عصب کشی دندان کودکان چیست؟
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

چگونه با علائم احتمالی بعد از کشیدن دندان کودک برخورد کنیم؟
مانند هر روش و درمان دیگری، پس از عصب کشی به یک دوره نقاهت نیاز داریم. خوشبختانه، از آنجایی که کانال های ریشه مانند پرکردن دندان کم تهاجمی و ساده هستند، بهبودی کودک شما سریع خواهد بود. با این حال، در صورت بروز مشکل چه باید کرد؟ در ادامه با این موارد آشنا می شوید.

درد بعد از عصب کشی دندان کودک
کودک شما ممکن است پس از کشیدن عصب دچار درد یا ناراحتی شود. خوشبختانه، اکثر کودکانی که تحت تسکین درد نوروپاتیک قرار می‌گیرند، می‌توانند علائم خود را با مسکن‌های بدون نسخه که مخصوص کودکان طراحی شده‌اند، تسکین دهند. حتماً دارو را دقیقاً طبق دستور مصرف کنید. اگر در مورد بهترین داروها برای کودک خود سوالی دارید، حتما از دندانپزشک کودک خود بپرسید.

علائم عفونت بعد از عصب کشی
اگر کودک شما تب، تورم یا درد شدید را تجربه می کند، یک پاکت پر از چرک در لثه های او ایجاد شده است که همه اینها نشانه عفونت هستند. تنها راه درمان مناسب عفونت دندان مراجعه فوری به دندانپزشک کودک است.

مسواک زدن
از آنجایی که درمان ریشه نیازی به بخیه یا برش ندارد، لازم نیست هنگام مسواک زدن و نخ دندان کشیدن خیلی مراقب باشید. کودک شما می تواند مثل همیشه به مسواک زدن و نخ دندان کشیدن ادامه دهد. بهداشت دهان و دندان بسیار مهم است. کودک شما باید دو بار در روز مسواک بزند و روزانه نخ دندان بکشد تا بعد از کانال ریشه لبخند سالم تری داشته باشد.

از خوردن غذاهای گرم خودداری کنید
اجتناب از خوردن غذاهای سرد و گرم در مراقبت پس از کشیدن عصب دندان کودک بسیار مهم است. از آنجایی که عصب دندان از بین رفته است، ممکن است دندان کمی حساس شود. برای جلوگیری از دندان درد و دندان درد تا زمانی که دندان چند روز استراحت نکرده و به سرعت بهبود یابد از غذاهای سرد و گرم استفاده نکنید.

غذاهای نرم بخورید
چه بزرگسال و چه کودک، بهتر است بعد از عصب کشی از غذاهای نرم استفاده کنید. با دندانی که به تازگی کشیده شده است جو نخورید. تا زمانی که بی حسی به طور کامل از بین نرود غذا نخورید زیرا ممکن است فشار زیادی به دندان وارد کند و باعث ترک خوردن یا شکستن آن شود. به کودک خود سوپ، پوره سیب زمینی، سیر برنج، موز، کیک و هر غذایی که نیازی به جویدن ندارد، بدهید.

کیسه یخ برای کاهش درد و تورم
اگر کودک درد و تورم دارد، حتما از کیسه یخ استفاده کنید. اگر کیسه یخ در خانه ندارید، یک تکه یخ را در فریزر پلاستیکی قرار دهید و روی صورت فرزندتان بگذارید.

عصب کشی دندان کودکان چیست؟
اگر دندان شیری کودک شما پوسیدگی، عفونت یا ضربه شدید داشته باشد، احتمالاً به پالپ دندان آسیب می رساند. درد، پوسیدگی قابل مشاهده، تیره شدن مینای دندان، حساسیت، قرمزی، چرک یا جوش روی لثه می تواند از علائم آسیب یا عفونت پالپ باشد و باید فورا توسط دندانپزشک بررسی شود.

پالپ یک بافت زنده است و حاوی اعصاب و عروق خونی است. پالپ در اتاقک پالپ قرار دارد. عفونت و التهاب در پالپ دندان می تواند باعث از دست دادن زودرس دندان شود. عفونت می تواند به لثه و استخوان اطراف سرایت کند. در برخی موارد رشد دندان دائمی زیر دندان شیری آسیب دیده مختل می شود.

 

اطلاعات بیشتر دندانپزشکی اطفال در اصفهان در سایت دکتر علی بهزادی





:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 دی 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: