سرمایه گذاری در گرجستان
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

درباره سرمایه گذاری در گرجستان


در نظر بگیرید که چرا شروع سرمایه گذاری در گرجستان می تواند برای شما مناسب باشد.

جمعیت این کشور 4 میلیون نفر است و در مرز اروپا و آسیا قرار دارد و از روابط اقتصادی خوبی با اتحادیه اروپا، آمریکا، چین، ترکیه و ایران برخوردار است.
خرید ملک در گرجستان و سرمایه گذاری در املاک گرجستان باعث اقامت تمامی اعضای خانواده می شود.
گرجستان از نظر سهولت تجارت در بین 190 کشور در رتبه نهم قرار دارد.
گرجستان در سال 2014 توافقنامه تجارت عمیق و جامع را با اتحادیه اروپا امضا کرد و در حال حاضر در حال مذاکره با چین برای تجارت آزاد است.
علاوه بر این، جامعه تجاری این کشور امیدوار است که در سال های آینده معامله مشابهی با ایالات متحده انجام دهد.
شرکت هایی مانند Hualing Group چین با استفاده از گرجستان به عنوان مرکز حمل و نقل کالا بین دو قاره، از رژیم تجاری لیبرال گرجستان بهره می برند.
گرجستان دارای بخش های گردشگری و املاک و مستغلات پر جنب و جوش است. این کشور متخصصان و بینندگانی را از سراسر جهان جذب کرده است.
گرجستان یکی از مراکز اصلی حمایت های بین المللی مانند صندوق بین المللی پول در اتحادیه اروپا است که منجر به دسترسی آسان به تجارت بین المللی می شود.
بخش گردشگری و املاک و مستغلات یکی از محرک های اصلی اقتصاد این کشور است. هیچ محدودیتی برای مالکیت املاک و مستغلات وجود ندارد و گرجستان پتانسیل قابل توجهی را برای توسعه مقاصد تفریحی و سرگرمی، پیست‌های اسکی زمستانی، استراحتگاه‌های ساحلی، مقصدهای چهار فصل و امکانات بازی ارائه می‌دهد.
در سال های اخیر، گرجستان شاهد رشد پویای بازدیدکنندگان بین المللی بوده است. این کشور در سال 2010 تنها 2 میلیون بازدید کننده بین المللی داشت، اما در سال 2018 به رکورد 8.7 میلیون نفر (رشد 10 درصدی) رسید.
بر اساس گزارش UNWTO (سازمان جهانی گردشگری) در سال 2019، گرجستان پنجمین مقصد گردشگری در جهان و همچنین در اروپا بود.
گرجستان یکی از بالاترین نرخ های رشد ورود بازدیدکنندگان بین المللی را در 10 سال گذشته داشته است. میانگین سالانه مسافران بین المللی از سال 2009 تا کنون "22% سالانه" افزایش یافته است.
گرجستان یک مرکز منطقه ای است که در کوتاه ترین مسیر بین اروپا و آسیا قرار دارد. بازدیدکنندگان بین المللی از دسترسی آسان به سه فرودگاه بین المللی (تفلیس، باتومی و کوتاویسی)، سیستم راه آهن مدرن و سیستم بدون ویزا بهره مند می شوند.
گرجستان یک برنامه بدون ویزا برای شهروندان ۱۱۶ کشور جهان دارد و علاوه بر این، دارندگان مجوزهای معتبر چند بار ورود یا اقامت ۵۰ کشور جهان می توانند به مدت ۹۰ روز در یک سال وارد گرجستان شده و در آن اقامت داشته باشند.
کنوانسیون های سرمایه گذاری دوجانبه امضا شده توسط گرجستان کنوانسیون های دوجانبه سرمایه گذاری مستقیم با 33 کشور جهان امضا کرده است.

 

سرمایه گذاری در گرجستان و استانداردهای سرمایه گذاری در گرجستان


در امر سرمایه گذاری در کشورهای خارجی، سالم بودن فضای اداری و دولتی امنیت سرمایه گذاران خارجی را تضمین می کند. نحوه برخورد دولت با سرمایه گذاران خارجی و تبعیض قائل شدن بین این افراد و شهروندان خود در زمینه سرمایه گذاری از اهمیت بالایی برخوردار است و دولت گرجستان در این رتبه بندی در رده متوسط قرار گرفته است.

یکی از مولفه های مهم سرمایه گذاران در گرجستان برای سرمایه گذاران ایرانی تامین امنیت اقتصادی است که گرجستان با اجرای قوانین اقتصادی مناسب و دریافت مالیات کم شرایط مناسبی را برای سرمایه گذاران فراهم می کند. بسیاری از سرمایه‌داران ایرانی حاضر به سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری در گرجستان از جمله کشاورزی، ساختمان، گردشگری و صنایع غذایی هستند و تاکنون سرمایه‌گذاری‌های زیادی انجام داده‌اند.





:: بازدید از این مطلب : 249
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 مهر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: