع ۲ که رژیم غذایی کم‌کالری مصرف می‌کردند، نشان داد که افرادی که روزانه دانه چیا مصرف می‌کردند، کاهش وزن قابل توجهی نسبت به افرادی که دارونما دریافت می‌کردند، داشتند.

در نتیجه اگر در تلاش برای کاهش وزن هستید، دانه چیا می‌تواند مکمل مفیدی برای یک رژیم غذایی متعادل و مغذی باشد.

۳. کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی

با توجه به اینکه دانه‌های چیا سرشار از فیبر و امگا ۳ هستند، مصرف آن‌ها ممکن است خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهد. مصرف ALA، اسید چرب امگا ۳ موجود در دانه چیا، با کاهش خطر بیماری‌های قلبی مرتبط است. همچنین فیبر خوراکی که عمدتاً در دانه‌های چیا یافته می‌شود، می‌تواند به کاهش کلسترول خون شما کمک کند.

برخی از مطالعات روی موش‌ها نشان داده که دانه‌های چیا می‌توانند برخی از عوامل خطرزای بیماری قلبی، از جمله سطوح بالای تری‌گلیسیرید را کاهش دهند. همچنین چند مطالعه انسانی نشان داد که مکمل‌های حاوی دانه چیا به طور قابل توجهی فشار خون را در افراد مبتلا به فشار خون بالا کاهش می‌دهد.

۴. کمک به حفظ سلامت استخوان‌ها

دانه چیا سرشار از چندین ماده مغذی است که برای سلامت استخوان‌ها مهم هستند. این چند ماده عبارتند از:

  • کلسیم
  • فسفر
  • منیزیم

بسیاری از مطالعات نشان می‌دهند که دریافت کافی این مواد مغذی در رژیم غذایی روزانه، برای حفظ تراکم مواد معدنی استخوان و در نتیجه استحکام آن، بسیار مهم است. علاوه بر این، ALA موجود در دانه‌های چیا ممکن است در سلامت استخوان‌ها نقش داشته باشد. مطالعات نشان داده‌اند که مصرف این ماده مغذی می‌تواند با افزایش تراکم مواد معدنی استخوان مرتبط باشد. بنابراین، این امکان وجود دارد که خوردن منظم دانه چیا بتواند به قوی نگه داشتن استخوان‌های شما کمک کند.

۵. کمک به کاهش سطح قند خون

مصرف دانه چیا به دلیل محتوای فیبر و سایر ترکیبات مفید آن، می‌تواند به تنظیم قند خون کمک کند. تحقیقی قدیمی در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۳ نشان می‌دهد که خوردن نان حاوی دانه‌های چیا در مقایسه با خوردن نان بدون دانه چیا، به جلوگیری از افزایش قند خون بعد از غذا در میان بزرگسالان سالم کمک می‌کند.

۶. کاهش خطر ابتلا به دیابت

ترکیبات تغذیه‌ای دانه‌های چیا، سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ غیراشباع، پروتئین و فیبر است و این دانه‌ها را به ویژه برای کمک به تثبیت سطح قند خون مناسب می‌سازد. برخی از تحقیقات نشان داده‌اند که دانه چیا ممکن است برای بیماران دارای اضافه وزن و چاقی مبتلا به دیابت نوع ۲ مفید باشد. با این حال، هیچ مدرک قطعی وجود ندارد که نشان دهد دانه چیا می‌تواند مستقیماً خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد.

 

۷. سهولت در اضافه کردن آن به رژیم غذایی روزانه

دانه‌های چیا به راحتی در رژیم غذایی روزانه شما گنجانده می‌شوند. این دانه‌ها طعم نسبتاً ملایمی دارند، بنابراین می‌توانید آن‌ها را تقریباً به هر چیزی اضافه کنید. می‌توان دانه‌های چیا را به صورت خام، خیسانده در آب میوه، یا به بلغور جو دوسر، پودینگ، اسموتی‌ها و محصولات پخته شده اضافه کنید.

با توجه به توانایی دانه‌های چیا در جذب آب و چربی، می‌توانید از آن‌ها برای غلیظ کردن انواع سس و به عنوان جایگزین تخم‌مرغ، برای مثال در سس مایونز هلندی استفاده کنید. همچنین می‌توانید آن‌ها را با آب مخلوط کرده و به ژل تبدیل کنید.

۸. کاهش التهابات

التهاب مزمن می‌تواند منجر به بیماری‌هایی مانند بیماری قلبی و سرطان شود. کافئیک اسید، یک آنتی‌اکسیدان موجود در دانه‌های چیا، می‌تواند به مبارزه با التهاب بدن کمک کند.

۹. کمک به حفظ سلامت دستگاه گوارش

یک مشت دانه چیا (معادل حدود ۲۵ گرم) تقریباً ۹ گرم فیبر را تأمین می‌کند که سهمی سالم در مصرف توصیه شده روزانه ۳۰ گرم دارد. فیبر کافی در رژیم غذایی برای سلامت دستگاه گوارش و حفظ میکروبیوم روده سالم مهم است. رژیم غذایی غنی از فیبر خطر ابتلا به تعدادی از بیماری‌ها را کاهش می‌دهد و همچنین در کاهش مرگ و میر ناشی از این بیماری‌ها تاثیر می‌گذارد.

۱۰. سرشار از امگا ۳ و امگا ۶

دانه چیا در هر وعده حاوی ۶٫۷۲ گرم اسیدهای چرب غیر اشباع چندگانه است که شامل امگا ۳ و امگا ۶ می‌شود. محققان هنوز در حال یادگیری نحوه تاثیر این اسیدهای چرب غیر اشباع بر سلامتی هستند، اما بررسی ۸۶ کارآزمایی بالینی در سال ۲۰۲۰ نشان داد که مصرف بیشتر امگا ۳ می‌تواند خطر حملات قلبی و بیماری‌های مرتبط با آن را کاهش دهد.

این ممکن است به این معنی باشد که دانه‌های چیا مکمل خوبی برای یک رژیم غذایی سالم برای قلب هستند.

عوارض مصرف دانه چیا

دانه‌های چیا در صورت استفاده بیش از حد ممکن است عوارضی را به همراه داشته باشند. اگر به خوردن فیبر زیاد عادت ندارید، ممکن است در صورت خوردن بیش از حد دانه‌های چیا در یک وعده غذایی، عوارض جانبی گوارشی مانند نفخ یا اسهال را تجربه کنید.

مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۹ اشاره می‌کند که دانه‌های چیا دارای شباهت‌های ساختاری با سایر مواد غذایی است که افراد ممکن است به آن‌ها حساسیت داشته باشند؛ مانند دانه‌های کنجد و فندق و بادام‌زمینی. برای برخی از افراد، خوردن دانه چیا ممکن است به حساسیت منجر شود. با این حال، مشخص نیست که چه تعداد از مردم تحت تأثیر این موضوع قرار دارند.



:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

برداشتن عصب فرآیندی است که با برداشتن (پالپ) دندان آسیب دیده همراه است. پالپ بافتی است که شامل اعصاب و عروق خونی است که از تاج دندان تا ریشه دندان ادامه دارد.

با وجود تصور غلط رایج، دندان شیری دارای ریشه و عصب است و این ریشه دندان است که دندان شیری را در لثه و استخوان فک نگه می دارد.

اگر دندان کودک شما به طور جدی آسیب دیده یا عفونی شده باشد، کشیدن عصب مورد نیاز است. آبسه، پوسیدگی یا ضربه پس از تصادف نیز می تواند دلایلی برای انجام عصب کشی باشد.

بدیهی است که والدین برای کاهش میزان درد یا ناراحتی کودک خود دست به هر کاری می زنند، اما پس از کشیدن عصب دندان کودک چه باید کرد؟
همچنین برای کنترل علائم بعد از عصب کشی مانند درد یا التهاب چه باید کرد؟
کودک شما ممکن است علائمی مانند درد و ناراحتی را پس از کشیدن عصب تجربه کند. خوشبختانه میزان درد در حدی است که با مصرف مسکن قابل تسکین است. توجه داشته باشید که دارو باید طبق دستور پزشک مصرف شود.

در صورت تورم و درد شدید، چرک لثه و تب باید به عفونت مشکوک بود. در چنین شرایطی تنها اقدامی که باید انجام دهید مراجعه به دندانپزشک کودکان است.

بعد از عصب کشی دندان کودکان چه مراقبت هایی باید انجام داد؟
درمان ریشه برای کودکان با درمان ریشه برای بزرگسالان متفاوت است. آنچه بزرگسالان از عصب کشی دندان تجربه می کنند، عصب کشی تاج و ریشه دندان های دائمی است. اما به دلیل وجود جوانه های دائمی دندان در زیر دندان های شیری کودکان، ریشه دندان های شیری به هیچ وجه عصب کشی نمی شود. مگر در موارد بسیار خاص، مانند زمانی که ما دچار عفونت شدید ریشه دندان شیری هستیم، شرایطی که این دندان شیری باید نگهداری شود و زمانی که جوانه جایگزین دندان شیری در دهان کودک نداریم. در این مواقع است که باید دندان شیری کودک را حتی به قیمت عصب کشی ریشه آن نگه داریم.

 

در حین عصب کشی چه اتفاقی می افتد؟
ابتدا ابزاری را در ریشه دندان کودک قرار می دهند. این ابزار پالپ دندان آسیب دیده را از بین می برد. پالپ باقی مانده کاملاً تمیز می شود. پس از برداشتن پالپ، ریشه دندان با مایع مخصوص تمیز می شود.

سپس دندان کودک را به طور موقت یا دائم می پوشانند و با روکش یا داروهای ترمیمی پر می کنند.
مراقبت از دهان پس از عصب کشی دندان کودکان
دستورالعمل های دندانپزشک اطفال را به دقت دنبال کنید.
کودک شما می تواند دندان های خود را مانند قبل مسواک بزند. رعایت بهداشت دهان و دندان بسیار مهم است و توصیه می شود کودک روزی 4 بار زیر نظر شما والدین عزیز مسواک بزند.

در مورد زمان شروع خوردن و آشامیدن غذا پس از کشیدن عصب با دندانپزشک خود مشورت کنید.
مراقب سلامت دندان های کودکان خود باشید.
لازم به ذکر است که دندان های آسیاب کودک شما باید حداقل تا سن 12 سالگی در دهان باقی بمانند تا علاوه بر تضمین سلامت دهان و دندان کودک، تغذیه مناسب و بدون درد کودک شما را تامین کنند و همچنین بتوانند رشد را هدایت کنند. از دندان های دائمی بودن

 

کلینیک دندانپزشکی کودکان شبانه روزی اصفهان در سایت دکتر علی بهزادی 



:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

عفونت دندان در کودکان
همانطور که می دانید نگهداری صحیح دندان های شیری در کودکان بسیار مهم است. زیرا این دندان ها الگوی رشد صحیحی برای رویش دندان های دائمی هستند. اما با وجود اهمیت دندان های شیری، بسیاری از خانواده ها به دلیل موقتی بودن دندان های شیری به بهداشت دهان و دندان کودک خود اهمیت نمی دهند. این موضوع یکی از عوامل اصلی بیماری های دهان و دندان در کودکان است. یکی از این بیماری ها عفونت دندان است. در این مقاله با ما همراه باشید تا با عفونت دندان در کودکان آشنا شوید.

علل عفونت دندان در کودکان
دلایل زیادی وجود دارد که باعث عفونت دندان در کودکان می شود. دو عامل مهم در خط زیر ذکر شده است:

شکستگی دندان
یکی از علل مهم عفونت دندان در کودکان شکستگی دندان است که ناشی از خوردن غذاهای سفت، ضربه، دندان قروچه و ... است. این اتفاق می افتد شکستگی دندان باعث آسیب به عصب دندان می شود که در نهایت باعث ایجاد بزاق در دهان می شود. نشت غذا و ورود باکتری به دندان و دهان. در نتیجه باعث عفونت دندان کودک می شود.

پوسیدگی دندان
کودکان با رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان دچار پوسیدگی می شوند. اگر دندان پوسیده درمان نشود، باعث می شود پوسیدگی از عاج و مینای دندان عبور کند و در نهایت به عصب دندان برسد. وقتی پوسیدگی به عصب دندان کودک می رسد در صورت عدم درمان باعث عفونت دندان در کودک می شود.

علائم عفونت دندان در کودکان
علائم عفونت دندان در کودکان با توجه به علت آن متفاوت است. مهمترین علائم در خط زیر ذکر شده است:

تب
بوی بد دهان
تورم داخل دهان
درد شدید در داخل دهان
دفع ترشحات چرکی از لثه
اگر عفونت شدید باشد، احتمال تورم خارج از دهان نیز وجود دارد. همچنین بهتر است بدانید محل قرارگیری دندان ها در فضای صورت و سر است، این نواحی دارای بافت های عصبی و عروقی زیادی هستند. بنابراین عدم پیشگیری از عفونت دندان می تواند به این بافت ها آسیب برساند.
عدم تمایل کودک به غذا خوردن

 

کلینیک دندانپزشکی کودکان با بیهوشی در اصفهان در سایت دکتر میلاد اعتمادی 



:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

چگونه با علائم احتمالی بعد از کشیدن دندان کودک برخورد کنیم؟
مانند هر روش و درمان دیگری، پس از عصب کشی به یک دوره نقاهت نیاز داریم. خوشبختانه، از آنجایی که کانال های ریشه مانند پرکردن دندان کم تهاجمی و ساده هستند، بهبودی کودک شما سریع خواهد بود. با این حال، در صورت بروز مشکل چه باید کرد؟ در ادامه با این موارد آشنا می شوید.

درد بعد از عصب کشی دندان کودک
کودک شما ممکن است پس از کشیدن عصب دچار درد یا ناراحتی شود. خوشبختانه، اکثر کودکانی که تحت تسکین درد نوروپاتیک قرار می‌گیرند، می‌توانند علائم خود را با مسکن‌های بدون نسخه که مخصوص کودکان طراحی شده‌اند، تسکین دهند. حتماً دارو را دقیقاً طبق دستور مصرف کنید. اگر در مورد بهترین داروها برای کودک خود سوالی دارید، حتما از دندانپزشک کودک خود بپرسید.

علائم عفونت بعد از عصب کشی
اگر کودک شما تب، تورم یا درد شدید را تجربه می کند، یک پاکت پر از چرک در لثه های او ایجاد شده است که همه اینها نشانه عفونت هستند. تنها راه درمان مناسب عفونت دندان مراجعه فوری به دندانپزشک کودک است.

مسواک زدن
از آنجایی که درمان ریشه نیازی به بخیه یا برش ندارد، لازم نیست هنگام مسواک زدن و نخ دندان کشیدن خیلی مراقب باشید. کودک شما می تواند مثل همیشه به مسواک زدن و نخ دندان کشیدن ادامه دهد. بهداشت دهان و دندان بسیار مهم است. کودک شما باید دو بار در روز مسواک بزند و روزانه نخ دندان بکشد تا بعد از کانال ریشه لبخند سالم تری داشته باشد.

از خوردن غذاهای گرم خودداری کنید
اجتناب از خوردن غذاهای سرد و گرم در مراقبت پس از کشیدن عصب دندان کودک بسیار مهم است. از آنجایی که عصب دندان از بین رفته است، ممکن است دندان کمی حساس شود. برای جلوگیری از دندان درد و دندان درد تا زمانی که دندان چند روز استراحت نکرده و به سرعت بهبود یابد از غذاهای سرد و گرم استفاده نکنید.

غذاهای نرم بخورید
چه بزرگسال و چه کودک، بهتر است بعد از عصب کشی از غذاهای نرم استفاده کنید. با دندانی که به تازگی کشیده شده است جو نخورید. تا زمانی که بی حسی به طور کامل از بین نرود غذا نخورید زیرا ممکن است فشار زیادی به دندان وارد کند و باعث ترک خوردن یا شکستن آن شود. به کودک خود سوپ، پوره سیب زمینی، سیر برنج، موز، کیک و هر غذایی که نیازی به جویدن ندارد، بدهید.

کیسه یخ برای کاهش درد و تورم
اگر کودک درد و تورم دارد، حتما از کیسه یخ استفاده کنید. اگر کیسه یخ در خانه ندارید، یک تکه یخ را در فریزر پلاستیکی قرار دهید و روی صورت فرزندتان بگذارید.

عصب کشی دندان کودکان چیست؟
اگر دندان شیری کودک شما پوسیدگی، عفونت یا ضربه شدید داشته باشد، احتمالاً به پالپ دندان آسیب می رساند. درد، پوسیدگی قابل مشاهده، تیره شدن مینای دندان، حساسیت، قرمزی، چرک یا جوش روی لثه می تواند از علائم آسیب یا عفونت پالپ باشد و باید فورا توسط دندانپزشک بررسی شود.

پالپ یک بافت زنده است و حاوی اعصاب و عروق خونی است. پالپ در اتاقک پالپ قرار دارد. عفونت و التهاب در پالپ دندان می تواند باعث از دست دادن زودرس دندان شود. عفونت می تواند به لثه و استخوان اطراف سرایت کند. در برخی موارد رشد دندان دائمی زیر دندان شیری آسیب دیده مختل می شود.

 

اطلاعات بیشتر دندانپزشکی اطفال در اصفهان در سایت دکتر علی بهزادی



:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

بهترین راه برای درمان عفونت دندان شیری کودکان چیست؟ چگونه از عفونت ریشه دندان های شیری کودکان جلوگیری کنیم؟ مهمترین نقش دندان های شیری الگوی رشد مناسب برای جوانه های دندان های دائمی است. بنابراین نگهداری از دندان های شیری از اهمیت بالایی برخوردار است در حالی که برخی از والدین به دلیل موقتی بودن دندان های شیری اصراری بر رعایت بهداشت دهان و دندان فرزندان خود ندارند.

عدم رعایت بهداشت دهان و دندان یکی از عوامل اصلی بسیاری از بیماری های دهان و دندان به ویژه پوسیدگی و عفونت دندان است. در این مقاله سعی داریم تا علل عفونت های دندانی را تا تشخیص و درمان بررسی کنیم، برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.


عفونت ریشه دندان اولیه
رعایت بهداشت دهان و دندان در کودکان امری اجتناب ناپذیر است. در عین حال، اکثر والدین اصراری بر رعایت بهداشت دهان و دندان توسط کودکان به دلیل موقتی بودن دندان های شیری ندارند.

لازم به ذکر است که مشکلات و آسیب های دهان و دندان کودکان نیز از همین نقطه شروع می شود. در بحث های قبل به طور مفصل به ضرورت حفظ دندان های شیری پرداختیم. با اشاره به این موضوع مهم ترین نقش دندان های شیری الگوی رشد مناسب برای دندان های دائمی است.

این الگوی رشد مناسب باعث می شود که دندان های دائمی دقیقاً در مکان مناسب رشد کنند.
گاهی اوقات شاهد پوسیدگی شدید و عمیق دندان هستیم (که ناشی از عدم رعایت بهداشت دهان و دندان نیست!)

 

پوسیدگی دندان در کودکان با توجه به علت این وضعیت متفاوت است. گاهی اوقات یک کودک تمام علائم و گاهی برخی از آنها را دارد. اما مهمترین علائم و نشانه های عفونت دندان عبارتند از:

بوی بد دهان
تب
دردهای نامشخص در داخل دهان که به قدری شدید است که کودک قادر به تشخیص دقیق منشاء درد نیست.
تورم داخل دهان
تورم خارج دهانی که به دلیل احتمال سرایت عفونت به گردن، سر و صورت می تواند بسیار خطرناک باشد. نکته بسیار مهمی که نباید فراموش کرد محل قرارگیری دندان ها در فضای سر و صورت است. لازم به ذکر است از آنجایی که این نواحی دارای بافت های عروقی و عصبی زیادی هستند، در صورت عدم پیگیری بافت های مذکور، یک عفونت ساده دندان می تواند عواقب جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.
ترشحات چرکی از لثه و...
بی میلی به خوردن
یکی دیگر از علائم عفونت دندان بی میلی کودک به غذا خوردن است. معمولا کودک بسیار بی اشتها است که باعث کاهش وزن او به تدریج می شود. البته باید توجه داشت که از آنجایی که غذا خوردن در کودکان مبتلا به عفونت حاد دندان بسیار دردناک است، کودک تمایل به خوردن دارد. ندارد.

 

اطلاعات بیشتر دندانپزشکی کودکان در اصفهان در سایت دکتر علی بهزادی 



:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

بهترین راه برای درمان عفونت دندان شیری کودکان چیست؟ چگونه از عفونت ریشه دندان های شیری کودکان جلوگیری کنیم؟ مهمترین نقش دندان های شیری الگوی رشد مناسب برای جوانه های دندان های دائمی است. بنابراین نگهداری از دندان های شیری از اهمیت بالایی برخوردار است در حالی که برخی از والدین به دلیل موقتی بودن دندان های شیری اصراری بر رعایت بهداشت دهان و دندان فرزندان خود ندارند.

عدم رعایت بهداشت دهان و دندان یکی از عوامل اصلی بسیاری از بیماری های دهان و دندان به ویژه پوسیدگی و عفونت دندان است. در این مقاله سعی داریم تا علل عفونت های دندانی را تا تشخیص و درمان بررسی کنیم، برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.


عفونت ریشه دندان اولیه
رعایت بهداشت دهان و دندان در کودکان امری اجتناب ناپذیر است. در عین حال، اکثر والدین اصراری بر رعایت بهداشت دهان و دندان توسط کودکان به دلیل موقتی بودن دندان های شیری ندارند.

لازم به ذکر است که مشکلات و آسیب های دهان و دندان کودکان نیز از همین نقطه شروع می شود. در بحث های قبل به طور مفصل به ضرورت حفظ دندان های شیری پرداختیم. با اشاره به این موضوع مهم ترین نقش دندان های شیری الگوی رشد مناسب برای دندان های دائمی است.

این الگوی رشد مناسب باعث می شود که دندان های دائمی دقیقاً در مکان مناسب رشد کنند.
گاهی اوقات شاهد پوسیدگی شدید و عمیق دندان هستیم (که ناشی از عدم رعایت بهداشت دهان و دندان نیست!)

 

پوسیدگی دندان در کودکان با توجه به علت این وضعیت متفاوت است. گاهی اوقات یک کودک تمام علائم و گاهی برخی از آنها را دارد. اما مهمترین علائم و نشانه های عفونت دندان عبارتند از:

بوی بد دهان
تب
دردهای نامشخص در داخل دهان که به قدری شدید است که کودک قادر به تشخیص دقیق منشاء درد نیست.
تورم داخل دهان
تورم خارج دهانی که به دلیل احتمال سرایت عفونت به گردن، سر و صورت می تواند بسیار خطرناک باشد. نکته بسیار مهمی که نباید فراموش کرد محل قرارگیری دندان ها در فضای سر و صورت است. لازم به ذکر است از آنجایی که این نواحی دارای بافت های عروقی و عصبی زیادی هستند، در صورت عدم پیگیری بافت های مذکور، یک عفونت ساده دندان می تواند عواقب جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.
ترشحات چرکی از لثه و...
بی میلی به خوردن
یکی دیگر از علائم عفونت دندان بی میلی کودک به غذا خوردن است. معمولا کودک بسیار بی اشتها است که باعث کاهش وزن او به تدریج می شود. البته باید توجه داشت که از آنجایی که غذا خوردن در کودکان مبتلا به عفونت حاد دندان بسیار دردناک است، کودک تمایل به خوردن دارد. ندارد.

 

اطلاعات بیشتر دندانپزشکی کودکان در اصفهان در سایت دکتر علی بهزادی 



:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

کاندیدای مناسب برای پروتز چانه


افرادی که چانه شان عقب است.
برای افرادی که چانه نوک تیز دارند.
سلامت جسمانی کاملی دارند.
افراد هیچ سابقه پزشکی ندارند.
افرادی که از تنباکو و الکل استفاده نمی کنند.


اقدامات قبل از پروتز چانه


مشاوره با جراح
پرهیز از نوشیدنی های الکلی
استفاده منظم از داروهای تجویز شده
متعادل کردن مصرف فعلی دارو
قطع مصرف ویتامین ها، مکمل ها و داروهای ضد التهابی


نحوه انجام جراحی پروتز چانه در اصفهان
عمل پروتز چانه 30 تا 45 دقیقه طول می کشد و با دو روش داخل دهانی یا خارج دهانی انجام می شود. ابتدا ناحیه مورد نظر با بی حسی موضعی بی حس می شود. قسمتی از چانه که بی حس است با برش شکافته می شود سپس پروتز قرار می گیرد.

پروتز تا زمانی که در جای خود ثابت شده و روی استخوان فک ثابت شود، لغزنده می شود. در نهایت برش با بخیه بسته می شود.

البته به غیر از استفاده از پروتز، اصلاح ظاهر اختلالات چانه را نیز می توان با کمک استئوتومی های مختلف انجام داد که در آن برش های استخوانی لازم روی استخوان چانه ایجاد می شود و استخوان در جهت مورد نظر حرکت می کند. و ثابت شده است که در این روش انواع اختلالات ظاهری چانه و نه فقط کوچکی چانه قابل اصلاح است.

 

مراقبت های بعد از عمل پروتز چانه
بعد از پروتز دو سه روز اول ورم و کبودی طبیعی است و بعد از چند روز برطرف می شود و جای نگرانی نیست.
بهتر است پس از انجام پروتز به توصیه های پزشک توجه ویژه ای داشته باشید تا سریعتر بهبود پیدا کنید.
برای کاهش تورم بعد از پروتز چانه به مدت 24 ساعت از کمپرس سرد استفاده کنید.

 

اطلاعات بیشتر در سایت دکتر میلاد اعتمادی

 



:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 دی 1402 | نظرات ()